Kan du....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. januar 2012

Lise

Jeg bestemte mig for da jeg var ganske ung at jeg aldrig ville lære at lappe en cykel, og det står jeg stadig ved :-D så trods min fars utallige forsøg på at lære mig det, så kan jeg ikke. Basta!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. januar 2012

132319

Nej, det får jeg altid min underbo til at gøre

Anmeld

13. januar 2012

Valle81

Jakob'sMor skriver:

Min cykel var flad her til morgen . Snakkede med en veninde senere på dagen som var meget overrasket over at jeg selv kunne lappe den.

Derfor kunne jeg godt tænke mig at se om I er i gruppe med mig?

Jeg finder det nu ret naturligt at kunne selv, såvel som at skifte dæk på bilen

Ja det kan jeg:0)

Har da stået i garagen med min far mange gange som barn og kigget og været med, når der skulle lappes cykel, smøres kæde osv:0)

Anmeld

13. januar 2012

raca

jeg kan godt lappe fordækket og vist også bagdækket... ved dog ikke lige med gearne... men ved jeg kunne hvis dækket ikke skulle helt af... så ja...

jeg kan også sidde hylder op.

tænde et bål i haven.

skifte et bildæk.. i teorien.. har aldrig gjort det.

skifte de der pakninger der sidder i vanhaner.

aflæse gas og vand.

håntere et fyr der koger...

skifte sikringer.

osv...

er vist alt i alt rimelig selvhjulpen

Anmeld

13. januar 2012

Benjamins'mor

Næh hehe.

Anmeld

13. januar 2012

snefnug

Jakob'sMor skriver:

Min cykel var flad her til morgen . Snakkede med en veninde senere på dagen som var meget overrasket over at jeg selv kunne lappe den.

Jeg har stemt blank, da jeg godt kan lappe fordækket men ikke bagdækket, jeg kan nemlig ikke finde ud af at samle gearne igen

Anmeld

13. januar 2012

Ciss

Jakob'sMor skriver:

Siden de aller fleste i dette land er opvokset med at cykle, så undrer det mig egentlig, at flertallet ikke kan lappe cyklen!

Jeg troede, at det - sammen med almindeligt vedligehold - var en del af almindelig barnelærdom på linje med at kunne bytte sikringer og samle et ikea-møbel.....

Anmeld

13. januar 2012

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
Jeg har lært at gøre det for mange år siden, så har svarer ja. Dog ved jeg ikke, om jeg stadig har evnerne, da jeg ikke har haft brug for dem i mange, mange år

Anmeld

13. januar 2012

Benjamin09

Profilbillede for Benjamin09

Nu cykler jeg ikke rigtig mere, da jeg på et tidspunkt fik kørekort og bil Men i mine unge dage stod jeg for det meste selv for vedligehold af cykel i samarbejde med min stedfar. Men syntes også at man til en vis grænse selv skal kunne vedligeholde sine køretøjer. Skifter eksempelvis selv olie og filter, bremser på min mc, og giver også gerne manden en hjælpende hånd når bilen går i stykker fra tid til anden. Når man så også arbejder som bogholder til hverdag, så er det faktisk ret sjovt at komme ud og blive beskidt fra top til tå i værkstedet

Anmeld

14. januar 2012

Lou87

Nope - har dog heller aldrig prøvet. Har nok været for nemt og lade min stedfar gøre det Det samme med bilen.. Og samle møbler og hænge ting op - tjah.. Er sammen med en tømrer hehe men ku faktisk godt tænke mig og være lidt mere handy.. Måske man sku tage et kursus eller lign

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.