Offentlig betaling for kosmetiske indgreb, - afstemning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. januar 2012

modesty

Hvis der er tale om deciderede deformiteter som f.eks modermærker der fylder hele ansigtet, ekstra fingre og tæer o.s.v., så synes jeg det er OK at det offentlige betaler. Og også ved kønsskifteoperationer. Ellers ikke.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. januar 2012

ønskebørn74

Jeg så tidligere i aften en tråd om dette emne. Og jeg må indrømme, jeg følte mig en smule provokeret.

Hvad mener I, - Er det i orden, at en kvinde kan gå ned til sin læge og få en recept på et par nye bryster pga- lavt selvværd. De er for små eller de hænger efter fødsler?!? Eller er det okay, at man kan få ordnet maveskind på det offentliges regning, fordi man er ked af det løse efter en graviditet.

Hvis der er fysiske årsager til det, altså for store bryster, der giver skader i skuldrene, eller så ekstremt løst maveskind, at man har problemer med svamp eller lignende, syntes jeg selvfølgeligt det er helt i orden. Men jeg kan ikke se, at det skal være det offentlige der skal betale for ting, der ikke er til direkte skade for vores helbred. Så må pågældene kvinde/mand, der har et kosmetisk problem, skisme slev spare op og få det ordnet.

Men det er min mening. Hvad mener du??

i vores familie har vi EKSTREMT forskel på str. på brysterne... Et familie medlem havde en a skål i den ene side og en c skål i den anden... Hun var så ked af det og genert at hun ikke kunne have sex uden en top på og ingen pille der... Ingen svømmehal sport el. lign. hvor andre kunne se hende osv.. Her synes jeg det var ok, ellers nej..

Anmeld

13. januar 2012

dorthemus

ønskebarn74 skriver:

i vores familie har vi EKSTREMT forskel på str. på brysterne... Et familie medlem havde en a skål i den ene side og en c skål i den anden... Hun var så ked af det og genert at hun ikke kunne have sex uden en top på og ingen pille der... Ingen svømmehal sport el. lign. hvor andre kunne se hende osv.. Her synes jeg det var ok, ellers nej..

Det var da godt nok også vildt!!! I sådan et tilfælde forstår jeg det godt Og tak for de søde ord om billederne

Anmeld

13. januar 2012

ønskebørn74

dorthemus skriver:

Det var da godt nok også vildt!!! I sådan et tilfælde forstår jeg det godt Og tak for de søde ord om billederne

Hun er bare en lille lækkermås din lille Runa, men tror da pokker med den mor..

Anmeld

13. januar 2012

dorthemus

ønskebarn74 skriver:

Hun er bare en lille lækkermås din lille Runa, men tror da pokker med den mor..

Taaaak sødeste Håber alt er vel hos jer!?

Anmeld

13. januar 2012

Fru.Mäes <3

I nogen tilfælde!! 

Min lillesøster har tabt 35 kg. og har fået en maveskinds operation! Hun er 21 år gammel og det gik hende MEGET på at hun ikke kunne gå på stranden i bikini, uden der nærmest hang skind ned over trusserne!! 

I hendes tilfælde synes jeg det er okay!!!

Og jeg er blevet bevilliget en næseoperation pga. den er vind og skæv, har været brækket flere gange og kan ikke trækker vejret..

Anmeld

13. januar 2012

M&N

celkt skriver:

Jeg så tidligere i aften en tråd om dette emne. Og jeg må indrømme, jeg følte mig en smule provokeret.

Hvad mener I, - Er det i orden, at en kvinde kan gå ned til sin læge og få en recept på et par nye bryster pga- lavt selvværd. De er for små eller de hænger efter fødsler?!? Eller er det okay, at man kan få ordnet maveskind på det offentliges regning, fordi man er ked af det løse efter en graviditet.

Hvis der er fysiske årsager til det, altså for store bryster, der giver skader i skuldrene, eller så ekstremt løst maveskind, at man har problemer med svamp eller lignende, syntes jeg selvfølgeligt det er helt i orden. Men jeg kan ikke se, at det skal være det offentlige der skal betale for ting, der ikke er til direkte skade for vores helbred. Så må pågældene kvinde/mand, der har et kosmetisk problem, skisme slev spare op og få det ordnet.

Men det er min mening. Hvad mener du??

Også mig 

Anmeld

13. januar 2012

ønskebørn74

dorthemus skriver:

Taaaak sødeste Håber alt er vel hos jer!?

Ikke for godt med min galde og nerverne er begyndt at melde sig... Skal opereres på torsdag..

Anmeld

13. januar 2012

dorthemus

ønskebarn74 skriver:

Ikke for godt med min galde og nerverne er begyndt at melde sig... Skal opereres på torsdag..

Øv for pokker Rigtig meget pøj pøj med operationen. Knus

Anmeld

13. januar 2012

A&F

Det skal man da selv betale, synes jeg.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.