Musik under fødslen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. januar 2012

MyLove E

Jeg hørt musik hele tiden. Først radio og havde også cd med Rasmus Nøhr og moloko. Jordmodren syntes moloko var noget mærkeligt musik :-). Ang EpDIRAL, den sagde jeg også nej tak til da vi kom ind klokken 4.00 og vandet var gået og jeg havde haft 5min mellem hver ve i 3timer og jeg var også åbnet 2-3cm. kl 7 var jeg også fint åbnet 4-5cm kl 11 var jeg åbent 5cm og der var ca 2-3 min mellem hver ve. Der kan jeg love for jeg var træt så der fik jeg den. Nej syntes ikke der gjorde ondt. Men ja man kan næsten flyve som der var en der skrev.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. januar 2012

norenberg

Darling<3 skriver:

Hehe, det lyder sku som en skøn fødsel du havde!

Gjorde det ikke mega nuller at få lagt den der epi??

Tænker nemlig at jeg gerne vil gemmenføre uden smertelendring...

nej det giver lige et jag ind i ryggen når den ligges og så er det ovre og så sætter de den i gang og så mærker man ikke dt mindste til at man har veer, fuldstændig fantastisk for man har bare så meget energi og overskud til barnet når det så er født...

Anmeld

12. januar 2012

CS

CmarianN skriver:

Hej derude! 

Er der nogen af jer der havde musik under jeres fødsel?

-hvis ja hvordan var det så? Kan det anbefales eller frarådes?

Er der nogen derude som overvejer at have musik under den forestående fødsel?

-hvis ja hvorfor? Hvad taler for og i mod?

God aften og god nat 

Jeg har havde en cs med hjemmefra, og den hjalp mig virkelig til at slappe af - min fødsel gik enormt hurtigt. Jeg nåede ikke at få smertestillende da jeg var i fødsel da jeg kom på fødegangen Så jeg kan varmt anbefale muski, da det kan være med til at flytte fokus fra smerte og nærmest få en til at komme i trance

Anmeld

12. januar 2012

modesty

Jeg ville synes at det var enormt irriterende med musik. Jeg var meget fokuseret og meget "inde i mig selv" og min egen rytme. Musik ville have været distraherende for mig.

Jeg fik ingen smertelindring overhovedet og syntes det var fantastisk at føde.

Anmeld

12. januar 2012

CmarianN

CS skriver:

Jeg har havde en cs med hjemmefra, og den hjalp mig virkelig til at slappe af - min fødsel gik enormt hurtigt. Jeg nåede ikke at få smertestillende da jeg var i fødsel da jeg kom på fødegangen Så jeg kan varmt anbefale muski, da det kan være med til at flytte fokus fra smerte og nærmest få en til at komme i trance

Okay 

Har da også et håb om at det ville kunne fjerne fokus lidt.

Om ikke andet kan man jo bare slukke igen 

Anmeld

12. januar 2012

CmarianN

modesty skriver:

Jeg ville synes at det var enormt irriterende med musik. Jeg var meget fokuseret og meget "inde i mig selv" og min egen rytme. Musik ville have været distraherende for mig.

Jeg fik ingen smertelindring overhovedet og syntes det var fantastisk at føde.

Ja okay, det er jo selvfølgelig heller ikke til, at vide hvad ens temperament er til før man står i situationen 

Men hvis man nu har det med med, kan man jo bare få det slukket hvis det er for distraherende 

Anmeld

12. januar 2012

Muhmi

Jeg havde... Det var rart nok... Men jeg lagde ikke SÅ meget mærke til det... Havde jo noget helt andet at koncentrere mig om Hehe... Men var nu glad for det alligevel... Der blev hørt Enigma

Anmeld

12. januar 2012

CmarianN

Muhmi skriver:

Jeg havde... Det var rart nok... Men jeg lagde ikke SÅ meget mærke til det... Havde jo noget helt andet at koncentrere mig om Hehe... Men var nu glad for det alligevel... Der blev hørt Enigma

Ja jeg kunne nu godt forestille mig at det ikke får FULD opmærkesomhed, musikken. Men forestiller mig en hyggelig atmosfære 

Anmeld

12. januar 2012

JulieE

Da vi skulle have nr 2 havde vi taget CDere med hjemmefra (nogle af fødestuerne på Hvidovre, havde dengang CD afspiller) og havde joket meget med at min mand IKKE skulle tage sine metallica CDere med  Det endte med at vi istedet hørte radio og da kl var 5 min i 14 (Hun er født 14.37) spillede Lisbeth Østergaard (tænk, jeg kan huske sådan noget) faktisk Metallica. Hvilket vi grinede ret meget af mellem mine veer. jeg kan også huske jeg lå og tænkte gerne lige ville høre radio-avis kl 14 og faktisk blev jeg ret irriteret over der så kom en læge og skulle tage blodprøve fra babys hoved... Nå ja og så gik der jo kun 37 min, så var troldeungen født 

Men altså jeg synes det var rart med musik (det havde jeg ikke til min første fødsel). rart med noget at fokusere på, når veerne var rigtig slemme 

Anmeld

12. januar 2012

CmarianN

JulieE skriver:

Da vi skulle have nr 2 havde vi taget CDere med hjemmefra (nogle af fødestuerne på Hvidovre, havde dengang CD afspiller) og havde joket meget med at min mand IKKE skulle tage sine metallica CDere med  Det endte med at vi istedet hørte radio og da kl var 5 min i 14 (Hun er født 14.37) spillede Lisbeth Østergaard (tænk, jeg kan huske sådan noget) faktisk Metallica. Hvilket vi grinede ret meget af mellem mine veer. jeg kan også huske jeg lå og tænkte gerne lige ville høre radio-avis kl 14 og faktisk blev jeg ret irriteret over der så kom en læge og skulle tage blodprøve fra babys hoved... Nå ja og så gik der jo kun 37 min, så var troldeungen født 

Men altså jeg synes det var rart med musik (det havde jeg ikke til min første fødsel). rart med noget at fokusere på, når veerne var rigtig slemme 

Ih hvor det da lyder dejligt og hyggeligt :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.