Har i andre også sådan et barn? Kan sku føle mig alene..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.473 visninger
37 svar
0 synes godt om
15. januar 2012

Den lykkelige

Min datter er snart 11 måneder.. og tænker tit på om hun måske har damp  har godt hørt man ikke kan stille diagnosen somså lille..
Synes bare jeg ser så tit i mødre gruppen, vennerne med små børn under et år og familie at de bare kan ligge deres barn i sofa'en f.eks så sover de..
Vi har et vennepar som har en der er 4 uger yngre end vores.. da de var her lagde de hende bare i vores sofa på maven så lagde hun hovedet ned og faldt i søvn..  det samme har to fra min mødre gruppe gjort da de var her
Plus at de bare ligger deres baby ud i vognen også sover hun/han..
Hvis vores datter var træt og vi lagde hende på maven ville bare ligge og løfte hovedet og brokke fuldstændigvildt.. hun har aldrig bare kunne dreje hovedet og slappe af..
Når jeg ser andre med nyfødte og spædbørn og også lidt ældre, så kan de ligge og sove hos forældrene.. Det har vi ALDRIG kunne med vores.. hun har aldrig bare ligget hos mig og slappet af
Så spænder hun, prøver at komme væk og skriger... Ihhh føler sku nogen gange der er noget galt.. har i andre også nogle børn der er sådan..
Tænker sådan om det er fordi jeg selv har gjort noget galt??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. januar 2012

Leonora

Søde dig jeg forstår din bekymring men husk nu at børn er forskellige... Der kan være mange grunde til at din datter ikke er putte barn og til at hun reagerer som hun gør.....og sandsynligheden for damp er MEGET lille

Min den store har heller aldrig været et putte barn der gad at sidde på skødet og hygge. Hun er TOP aktiv hele tiden og det eneste tidspunkt hun vil putte hos mor eller far er når hun er syg

Hvis du ellers har en velfungerende pige så tror jeg ik du skal være bekymret.
Tal evt med din sundheds pl om det. Hun kan helt sikkert berolige dig.

Håber det hjalp lidt

Anmeld

15. januar 2012

Den lykkelige

Leonora skriver:

Søde dig jeg forstår din bekymring men husk nu at børn er forskellige... Der kan være mange grunde til at din datter ikke er putte barn og til at hun reagerer som hun gør.....og sandsynligheden for damp er MEGET lille

Min den store har heller aldrig været et putte barn der gad at sidde på skødet og hygge. Hun er TOP aktiv hele tiden og det eneste tidspunkt hun vil putte hos mor eller far er når hun er syg

Håber det hjalp lidt

Tusind tak for dit svar..
Det hjalp virkelig..
Jeg har nemlig en pige som er MEGET aktiv.. hun er som du siger.. og hun er altid i sit es når vi er ude til fødselsdage osv.. hun elsker der er gang i den og kan nemlig kun sidde på skødet når hun har været syg af de der vacciner.. Kan huske da hun fik 5 mdr. vaccinen, der havde hun 40 i feber og vi sad i 15 min i lænestolen og så lidt film.. det var sååå hyggeligt!! Men det stoppede så hurtig og selvfølgelig godt hun ikke er syg ellers..
Mine forældre siger også at jeg var PRÆCIS sådan.. men at med min bror der kunne de bare ligge ham i sofaen også puttede de.. så de tænkte pease of cake  med børn, vi får da en mere også fik de mig tornadoen kalder de mig.. så måske det bare er fordi hun ligner mig i sind som da jeg var lille..
Men det her var bare fra dag 1.. ville så gerne kunne have ligget med hende på brystet som jeg ser så mange kan..

Anmeld

15. januar 2012

Leonora

Det lyder meget som min den store...
Man vil altid have bekymringer for at at ens barn skiller sig ud....vær glad for at du har et dejligt aktivt barn..

Hvordan fungerer hun ellers....? Sove rytmer osv?

Anmeld

15. januar 2012

MorEllen

Leonora skriver:

Håber det hjalp lidt

Jeg tilslutter mig her Vores pige (11 mnd) har heller aldrig været et puttebarn. Det er meget sjelden hun falder i søvn af sig selv i barnevognen og når hun puttes om aftenen tumler hun rundt i sin seng en god stund inden hun falder i søvn. Og jeg tror aldrig hun har faldet i søvn på sofaen Hun er meget frisk og aktiv, og vil heller lege end putte, og sådan er det bare

Anmeld

15. januar 2012

Kvist

Den lykkelige skriver:

