Lade baby spise selv..?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. januar 2012

lycly

STN skriver:

Hehe.. skægt Samme problem..

Ok.. Min pige fik også lidt agurkestave at sidde med ved siden af brød-hapserne, og det var også en succes... Men synes bare ikke hun får noget meget ned på den måde..? Havde du kogt gulerødderne da du gav hende dem..? Ellers kan hun vel kun sutte lidt på dem..?

Jeg havde kogt dem bløde

Nej, de får ikke spist meget, men det er heller ikke meningen. De første måneder man begynder på det, skal de først lige lære at tygge og sluge, og det kan godt tage tid. De tygger og sluger når de er klar til det. Det er først når de er 9 måneder, at de skal spise rigtigt. Indtil da, skal hovedmåltiderne være mælk, alt andet er smagsprøver og "øvelse"

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. januar 2012

Sitrani

Puslingen skriver:

Jeg tog udgangspunkt i den gang han var 6 mdr, nu er han snart 19 mdr.

Jamen jeg gav ham en ske i hånden og så lavede jeg en god klæbrig grød og den ene styrede han selv og den anden fyldte jeg på og lagde til ham og så tog han den ofte og fik ramt munden og andre gange når han åbnede munden og ikke ramte med skeen var jeg klar med en som jeg så smuttede ind og han var så optagede af at "spise" at han ikke opdagde min hjælp.

Er lidt svært at forklare på skrift, men håber du forstår

Aha... Så forstår jeg Det må vi prøve imorgen med havregrøden.. Min pige vil nemlig også SÅ gerne selv, virker det som... Så hun må have en ske selv så Så vi må prøve os frem... weee, det blir sjovt Glæder mig helt.. for så kan det være jeg kan få noget mad i hende, anden en bryst....

Anmeld

7. januar 2012

Sitrani

LunaLykke skriver:

Jeg havde kogt dem bløde

Nej, de får ikke spist meget, men det er heller ikke meningen. De første måneder man begynder på det, skal de først lige lære at tygge og sluge, og det kan godt tage tid. De tygger og sluger når de er klar til det. Det er først når de er 9 måneder, at de skal spise rigtigt. Indtil da, skal hovedmåltiderne være mælk, alt andet er smagsprøver og "øvelse"

hvor er du dog klog hehe.. dejligt at få at vide, for min pige indtage rmere mælk end noget andet for tiden, men i starten spiste hun faktisk mest grød og mos, men det er så slut nu.... Glæder mig helt til imorgen, hvor hun får sin egen ske til havregrøden og selv skal spise små rugbrødshapsere.. hihi

Anmeld

7. januar 2012

Maja_4000

Vi har ladet Caroline spise selv siden hun var .. 7 måneder , tror jeg .. Dog ikke grød , mos osv .. 

Men jeg synes ikke at hun blev mæt nok af det i starten , så der sad en af os og hjalp hende .. Hvis hun selv kom maden i munden engang imellem , kunne vi ligesom narre hende til at åbne når det var vores hånd der kom (;

Anmeld

7. januar 2012

lycly

STN skriver:

hvor er du dog klog hehe.. dejligt at få at vide, for min pige indtage rmere mælk end noget andet for tiden, men i starten spiste hun faktisk mest grød og mos, men det er så slut nu.... Glæder mig helt til imorgen, hvor hun får sin egen ske til havregrøden og selv skal spise små rugbrødshapsere.. hihi

Hehe, jeg har stillet mange mange spørgsmål til det her emne efterhånden ! 

Ja, jeg glæder mig også bare helt vildt til at begynde på det rigtigt !

Anmeld

7. januar 2012

Sitrani

LunaLykke skriver:

Hehe, jeg har stillet mange mange spørgsmål til det her emne efterhånden ! 

Ja, jeg glæder mig også bare helt vildt til at begynde på det rigtigt !

Ved du om der er nogle hjemmesider man kan læse om det på, som altså er danske...??? Jeg vil nemlig gerne vide mere.... Synes bare altid at folk "forventer" eller "synes" at det er normalt at min datter spiser så meget grød og mos (dengang hun altså bare spiste løs), selv vores SP... Men du skriver så, så det faktisk først er fra 9mdrs-alderen at de sådan rigtig skal spise deciderede måltider.... sjovt, at jeg ikke lige har hørt det før egentlig.....

Anmeld

7. januar 2012

lycly

STN skriver:

Ved du om der er nogle hjemmesider man kan læse om det på, som altså er danske...??? Jeg vil nemlig gerne vide mere.... Synes bare altid at folk "forventer" eller "synes" at det er normalt at min datter spiser så meget grød og mos (dengang hun altså bare spiste løs), selv vores SP... Men du skriver så, så det faktisk først er fra 9mdrs-alderen at de sådan rigtig skal spise deciderede måltider.... sjovt, at jeg ikke lige har hørt det før egentlig.....

Jeg har nemlig heller ikke hørt det før, men det er en del af blw. Først og fremmest at de intet andet end mælk får, de første 6 mdr. Mellem 6 og 9 mdr træner man dem så, ved selv at lade dem spise og egentlig springe grød og mos over

Men jeg fik anbefalet denne af en bruger herinde, den beskriver det virkelig godt: 

http://www.min-mave.dk/foraeldregrupper/thread-1814829.htm

Anmeld

7. januar 2012

Sitrani

LunaLykke skriver:

Jeg har nemlig heller ikke hørt det før, men det er en del af blw. Først og fremmest at de intet andet end mælk får, de første 6 mdr. Mellem 6 og 9 mdr træner man dem så, ved selv at lade dem spise og egentlig springe grød og mos over

Men jeg fik anbefalet denne af en bruger herinde, den beskriver det virkelig godt: 

Ok.. Jamen det giver jo god mening... gad vide hvorfor SP'er ikke snakker om det....? Hehe..

Tak for tippet, jeg læser det igennem

Anmeld

7. januar 2012

2721

STN skriver:

Aha... Så forstår jeg Det må vi prøve imorgen med havregrøden.. Min pige vil nemlig også SÅ gerne selv, virker det som... Så hun må have en ske selv så Så vi må prøve os frem... weee, det blir sjovt Glæder mig helt.. for så kan det være jeg kan få noget mad i hende, anden en bryst....

Så håber jeg i får en dejlig morgen og et godt måltid

Anmeld

7. januar 2012

Sitrani

Puslingen skriver:

Så håber jeg i får en dejlig morgen og et godt måltid

Har lige læst en tråd igennem om BLW, og blev SÅ meget klogere.... Er helt klart den metode jeg vil bruge fra nu af.... Det virker så dejlig naturligt!

Hvis det skulle have interesse

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.