Offentlig betaling for kosmetiske indgreb, - afstemning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. januar 2012

Clisolka

celkt skriver:

Jeg så tidligere i aften en tråd om dette emne. Og jeg må indrømme, jeg følte mig en smule provokeret.

Hvad mener I, - Er det i orden, at en kvinde kan gå ned til sin læge og få en recept på et par nye bryster pga- lavt selvværd. De er for små eller de hænger efter fødsler?!? Eller er det okay, at man kan få ordnet maveskind på det offentliges regning, fordi man er ked af det løse efter en graviditet.

Hvis der er fysiske årsager til det, altså for store bryster, der giver skader i skuldrene, eller så ekstremt løst maveskind, at man har problemer med svamp eller lignende, syntes jeg selvfølgeligt det er helt i orden. Men jeg kan ikke se, at det skal være det offentlige der skal betale for ting, der ikke er til direkte skade for vores helbred. Så må pågældene kvinde/mand, der har et kosmetisk problem, skisme slev spare op og få det ordnet.

Men det er min mening. Hvad mener du??

Jeg er helt enig med dig 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. januar 2012

Cookiemonsteret

Jeg føler mig Mega snydt når jeg læser at nogen har fået det pga det, jeg har meget store bryster, der giver mig meget ondt i ryggen og de dage det er værst bare ligge i sengen på smertestillende, det har taget mig 4 års kamp om at blive henvist... 

Anmeld

13. januar 2012

celkt

marieo skriver:

jeg har stemt blankt ... synes det er svært at stemme om da kosmetiske operationer dækker over så meget. Jeg har så selv fået syet ørerne ind (hvilket er en kosmetisk operation), dette betalte det offentlige hvilket min mor da helt sikkert har været glad for. Men der var jo ikke en direkte fysisk eller sygdomssammenhængende sag til operationen, det så bare fjollet ud og min mor var bange for at jeg ville blive mobbet. Har mødt flere der ikke synes det er okay at det offentlige har betalt sådan operation, men er virkelig glad for at min mor besluttede at de skule syes ind.

Synes også det er okay at det offentlige betaler ved direkte deformiteter eller .. ja hvis ens bryster er så store at det er en fysisk belastende. Men altså hvis det er fordi brysterne hænger når man ammet, så må man selv ud og spare op

interessant eksempel, altså det med ørene. Min eksmand fik gjort det samme. Og jeg er enig i, at her er det okay at det offentlige hjælper, for eller bliver pågældene barn jo udsat for mobning, eller kan i hvert fald blive det. hmmm, måske er man bare mere lempelig når det er børn, det drejer sig om....

Anmeld

13. januar 2012

celkt

jeg havde en bekendt, en kæreste til min exmand kollega, som direkte gik og pralede af, at nu havde hun fået snøret systemt til en maveskindsreduktion. Efter 1 svangerskab!!! Og hendes datter var endda 7-8 år på det tidspunkt, så man må jo mene, at naturen selv har hevet en del på plads på det tidsounkt.

Men det var hun helt vildt tilfreds med, at hun kunne få staten til at betale for det, fordi hun havde fortalt sin læge, at det gik hende så meget på.

Hmmm, hvad svarer man så lige til den....

Anmeld

13. januar 2012

Carl-Emil's mor

celkt skriver:

Jeg så tidligere i aften en tråd om dette emne. Og jeg må indrømme, jeg følte mig en smule provokeret.

Hvad mener I, - Er det i orden, at en kvinde kan gå ned til sin læge og få en recept på et par nye bryster pga- lavt selvværd. De er for små eller de hænger efter fødsler?!? Eller er det okay, at man kan få ordnet maveskind på det offentliges regning, fordi man er ked af det løse efter en graviditet.

Hvis der er fysiske årsager til det, altså for store bryster, der giver skader i skuldrene, eller så ekstremt løst maveskind, at man har problemer med svamp eller lignende, syntes jeg selvfølgeligt det er helt i orden. Men jeg kan ikke se, at det skal være det offentlige der skal betale for ting, der ikke er til direkte skade for vores helbred. Så må pågældene kvinde/mand, der har et kosmetisk problem, skisme slev spare op og få det ordnet.

Men det er min mening. Hvad mener du??

