Musik under fødslen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. januar 2012

Bare mig..

CmarianN skriver:

Hej derude! 

Er der nogen af jer der havde musik under jeres fødsel?

-hvis ja hvordan var det så? Kan det anbefales eller frarådes?

Er der nogen derude som overvejer at have musik under den forestående fødsel?

-hvis ja hvorfor? Hvad taler for og i mod?

God aften og god nat 

Hej 

Jeg havde musik under den sidste del af fødslen. Tror nok det bare var radio, men det var noget jeg lyttede meget til.. Jeg har det generalt bedst med musik i baggrunden under pressede situationer. Jeg hørte dog slet ikke efter hvad det var der blev spillet af musik.. Men husker det som dejligt og afslappende... Det virkede godt for mig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. januar 2012

CmarianN

MGN~NGM<3 skriver:

Hej 

Jeg havde musik under den sidste del af fødslen. Tror nok det bare var radio, men det var noget jeg lyttede meget til.. Jeg har det generalt bedst med musik i baggrunden under pressede situationer. Jeg hørte dog slet ikke efter hvad det var der blev spillet af musik.. Men husker det som dejligt og afslappende... Det virkede godt for mig

Hvor dejligt for dig :-)

Anmeld

12. januar 2012

JulieE

CmarianN skriver:

Ih hvor det da lyder dejligt og hyggeligt :-)

Det var også en rigtig drømmefødsel :-)

Anmeld

12. januar 2012

CmarianN

JulieE skriver:

Det var også en rigtig drømmefødsel :-)

Hvor skønt og dejligt for jer :-)

Anmeld

13. januar 2012

SussieThyssen

CmarianN skriver:

Hej derude! 

God aften og god nat 

Det kan nok så meget anbefales.
Alle mine 3 er kommet til verden til musik.
Faktisk den samme slags.
Endda også nr 3 som blev taget ved PKS, mens jeg var i fuld narkose.
Men de respekterede at jeg ønskede musikken til mit barn.

Jeg kan anbefale musikken af den danske komponist Søren Hyldgaard.
Han har lavet flere vidunderlige albums, men bedst er Flying Dreams, som du kan få på musikforlaget Fønix.

Kærligst
Sussie

Anmeld

13. januar 2012

CmarianN

SussieThyssen skriver:

Det kan nok så meget anbefales.
Alle mine 3 er kommet til verden til musik.
Faktisk den samme slags.
Endda også nr 3 som blev taget ved PKS, mens jeg var i fuld narkose.
Men de respekterede at jeg ønskede musikken til mit barn.

Jeg kan anbefale musikken af den danske komponist Søren Hyldgaard.
Han har lavet flere vidunderlige albums, men bedst er Flying Dreams, som du kan få på musikforlaget Fønix.

Kærligst
Sussie

Det lyder skønt og hvor specielt de er kommet til verdenved samme nr. <3

Anmeld

13. januar 2012

Angelspot

FruStolpe skriver:

Om så Sussie og Leo havde stået ved siden af sengen, så havde jeg ikke registreret det.

Min fødsel tog 5 timer fra vandet gik og veerne kom. Så jeg havde lukket mig inde i mig selv og lagde ikke mærke til hvad eller hvem der var omkring mig.

For min skyld kunne samtlige blæseinstrumenter have truttet mig lige ind i bærret, jeg havde ikke ænset en DYT!

Jeg hoppede også ind i mine egen lille trygge bobbel hvor jeg ikke registrerede ret meget, hvilket hjalp mig helt enormt  

Men jeg har hørt flere fortælle at det var rart ikke at have 'tavshed' når man var alene på stuen. Man kan jo resikere en ventetid hvor man ligger med veer, inden man skal presse og der kan jeg nemt forestille mig det kunne være beroligende. Jeg nåede bare aldrig så langt

Anmeld

13. januar 2012

lucas<3

Min kæreste tændte for radioen, da jeg skulle føde, der var sååå stille uden musikSelv da jeg skulle syes havde jeg musik, så lægen fik lige en lille sang imens Jeg syns det var rart med musik

Anmeld

13. januar 2012

Livas mor

Jeg havde store planer om både badekar og musik (Tina Dickow på repeat), men en fødsel kan jo på ingen måde planlægges..

Vores fødsel gik stærkt.. Vandet gik kl. 21, hvorefter jeg bare vandret frem og tilbage i lejligheden i nærmest trance, instisterede på at komme ind på fødegangen kl. 02:00, hvilket var godt, da jeg havde åbnet mig 9½ cm ved ankomsten, havde presseveer i 1½ time, hvorefter de opdagede at hun havde en arm i vejen og så gik det stærkt.. 6 læger og sygeplejersker tilkaldt og Liva blev taget i 3. forsøg med sugekop uden nogen form for bedøvelse eller medicin.

Jeg gik bare ind i mig selv, og så kunne jeg på ingen måde ligge stille og være passiv, skulle røre mig hele tiden og vandrede rundt nærmest til de kom med den onde sugekop

Anmeld

13. januar 2012

Mor til L&S

CmarianN skriver:

Hej derude! 

God aften og god nat 

Jeg kan huske at min kæreste på et tidspunkt spurgte om han skulle hente vores iPod, så jeg kunne høre lidt musik og jeg svarede vist også ja...

Men da han kom med musikken var jeg fløjtende ligeglad og kan slet ikke huske musikken... jeg ville bare i badekar

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.