når det er slut med af få børn.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. januar 2012

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
Jeg har det vel ok med, at når ham i maven kommer ud, så er det slut. Selvom det selvfølgelig ikke er skrevet i sten, at jeg ikke skal have flere, så kræver det jo en mand og lige på det område er jeg helt afklaret med, at det er slut. Så det giver lidt sig selv, at jeg ikke får flere. Jeg vælger at se det soæ, at jeg er blevet velsignet med et snart to vidundere, og hvad mere kan man ønske sig? Føler ikke, jeg bliver mindre kvinde af den grund

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. januar 2012

Moms

4kløver skriver:

Hvordan havde i det.?
Jeg har det ikke godt ved tanken. Er tom indei har det også som om at min tid som kvinde er slut.

jeg kan sagtens sætte mig ind i dine tanker. Efter at have bestmt sig for børn i en sen alder, kan vi ikke nå at få ret mange. Jeg har lige født og længes allerede efter den næste. Men så er det nok gså slut og jeg skal ikke nyde dette dejlige samvær (kan ikke lige finde bedre betegnelse). Det bliver da trist.

ingen efternøler til mig....

Og hvem ved om jeg når at opleve børnebørn.

Du har fået 5. Lige nu forstår jeg godt hvorfor. Men jeg synes ikke det går ud over min kvindelighed at skulle stoppe med at føde børn. Nej slet ikke. Du har da stadig fået dem og du er mor - meget mor endda....

Men en tom følelse - ja.

Moms

Anmeld

11. januar 2012

twinny

JeNoVa skriver:

Jeg føler mig lettet!

Jeg har altid ønsket børn, men det med at være gravid og føde er ikke lige mig, så jeg er glad for at være færdig med det.

Jeg synes heller ikke, at min kvindelighed sidder i livmoderen, og jeg ville have været steriliseret efter min seneste graviditet, men det blev jeg frarådet på grund af min alder.

enig....

synes heller ikk det er det fedeste at stå op 20 gange om natten...

Så jeg har rigeligt i mine 2 guldklumper...

Så jeg har det fint med at det er slut....

Anmeld

11. januar 2012

4kløver

Moms skriver:

jeg kan sagtens sætte mig ind i dine tanker. Efter at have bestmt sig for børn i en sen alder, kan vi ikke nå at få ret mange. Jeg har lige født og længes allerede efter den næste. Men så er det nok gså slut og jeg skal ikke nyde dette dejlige samvær (kan ikke lige finde bedre betegnelse). Det bliver da trist.

ingen efternøler til mig....

Og hvem ved om jeg når at opleve børnebørn.

Du har fået 5. Lige nu forstår jeg godt hvorfor. Men jeg synes ikke det går ud over min kvindelighed at skulle stoppe med at føde børn. Nej slet ikke. Du har da stadig fået dem og du er mor - meget mor endda....

Men en tom følelse - ja.

Moms

Ja 5 dejlige unger.. Har jo også lillebror på 7 uger så må håbe at han giver nok De 3 andre er store, den ene bliver 18 så mon ikke jeg er heldig at blive mormor inden for 5 år

Anmeld

11. januar 2012

BellaT

4kløver skriver:

Hvordan havde i det.?
Jeg har det ikke godt ved tanken. Er tom indei har det også som om at min tid som kvinde er slut.

Jeg har det rigtigt fint med det. 

At være kvindelig er da så meget andet end at få børn. Ja, det er det største og mest fantastiske man oplever i sit liv. Men at lægge al sin kvindelighed deri, synes jeg godt nok er lidt trist. Håber du får det bedre med det.

Anmeld

11. januar 2012

Frk Mig

jeg syntes det er lidt trist med tanken om at når bette manden er kommet ud er det slut med flere børn .. Men har altid sagt jeg kun skal have 2 og det holder jeg på ..

Anmeld

11. januar 2012

norenberg

vi skal heller ikke have flere...min krop kan ikke holde til flere graviditeter desuden ville vi skulle have ny bil og bygge til hvis vi skulle have en mere....så nu er det slut men det er med blandede følelser....har det underligt med aldrig skulle være gravid igen....opleve glæden med at stå med en positiv test....spændingen sidst i graviditeten om hvornår sker det nu....og den helt fantastiske følelse at føde sit barn.....og den første tid hvor baby bare elsker at putte på mors mave....bliver sku helt trist over alt det er slut....men det kan ikke være anderledes...

Anmeld

11. januar 2012

MariaJ

Jeg håber at det bare føles rigtigt på et tidspunkt. Jeg er gravid med nummer to nu, og er ikke afklaret med om vi skal have flere. Vi får se, når nummer to er kommet, om vi har mod på flere. Selvom vi er kommet sent i gang med børnefamilielivet glæder jeg mig på en måde også allerede lidt til at de bliver større og kan mere selv, og at der igen kan blive mere voksentid. Jeg synes slet ikke hele min identitet som kvinde sidder i at føde børn, og kan sagtens se frem til tiden efter små børn, selvom det er en dejlig og livsbekræftende (men også hektisk og udmattende) tid lige nu.

Hvorfor vil du ikke have flere, hvis du inderst inde er lidt i tvivl?

Anmeld

11. januar 2012

4kløver

MariaJ skriver:

Jeg håber at det bare føles rigtigt på et tidspunkt. Jeg er gravid med nummer to nu, og er ikke afklaret med om vi skal have flere. Vi får se, når nummer to er kommet, om vi har mod på flere. Selvom vi er kommet sent i gang med børnefamilielivet glæder jeg mig på en måde også allerede lidt til at de bliver større og kan mere selv, og at der igen kan blive mere voksentid. Jeg synes slet ikke hele min identitet som kvinde sidder i at føde børn, og kan sagtens se frem til tiden efter små børn, selvom det er en dejlig og livsbekræftende (men også hektisk og udmattende) tid lige nu.

Hvorfor vil du ikke have flere, hvis du inderst inde er lidt i tvivl?

Fik kejsersnit sidst og det siges at der helst skal gå 2 år og ca 1 år med at blive gravid og være gravid så er jeg nok 39 når den kommer så Syndes jeg at jeg er for gamle.

Anmeld

11. januar 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Det var frygteligt svært for mig at erkende, at det var slut efter nr. tre, og det tog mig 7-8 år, før jeg helt slap tanken om at få en til.

Jeg ELSKEDE at være gravid og føde og at have babyer - har aldrig været lykkeligere end i de år, børnene kom til.

Men - nu har jeg det helt fint med det! Jeg synes, det er hårdt "arbejde" at have tre teenagere, og jeg længes indimellem efter at stikke af hjemmefra   Jeg føler mig helt afklaret omkring, at det var lige netop de her tre dejlige unger, vi skulle have - og jeg er ikke blevet mindre kvindelig. Nu frygter jeg bare overgangsalderen - jeg tror alligevel, den vil sætte nogle tanker i gang omkring livets forgængelighed osv. osv.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.