Ja, jeg har tidl. skrevet en tråd om at min datter "grødstrejker", og har derefter søgt lidt på emnet..
Har fundet noget der hedder "baby led weaning", som i bund og grund går ud på, at lade barnet spise selv, som egentlig lyder som noget kunne virke for min datter..
Hver gang hun skal spise, så brokker hun sig meget, og tager ud efter skeen, og vil ikke, hvis jeg giver hende grød/mos.. Da jeg så læste om BLW prøvede jeg her til aften at give hende små bitte stykker toastbrød med smør og leverpostej på, samt et par agurkestave at gnave i.. Og SIKKE dog min pige nød selv at kunne putte i munden osv.
Er der nogen der har erfaring med dette..? Og hvad er jeres bedste råd og mening om det..?
Min undren er så - Får de virkelig nok at spise på den måde?? Jeg synes der landede mere på gulvet, end der blev indtaget i hvert fald.. Og skal vi så bare helt droppe grød og mos, og begynde at give hende fast føde i form af bondebrød med forskelligt pålæg, kogte grøntsager hun selv sidder og nipper til osv...?
Håber der er nogel kloge hoveder herinde der ved lidt om det 
Anmeld