Min datter er snart 11 måneder.. og tænker tit på om hun måske har damp  har godt hørt man ikke kan stille diagnosen somså lille..
Synes bare jeg ser så tit i mødre gruppen, vennerne med små børn under et år og familie at de bare kan ligge deres barn i sofa'en f.eks så sover de..
Vi har et vennepar som har en der er 4 uger yngre end vores.. da de var her lagde de hende bare i vores sofa på maven så lagde hun hovedet ned og faldt i søvn..  det samme har to fra min mødre gruppe gjort da de var her
Plus at de bare ligger deres baby ud i vognen også sover hun/han..
Hvis vores datter var træt og vi lagde hende på maven ville bare ligge og løfte hovedet og brokke fuldstændigvildt.. hun har aldrig bare kunne dreje hovedet og slappe af..
Når jeg ser andre med nyfødte og spædbørn og også lidt ældre, så kan de ligge og sove hos forældrene.. Det har vi ALDRIG kunne med vores.. hun har aldrig bare ligget hos mig og slappet af
Så spænder hun, prøver at komme væk og skriger... Ihhh føler sku nogen gange der er noget galt.. har i andre også nogle børn der er sådan..
Tænker sådan om det er fordi jeg selv har gjort noget galt??

Jeg tror heller ikke du har grund til bekymring..

Vores søn på 13 mdr. sidder heller ALDRIG stille, der skal ske noget hele tiden, og jo mere ballade han kan lave og jo mere fart der er under de små tykke fødder des højere griner han.. Hvis vi lagde ham på en sofa for at sove så ville han inden vi havde fået os vendt være på vej ned og afsted ud på opdagelse igen..

Også her er det eneste tidspunkt han gider putte hvis han er syg.. Han elsker dog at sove hos os i sengen..

Men jeg minder mig selv om hver dag hvor dejligt det er at have et aktivt barn, som er nysgerrig og gerne vil ud og opleve verden, og så glæder jeg mig engang imellem til han bliver 18 år og b-menneske

Anmeld

15. januar 2012

Den lykkelige

Kvist skriver:

Jeg tror heller ikke du har grund til bekymring..

Vores søn på 13 mdr. sidder heller ALDRIG stille, der skal ske noget hele tiden, og jo mere ballade han kan lave og jo mere fart der er under de små tykke fødder des højere griner han.. Hvis vi lagde ham på en sofa for at sove så ville han inden vi havde fået os vendt være på vej ned og afsted ud på opdagelse igen..

Også her er det eneste tidspunkt han gider putte hvis han er syg.. Han elsker dog at sove hos os i sengen..

Men jeg minder mig selv om hver dag hvor dejligt det er at have et aktivt barn, som er nysgerrig og gerne vil ud og opleve verden, og så glæder jeg mig engang imellem til han bliver 18 år og b-menneske

Årh det lyder så dejligt
Tusind tak for svar!!
Hi hi sjovt du skriver det.. vi har lige siddet og snakket om hvad vi skal lave når vi bliver gamle, har tid og hun sleeet ikke gider os

Anmeld

15. januar 2012

Den lykkelige

Morellen skriver:

Jeg tilslutter mig her Vores pige (11 mnd) har heller aldrig været et puttebarn. Det er meget sjelden hun falder i søvn af sig selv i barnevognen og når hun puttes om aftenen tumler hun rundt i sin seng en god stund inden hun falder i søvn. Og jeg tror aldrig hun har faldet i søvn på sofaen Hun er meget frisk og aktiv, og vil heller lege end putte, og sådan er det bare

Dejligt jeg ikke er den eneste.. tænkte bare shit hvis der er noget, eller jeg gør noget galt.. men kan jo også høre folks reaktioner om hende..
At hun er total "på", frisk og levende i øjnene og at hun bare er kvik og total aktiv.. så skal nok bare være super glad for det.. men så nogen gange tænker man bare hvad når man ser hvad andre kan/gør..

Anmeld

15. januar 2012

B&J

tror du skal tage det helt roligt vores dreng har også totalt krudt i røven

vi har heller aldrig bare kunne putte vores dreng uden der skal ske noget og bare kan lig i sofaen også sover de øhh nej det går slet ikke her hjemme det ved vi ikke hvad det er for noget

Anmeld

15. januar 2012

Den lykkelige

Leonora skriver:

Det lyder meget som min den store...
Man vil altid have bekymringer for at at ens barn skiller sig ud....vær glad for at du har et dejligt aktivt barn..

Hvordan fungerer hun ellers....? Sove rytmer osv?

I dagtimerne er der ingen sove rytme.. alt fra en lur på 25 min til 2 lure på 1,5 time..
men om natten har vi haft fast rutine fra hun var 14 dage gammel og hun har ALDRIG haft problemer om natten.. der bliver hun lagt ved 18.30/19 tiden og sover til 7/8 tiden..
Hun er så glad for andre børn, mennesker og er total på altid.. Vildt opmærksom, levende og fuld af dans, liv og glæde.. Så det jo ikke fordi jeg frygter noget med det..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.