Jeg tror ikke på at de burde have fået tvangsfjernet deres børn! Med mindre der selvfølgelig er sket noget siden. Men Jeg synes også at Remi virker som en glad dreng der trives.
Jeg tror virkelig at de unge mødre skal bevise dobbelt så meget!
Fx hvis den tilsynsførende fra kommunen synes, at den unge mor sidder lidt for tungt i sofaen, bliver det gjort til en ting man kan tage med i argumentationen for tvangsfjernelse. Men der findes jo mange andre mødre, som måske er lidt smådovne, men som stadig kan være gode forældre alligevel på mange punkter. Og det er bare SÅ traumatisk for et barn at blive fjernet fra sin mor/far
Jeg tror ikke at det i alle tilfælde er den bedste løsning, jeg synes der skal mere til.
Jeg tror det er smadder svært for de unge mødre, hvis først en pædagog eller lignende fra kommunen har taget de negative briller på. Uanset hvad burde latterlige ting som rod (her snakker jeg selvfølgelig ikke uhumskhed), at barnets middagstider varierer lidt, at barnet ikke smiler, når pædagoen er der (barnet kan jo uden tvivl mærke mores modstand mod dette menneske, og mærke at moren er nervøs) osv.
Men selvfølgelig er det sikkert begrundet i de fleste tilfælde - det håber jeg da!
Anmeld