Noway! tænker jeg straks OG dog! Jeg mener hvis det er helbredsmæssigt en fordel så jo men ellers så klart nej - man VED hvad det KAN medfører og det må man tageHøjde for.. Men der er jo også det psykiske aspekt i dette her for psykiske sygdomme er jo også sygdomme så hvor går grænsen for hvornår man syg spændende debat du har taget op

Anmeld

13. januar 2012

celkt

Höör skriver:

Noway! tænker jeg straks OG dog! Jeg mener hvis det er helbredsmæssigt en fordel så jo men ellers så klart nej - man VED hvad det KAN medfører og det må man tageHøjde for.. Men der er jo også det psykiske aspekt i dette her for psykiske sygdomme er jo også sygdomme så hvor går grænsen for hvornår man syg spændende debat du har taget op

Det er også derfor jeg lavede den mulighed med måske. For jeg er ligesom du, lidt ude og famle. For måske er der eksempler på folk, der regulært går ned med depression fordi de har så lavt selvværd. Dem er det måske rimeligt at hjælpe, især hvis de står i en situation hvor det stort set er umuligt at de selv skulle kunne spare op, f.eks. en langtids sygemeldt. Men så er vi virkeligt også ude i de små procentdele her...

Anmeld

13. januar 2012

Carl-Emil's mor

celkt skriver:

Det er også derfor jeg lavede den mulighed med måske. For jeg er ligesom du, lidt ude og famle. For måske er der eksempler på folk, der regulært går ned med depression fordi de har så lavt selvværd. Dem er det måske rimeligt at hjælpe, især hvis de står i en situation hvor det stort set er umuligt at de selv skulle kunne spare op, f.eks. en langtids sygemeldt. Men så er vi virkeligt også ude i de små procentdele her...

Der er desværre nok flere end få der hver dag modtager psyk hjælp betalt af det offentlige :/ men er svært uden præcise tal men er absolut modstander af det med at snører systemet og mener man som borger i Danmark har pligt til at melde svindel på den måde ligesom vi har med alt andet svindel men iiiih spændende debat den vil jeg tage op med familien og se hvad lægerne selv mener så tak for det

Anmeld

13. januar 2012

SHERO

Synes den er svær, som udgangspunkt nej, men som det kører nu er jeg egentlig godt tilfreds med, nogen kan hvis deres "begrundelse" er god nok. Jeg har selv søgt om botox på offentlig regning mod mit hyperhidrosis (meget ansigtsved), en sådan behandling ville koste mig 5.000-10.000 hver 3-6 mdr, og man kan jo sige at det kun er fysisk sjene, og ikke som sådan en nødvendighed, men hæmmer rigtig mange i det daglige.

Så synes faktisk den er rigtig svær, for hvornår er det kosmetisk. Er det kun når det er for syns skyld, eller når man godt kan fungere fysisk uden...

Anmeld

13. januar 2012

celkt

Höör skriver:

Der er desværre nok flere end få der hver dag modtager psyk hjælp betalt af det offentlige :/ men er svært uden præcise tal men er absolut modstander af det med at snører systemet og mener man som borger i Danmark har pligt til at melde svindel på den måde ligesom vi har med alt andet svindel men iiiih spændende debat den vil jeg tage op med familien og se hvad lægerne selv mener så tak for det

jeg ved ikke, hvor mange, der får hjælp til en kosmetisk begrundet operation, grundet en psykisk lidelse, - men jeg håber ikke det er ret mange. Jeg ville mene, der skulle en del mere til, end bare lige at gå ned til lægen og tage en snak med ham, om at man ikke er glad, før man fik stemplet depression og en fribillit til en operation. Men det mener jeg nu også at man skulle under alle omstændigheder, altså have bedre adgang til faghjælp hvis man har det svært psykisk. Og få en udtalelse fra en psykolog før man får mærkaten depression. Men okay, det er en anden debat.

Anmeld

13. januar 2012

Carl-Emil's mor

jeg ved ikke, hvor mange, der får hjælp til en kosmetisk begrundet operation, grundet en psykisk lidelse, - men jeg håber ikke det er ret mange. Jeg ville mene, der skulle en del mere til, end bare lige at gå ned til lægen og tage en snak med ham, om at man ikke er glad, før man fik stemplet depression og en fribillit til en operation. Men det mener jeg nu også at man skulle under alle omstændigheder, altså have bedre adgang til faghjælp hvis man har det svært psykisk. Og få en udtalelse fra en psykolog før man får mærkaten depression. Men okay, det er en anden debat.

Fik ikke præciseret mig godt nok kan jeg læse jeg mente at antallet af folk der modtager psyk behandling på den offentlige regning nok lige er lidt større end man måske regner med men det ved vi som alm borgere jo ikke og kan kun gisne herom men hvis man ser på hvad bare en timeHos en alm psykolog koster så skal der ikke mange gange til før det ville være "billigere" for det offentlige at smække folk til plastik kirug istedet

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.