Rød numse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. januar 2012

Fenja09

ano14316 skriver:

fundet

http://www.molnlycke.com/patient/dk/Products/Wound-care-products/Mesoft/

Det er jo lige præcis dem  Super du fandt et link!

/Fenja

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. januar 2012

Tona

Maja_4000 skriver:

Hej piger

Caroline er knap 13 måneder og lige for tiden har hun bare rød numse næsten hele tiden .. Det når lige at forsvinde , og så kommer det igen .. Vi tror det er på grund af en tand .. 

Men hvordan vasker I de små bagi når de har skidt OG er røde ?! Caroline skriger helt vildt når hun skal tørres , og det gør jo selvfølgelig også ondt Men man er jo ligesom nødt til det .. 

Har I nogle gode råd ?

Vi bruger forresten kogtvandsklude , vi synes det er det som har hurtigst effekt

Alternativ behandling som har hjulpet os meget:

rød numse skyldes at urinen er blevet for syreholdig og dermed irriterer huden. Man skal have urinen til at blive mere basisk og det gøres ved at give barnet mere basedannende kost. Gulerødder og kartofler er suverænt. En gulerodsstav til hvert måltid og en kartoffel til hvert måltid og noget mælk plejer at hjælpe meget på det i løbet af 1-2 døgn

Anmeld

15. januar 2012

Maja_4000

Amandas-mor skriver:

Alternativ behandling som har hjulpet os meget:

rød numse skyldes at urinen er blevet for syreholdig og dermed irriterer huden. Man skal have urinen til at blive mere basisk og det gøres ved at give barnet mere basedannende kost. Gulerødder og kartofler er suverænt. En gulerodsstav til hvert måltid og en kartoffel til hvert måltid og noget mælk plejer at hjælpe meget på det i løbet af 1-2 døgn

Dét havde jeg slet ikke overvejet Men hvad er det man skal undgå ? Når jeg hører "syre" , tænker jeg citroner og sådan noget .. Og det får hun jo ikke

Anmeld

15. januar 2012

Tona

Maja_4000 skriver:

Dét havde jeg slet ikke overvejet Men hvad er det man skal undgå ? Når jeg hører "syre" , tænker jeg citroner og sådan noget .. Og det får hun jo ikke

Hvis du gerne vil vide hvilke fødevarer der er basedannende og hvilke der er syredannende, så er jeg ret sikker på at du kan læse meget om det ved at google "syre base balancen".

Men det er ikke sikkert at der skal udelukkes nogle fødevarer. Der er jo også mange gode fødevarer, som er syredannende (fx frugt). Der skal bare være balance mellem syre og base indtag. Det kan du få igen ved at give noget mere basedannende og jeg har bedst erfaringer med gulerødder, kartofler og mælk  Men alle grøntsager er i øvrigt basedannende.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.