lotchen skriver:
Hej
Dyb, dyb medfølelse med dine store tab.
Jeg tænker, at du skal kontakte Patientombuddet, mener det er dem, der har hjemmel til at indhente journaloplysninger og vurdere de enkelte sager via andre speciallægers faglige skøn.
Mht. at de i journalen skriver 'ingen tegn til NEC', så er det god journal-praksis, at man ikke kun skriver det man finder, men også det man IKKE finder (men som man jo så har tænkt på). Hvis jeg fx passer en patient, der lige er blevet opereret i maven er det mit job at observere aspiratmængde (det jeg kan trække op af mavesækken via sonden), og hvis der ikke er noget, så undlader jeg ikke at skrive noget om det, men skriver i jorunalen: ingen aspirater.
NEC kan vise sig op til flere uger efter fødslen og kan progrediere meget hurtigt, så der kan ske meget fra den ene læge skriver det i journalen til der forekommer tegn på det.
Jeg fortæller ikke patienten eller de pårørende om ALT jeg skriver i journalen, det er en del af mit job at observere rigtig mange ting og vi gennemgår alle organsystemer systematisk og dokumenterer hvad vi ser/finder og altså også ofte hvad vi ikke finder. Det er et arbejdsredskab og må for udenforstående virke mystisk nogle gange
Håber for dig at du kan få hjælp til at gennemgå forløbet. Eventuelt kan du tage kontake til den afdeling hvor hun døde og bede om at komme ind til en samtale, hvor de kan gennemgå forløbet med jer og afklare eventuelle spørgsmål I har til journalen.
Tanker herfra
Charlotte
Mange tak for din medfølelse 
Ved godt der er meget at observere osv, men hvordan kan man udelukke noget uden at tjekke det helt for alle ting, det forstår jeg ikke.... når man læser om de 3 stadier på OUHs hjemmeside, så havde hun i første stadie i hvert fald 2 af tingene- i stadie 2 ser det ud til at hvis man ser 1 eller flere af dem fra stadie 1 så tager man billede af maven,,,,, men det er ikke gjort
hun havde bla. svingende afføringer,som i det hele taget tog flere dage om overhovedet at komme igang, temperatursvingninger, mange sat fald/apnø tilfælde, oppustet/opdrevet mave og på et tidspunkt ingen tarmlyde.....
synes du ikke der er lidt der kan tyde på nec? man venter vel ikke på blodet i bleen og venetegningerne før der sker noget??
jeg ved heller ikke om jeg hverken må/kan eller tør blive gravid igen, og hvor finder man den person med et hjerte af guld der kan hjælpe en med at få et barn- ved de findes men hvor???
knus