Hvis man ikke får behandlet en fodvorte??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. januar 2012

tithi

Anonym skriver:

Kan der ske noget ved det??

Jeg har en fodvorte på den ene fod, som giver nogle jag op i foden og benet engang imellem, har haft den i et par år efterhånden, men har haft den behandlet med vortex herhjemme, men det er som om det ikke har virket..

Jeg går i bad med klipklapper på så jeg ikke smitter andre med den og jeg kommer ikke i svømmehallen..

Grunden til at den ikke er blevet behandlet ved lægen er at jeg simpelthen er bange for at det gør ondt..
Jeg er meget bange for smerte, især når det er en ukendt smerte, men med de jag den pludselig giver inde i foden så er det jo ikke for sjov længere..

Kan i fortælle mig hvordan det foregår hvis den bliver frosset??
Altså jeg er den type person, der hellere vil gå igennem en fødsel end have plukket øjenbryn, da jeg synes øjenbrynene er meget mere smertefuldt..

Hejsa

Jeg har haft mange fodvorter da jeg stadig boede hjemme (vi var 3 der havde det og vi blev ved med at smitte hinanden, så havde svært ved at slippe af med dem for good).

Min læge er gået væk fra at fryse fodvorter, så jeg kan ikke lige fortælle hvordan det er. Min læge henviste mig istedet til en hudlæge, hvor jeg fik sat noget plaster på som bedøvede området, og det gik jeg så med i nogle dage, måske en uge. Derefter kom jeg ned hvor de skar den bedøvede del af fodvorten af. Det gentog vi så indtil fodvorten var helt væk. Det gjorde på ingen måde ondt, snarere tværtimod - jeg er meget kilden undet foden

Ellers har jeg senere fundet en metode som også har virket, og jeg har faktisk ikke haft problemer med fodvorter siden : KRIDT!

Bare sådan noget man køber til børn, til at tegne på fortovet med (tavlekridt er ikke så godt, da det er alt for fint). Du gnider bare fodvorten ind i kridt, når du har været i bad, hvis du sveder, inden du går i seng - ja faktisk bare så tit du gider, og især når dine fødder er våde og fugtige. Fodvorter har det nemlig bedst med at der er fugt, så hvis man udtører den (med f.eks. kridt) vil den dø.

håber du kan bruge det til noget

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. januar 2012

LilleLene

Anonym skriver:

nej det siger alle, men jeg er virkelig bange for smerte..

jeg får ikke plukket øjenbryn, jeg skærer dem væk, fordi jeg slet ikke kan tåle smerte..

Jeg gør det samme

Anmeld

9. januar 2012

Anonym trådstarter

Zafir skriver:

Og husk det der med at lave fodbad og klippe huden af, for ellers tager det MEGA lang tid. Du får dem nemt og hurtigt væk på den måde

yes, vil gå igang med det samme med et fodbad, så jeg kan få fjernet huden, og så gå på apoteket imorgen..

Anmeld

9. januar 2012

Zafir

Anonym skriver:

yes, vil gå igang med det samme med et fodbad, så jeg kan få fjernet huden, og så gå på apoteket imorgen..

JA!!! lige præcis
Held og lykke

Anmeld

9. januar 2012

Anonym trådstarter

tithi skriver:

Hejsa

Jeg har haft mange fodvorter da jeg stadig boede hjemme (vi var 3 der havde det og vi blev ved med at smitte hinanden, så havde svært ved at slippe af med dem for good).

Min læge er gået væk fra at fryse fodvorter, så jeg kan ikke lige fortælle hvordan det er. Min læge henviste mig istedet til en hudlæge, hvor jeg fik sat noget plaster på som bedøvede området, og det gik jeg så med i nogle dage, måske en uge. Derefter kom jeg ned hvor de skar den bedøvede del af fodvorten af. Det gentog vi så indtil fodvorten var helt væk. Det gjorde på ingen måde ondt, snarere tværtimod - jeg er meget kilden undet foden

Ellers har jeg senere fundet en metode som også har virket, og jeg har faktisk ikke haft problemer med fodvorter siden : KRIDT!

Bare sådan noget man køber til børn, til at tegne på fortovet med (tavlekridt er ikke så godt, da det er alt for fint). Du gnider bare fodvorten ind i kridt, når du har været i bad, hvis du sveder, inden du går i seng - ja faktisk bare så tit du gider, og især når dine fødder er våde og fugtige. Fodvorter har det nemlig bedst med at der er fugt, så hvis man udtører den (med f.eks. kridt) vil den dø.

håber du kan bruge det til noget

tak, den med kridten kan jeg ihvertfald bruge..

jeg er en rigtig kylling og kan slet ikke tåle smerte, og slet ikke hvis jeg ikke får noget ud af smerten, så det der med at få den skåret væk, nej tak..

Anmeld

9. januar 2012

Anonym trådstarter

Zafir skriver:

JA!!! lige præcis
Held og lykke

tak skal du have..

Anmeld

9. januar 2012

Anonym trådstarter

LilleLene skriver:

Jeg gør det samme

Anmeld

9. januar 2012

Kruse90

Zafir skriver:

JA!!! lige præcis
Held og lykke

Mon det hedder virucid??
Den kan om nødvendigt også anvendes når man er gravid
Og der anbefaler de også fodbad

Anmeld

9. januar 2012

inpe

jeg har også en fodvorte, som bare ikke ville forsvinde, jeg havde gennem 4 år selv prøvet at behandle den herhjemme efter alle forskrifter, men væk ville den ikke, den endte med at jeg fik en henvisning fra min læge til en hudlæge, som fryser den og skraber i den, og smørre noget på som er mere effektivt end det man kan købe. jeg stadig til hudlæge en gang om måned for den er stadig ikke helt væk, men det går fremad og den er blevet mindre, ud over behandlingen, behandler jeg den selv her hjemme, hvor jeg hver 2. dag skraber død hud af og smørrer vucid på, og er hos hudlæge hver 4. ude, hvor den får den store tur. Selvfølgelig gør ondt, at blive frosset, men det tager under 30 sek. og smerten forsvinder hurtig igen. Så se at komme afsted og få skidtet fjernet

Anmeld

9. januar 2012

.....

Jeg fik min frosset et par gange, men den gad som sådan ikke at gå væk. Så kom jeg en til en ny læge, hvor hun skar den af, og efter et par gange gik den endelig væk, og har ikke haft problemer med det siden. Det gør ikke som sådan ondt at få den skåret væk, det føles bare som prikken

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.