Musik under fødslen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. januar 2012

CmarianN

Livas mor skriver:

Jeg havde store planer om både badekar og musik (Tina Dickow på repeat), men en fødsel kan jo på ingen måde planlægges..

Vores fødsel gik stærkt.. Vandet gik kl. 21, hvorefter jeg bare vandret frem og tilbage i lejligheden i nærmest trance, instisterede på at komme ind på fødegangen kl. 02:00, hvilket var godt, da jeg havde åbnet mig 9½ cm ved ankomsten, havde presseveer i 1½ time, hvorefter de opdagede at hun havde en arm i vejen og så gik det stærkt.. 6 læger og sygeplejersker tilkaldt og Liva blev taget i 3. forsøg med sugekop uden nogen form for bedøvelse eller medicin.

Jeg gik bare ind i mig selv, og så kunne jeg på ingen måde ligge stille og være passiv, skulle røre mig hele tiden og vandrede rundt nærmest til de kom med den onde sugekop

Nej okay 

Jeg ved jo selvfølgelig heller ikke på forhånd hvor hurtigt det kommer til at gå og hvordan jeg har det med det hele.... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. januar 2012

CmarianN

Angelspot skriver:

For min skyld kunne samtlige blæseinstrumenter have truttet mig lige ind i bærret, jeg havde ikke ænset en DYT!

Jeg hoppede også ind i mine egen lille trygge bobbel hvor jeg ikke registrerede ret meget, hvilket hjalp mig helt enormt  

Men jeg har hørt flere fortælle at det var rart ikke at have 'tavshed' når man var alene på stuen. Man kan jo resikere en ventetid hvor man ligger med veer, inden man skal presse og der kan jeg nemt forestille mig det kunne være beroligende. Jeg nåede bare aldrig så langt

Hehe nej 

Det kommer jo selvfølgelig også an på hvordan hele situationen udvikler sig osv 

Anmeld

13. januar 2012

CmarianN

Angelspot skriver:

For min skyld kunne samtlige blæseinstrumenter have truttet mig lige ind i bærret, jeg havde ikke ænset en DYT!

Jeg hoppede også ind i mine egen lille trygge bobbel hvor jeg ikke registrerede ret meget, hvilket hjalp mig helt enormt  

Men jeg har hørt flere fortælle at det var rart ikke at have 'tavshed' når man var alene på stuen. Man kan jo resikere en ventetid hvor man ligger med veer, inden man skal presse og der kan jeg nemt forestille mig det kunne være beroligende. Jeg nåede bare aldrig så langt

Hehe nej 

Det kommer jo selvfølgelig også an på hvordan hele situationen udvikler sig osv 

Anmeld

13. januar 2012

CmarianN

lucas<3 skriver:

Min kæreste tændte for radioen, da jeg skulle føde, der var sååå stille uden musikSelv da jeg skulle syes havde jeg musik, så lægen fik lige en lille sang imens Jeg syns det var rart med musik

Okay 

Selvom jeg tænker nu det ku være rart, er det jo ikke sikkert jeg synes det til den tid, heldigvis kan det jo slukkes igen... Hvis man når at tænde for det overhovedet 

Anmeld

13. januar 2012

twinny

FruStolpe skriver:

Om så Sussie og Leo havde stået ved siden af sengen, så havde jeg ikke registreret det.

Min fødsel tog 5 timer fra vandet gik og veerne kom. Så jeg havde lukket mig inde i mig selv og lagde ikke mærke til hvad eller hvem der var omkring mig.

det samme her.. 

Anmeld

13. januar 2012

MorEllen

Jeg havde faktisk ikke selv ønsket musik under fødselen, men min jordmoder viste sig at være en god fødselsDJ Jeg kan ikke helt huske hvilken musik der blev spillet, men efter fødselen, mens vi endu lå på fødestuen, hørte vi noget meget rolig klassisk musik og det var helt fantastisk!! Så til min næste fødsel vil jeg helt klart ønske musik, og måske lave en CD med det jeg gerne vil høre. Så for musik til fødsel fra mig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.