Offentlig betaling for kosmetiske indgreb, - afstemning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. januar 2012

celkt

Höör skriver:

Fik ikke præciseret mig godt nok kan jeg læse jeg mente at antallet af folk der modtager psyk behandling på den offentlige regning nok lige er lidt større end man måske regner med men det ved vi som alm borgere jo ikke og kan kun gisne herom men hvis man ser på hvad bare en timeHos en alm psykolog koster så skal der ikke mange gange til før det ville være "billigere" for det offentlige at smække folk til plastik kirug istedet

Nu er plastikkirurger efter min bedste overbevisning nok ikke den billigste speciallæge man kan opstøve, men jeg kan se hvad du mener....

Men, der e rjo ingen garenti for at personen bliver lykkeligere eller mindre deprimeret efter besøger hos plastikfyren, men altså...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. januar 2012

Lone Jakobsen

ja jeg synes det er helt okay at det offentlige betaler.

et af mine børn har lige gennemgået en operation som det offentlige betalte. det var udelukkende en skønhedsoperation, men det var noget som det barn virkelig har ønsket sig gennem flere år.

der sku ikke en psykolog ind over og skønt der blev stillet en masse spørgmål, både til barnet og mig, var der aldrig tvivl om at denne regning sku vi ikke selv betale.

havde vi selv sku betale var barnet ikke blevet opereret.

så ja, jeg synes fortsat at det offentlige skal betale.

Anmeld

13. januar 2012

celkt

Lone Jakobsen skriver:

ja jeg synes det er helt okay at det offentlige betaler.

et af mine børn har lige gennemgået en operation som det offentlige betalte. det var udelukkende en skønhedsoperation, men det var noget som det barn virkelig har ønsket sig gennem flere år.

der sku ikke en psykolog ind over og skønt der blev stillet en masse spørgmål, både til barnet og mig, var der aldrig tvivl om at denne regning sku vi ikke selv betale.

havde vi selv sku betale var barnet ikke blevet opereret.

så ja, jeg synes fortsat at det offentlige skal betale.

som sagt er det måske noget andet, hvis det er børn og teenagere vi snakker om. De bliver nok mere udst for mobning, og deres personlighed er ved at blive dannet, og dermed mere sårbar...

Anmeld

13. januar 2012

Chris86

celkt skriver:

Jeg så tidligere i aften en tråd om dette emne. Og jeg må indrømme, jeg følte mig en smule provokeret.

Hvad mener I, - Er det i orden, at en kvinde kan gå ned til sin læge og få en recept på et par nye bryster pga- lavt selvværd. De er for små eller de hænger efter fødsler?!? Eller er det okay, at man kan få ordnet maveskind på det offentliges regning, fordi man er ked af det løse efter en graviditet.

Hvis der er fysiske årsager til det, altså for store bryster, der giver skader i skuldrene, eller så ekstremt løst maveskind, at man har problemer med svamp eller lignende, syntes jeg selvfølgeligt det er helt i orden. Men jeg kan ikke se, at det skal være det offentlige der skal betale for ting, der ikke er til direkte skade for vores helbred. Så må pågældene kvinde/mand, der har et kosmetisk problem, skisme slev spare op og få det ordnet.

Men det er min mening. Hvad mener du??

Er enig med dig

Anmeld

13. januar 2012

Lone Jakobsen

celkt skriver:

som sagt er det måske noget andet, hvis det er børn og teenagere vi snakker om. De bliver nok mere udst for mobning, og deres personlighed er ved at blive dannet, og dermed mere sårbar...

om det er godt eller skidt at børn opereres skal jeg ikke ku sige.

i mit tilfælde så er mit barn aldrig blevet drillet, og vi har aldrig nævnt for barnet at dets udseende ku blive et problem. så her er ikke tale om at mit barn er blevet moppet så meget at operation var en nødvendighed. det har blot været et meget stærkt ønske.

jeg tænker lidt at sådan kan en voksen jo også have det. derfor synes jeg ikke der er forskel på om man er barn/ung eller ældre. jeg mener stadig at det offentlige skal betale for de kosmetiske indgreb.

Anmeld

13. januar 2012

FrkT

Nej og ja....

Generelt synes jeg IKKE at det offentlige skal betale... ISÆR IKKE for folk der vil have større bryster, for hvad bliver så det næste? - at man kan få lavet sin næse gratis, fordi man har det dårligt med sig selv pga. den? NEJ!

Derimod synes jeg at det burde "høre med" at få ordnet løst maveskind og evt. andet skind, når man får lavet en gastric bypass og taber sig en hel masse.

Og ligeledes synes jeg også det bør betales af det offentlige (aner ikke om det gør det i forvejen), hvis man fx bliver slemt forbrændt i en brand og får en masse hudskader pga. det, og man så skal have lavet det så pænt igen som muligt...

Men større bryster betalt på det offentlige er et KÆMPESTORT NEJ fra min side!!! Kan faktisk blive helt gal ved tanken....  (hehe, sorry )

Anmeld

13. januar 2012

twinny

LunaLykke skriver:

Jeg har stemt nej. For HOLD OP hvor kunne det gå hen og blive dyrt! Jeg vil ikke betale for andres forfængelighed og mindreværds komplekser. No way  

Kan godt se, at nogen måske døjer med løs hud efter vægttab, men grænsen for hvornår man selv skal betale bliver bare svær at definere hvis ikke man siger at man ALTID selv betaler for den slags operationer.

Anmeld

13. januar 2012

Muffin_girl

celkt skriver:

Jeg så tidligere i aften en tråd om dette emne. Og jeg må indrømme, jeg følte mig en smule provokeret.

Hvad mener I, - Er det i orden, at en kvinde kan gå ned til sin læge og få en recept på et par nye bryster pga- lavt selvværd. De er for små eller de hænger efter fødsler?!? Eller er det okay, at man kan få ordnet maveskind på det offentliges regning, fordi man er ked af det løse efter en graviditet.

Hvis der er fysiske årsager til det, altså for store bryster, der giver skader i skuldrene, eller så ekstremt løst maveskind, at man har problemer med svamp eller lignende, syntes jeg selvfølgeligt det er helt i orden. Men jeg kan ikke se, at det skal være det offentlige der skal betale for ting, der ikke er til direkte skade for vores helbred. Så må pågældene kvinde/mand, der har et kosmetisk problem, skisme slev spare op og få det ordnet.

Enig med dig ! 

Anmeld

13. januar 2012

Muffin_girl

dorthemus skriver:

Nej det skal man selv betale

Enig med dig !! 

Anmeld

13. januar 2012

Jonatansmor

celkt skriver:

Jeg har stemt i særlige tilfælde. Kvinder hvis bryster er for store, maveskind der hænger og andre "skønhedsfejl" der vel mere kan beskrives som truende for ens helbred, synes jeg slet ikke skal diskuteres. Disse mennesker har det vist slemt nok.

Men nej, ingen plastikdutter på min regning, er du utilfreds med din næse kommer du også til at betale selv. Det er ren forfængelighed som staten ganske simpelt ikke kan tage og hjælpe os med. Skulle de så også betale min makeup, klipning og diverse skønhedsprodukter?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.