Har I fortrudt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. januar 2012

Frk-Lotusblomst

Anonym skriver:

Jer der stemte RØDT til valget - har I fortrudt?

Tænker, der er så meget med at Helle har lovet ting som hun ikke har holdt. At loftet over børnechecken er blevet fjernet, men at de nu vil tage den fra de "rige"

Begrund gerne om du det blev som du havde troet 

Nej, jeg har ikke fortrudt. Jeg mente, ærligt, at vi havde brug for fornyelse. Og nu har jeg så også altid været til den røde blok. Spørgsmålet er nok for mig mere interessant hvor det er blåblokkere der har skiftet over til rød.

Men ja der er begyndende "løftebrud" osv. og det skuffer mig da, men de har også kun været igang i 4 måneder så jeg HÅBER virkelig de tager revanche. Mine grundprincipper ligger stadig hos rødblok ligegyldigt om de sad på magten eller ej.

Men det kunne være rigtig fedt, hvis partierne snart gad at samarbejde noget bedre istedet for konstant at pegefingre af hinanden. Det er for mig et godt rollebillede at sætte op.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. januar 2012

Becks

Nej jeg har ikke fortrudt..

Rom blev heller ikke bygget på én dag

Anmeld

12. januar 2012

M (:

Anonym skriver:

Tænker, der er så meget med at Helle har lovet ting som hun ikke har holdt. At loftet over børnechecken er blevet fjernet, men at de nu vil tage den fra de "rige"

Nej, jeg har ikke fortrudt min røde stemme, og synes det er noget fis at sige, at de ikke har holdt deres valgløfter..

Hvis man ikke sidder i en regering med 90 mandater, er man nødt til at gå på kompromis. Er overbevist om at Helle Thorning og soc. dem. ville have holdt deres valgløfter til punkt og prikke, hvis de havde fået 90 mandater - men det gjorde de ikke, og dermed må de finde et kompromis med SF og Radikale..

Jeg synes Helle og resten af den røde regering har gjort det godt indtil videre, og det er da begrænset, hvor meget man kan nå at ændre på 102 dage..

Blå regering har trods alt haft 10 år til at gennemføre deres valgløfter, så skal vi nu ikke lige slå koldt vand i blodet og give den nye regering en fair chance for at vise hvad de kan?

Anmeld

12. januar 2012

marieo

jeg har stemt nej ... har ikke fortrudt ... stemte radikale til valget, hvilket jeg betegner som rødt, da de pegede på Helle.

Plejer at stemme blåt, så er på ingen måde enig i alt de gør, men synes vi havde brug for lidt fornyelse.

Valgløfter er jo et udtryk for hvad et enkelt parti på magten gerne vil gennemføre, men nu er det jo bare sådan at et enkelt parti ikke har magten, og så må man jo forhandle.

Synes helt ærligt det er en smule naivt at tro at alle valgløfter bliver opfyldt i den form de blev præsenteret.

Er desuden enormt glad for at radikale har stor indflydelse på hvad der sker og forhåbentlig på økonomien i fremtiden.

Anmeld

12. januar 2012

Talbutikken

Jeg stemte Rødt og nej jeg har ikke fortrudt.. Undskyld mig men hvis man have forventet at alt det der blev lovet før og under valgkampen ville blive gennemført, ja så er man Godt Nok Naiv...

Det er jo et stort pudslespil, hvor man skal få alle brikkerne til at passe sammen og nogen gange kan det altså bare ikke lade sig gøre!

Syntes forøvrigt at det er helt fint, hvis børnecheken bliver taget fra de rigeste og har ment dette i flere år! Lad det være indtægt bestemt, lige som feks. økonomisk friplads.. Men syntes nu også der skal være en grænse for hvor mange børn man kan få for, så det ikke ender med at være børnepengene der er det afgørene for om man har råd til endnu et barn eller ej.. Der skal være grænser...

Anmeld

13. januar 2012

kimfrit

Det der undre mig meget, er at man altid hører "at hvis vi havde fået 90 mandater så ville alting være anderledes".

Men der er to ting i det.

1: Der er ikke på et eneste tidspunkt under valget i alle de meningsmålinger der var, mulighed for at S og SF, ville få 90 mandater helt alene, uden nogle form for hjælp, eller noget i nærheden af de 90 mandater.
Tvætimod, så gik begge partierne tilbage, som det også fremgik af samtlige meningsmålinger under hele valget.
Så hvis man har en eller anden ide om at man ligepludse når valget kom frem, ville få de 90 mandater, ved at love så meget som muligt, så vil jeg sige, så tror man sgu også på to torsdage i en uge.

2: Hvor i alverden vil de nogensinde skaffe alle de penge fra til alt det der har lovet????????????????

Til sidst vil jeg lige sige, at HT var aldrig blevet statsminister, hvis ikke MV havde fået så mange stemmer, som hun gjorder.
Så lad vær med at skyd på hende, hun har bare gjort det HT hele tiden gerne ville, at være statminister, uanset hvad det kostede.
For det kan ikke komme bag på hverken S eller SF, hvad MV mening var, hverken før, under og efter valget.
Så hvis man ikke har gidet at åbne ørene og hører hvad MV har sagt, så beder man jo næsten selv om det.

God dag til jer alle røde, hilsen hende den lille blå

Anmeld

13. januar 2012

celkt

Jeg syntes vi trængte til friskt blod. I sidste ende, tror jeg at resultatet bliver stort set det samme i grove træk, men det at man skal yde en indsats for ikke at blive skiftet ud ved næste valg får måske sat mere skub i tingene. SÅ nej, jeg har absolut ikke fortrudt...

Anmeld

13. januar 2012

morethanperfect

Anonym skriver:

Ja ! Jeg har fortrudt !!
Da jeg i forvejen var i tvivl , gør det det ikke særlig meget bedre ..  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.