Baagøe skriver:
Børn elsker selv at føle på det de spiser, så du kan roligt lade hende prøve selv med både grød og brød
Du kan evt. lade være med at mose kartofler og grøntsager også lade hende spise det i små stykker - det virkede i hvert fald her, som jeg også skrev i den anden tråd
Dejligt, at hun ville spise rugbrødet
Jeg købte det mørke rugbrød til Laura, da der var noget mere fuldkorn i
Ok, tak
Jeg tror også jeg køber noget bondebrød eller noget lyst rugbrød uden kerner, næste gang vi køber ind, så hun kan få mere fuldkorn.. Det blev bare lidt toast idag, fordi vi ikke havde andet uden kerner 
Hvordan gjorde du i starten..? Her tænker jeg på hvad du serverede til henholdsvis morgenmad, middag, aftensmad og mellemmåltider.. Jeg tænker at jeg vil tilbyde hende havregrød eller øllebrød til morgen, rugbrød med påløg til middag og grøntsager i små stykker til aften - men hvad så med kød til aftensmaden? Hvordan gør man det? Kan de godt bare sidde med et lille stykke kød af en art og gumle på...? Jeg mener, hun har jo ingen tænder endnu...
Og så noget frugt og en grov skorpe (de der "tørre" hårde nogen man kan købe) eller knækbrød til mellemmåltiderne.. Og selvfølgelig bryst "on the side" 
Bliver modermælk egentlig ikke den primære føde i starten, indtil de finder ud af at indtage maden selv..? Noget skal hun jo have at spise, tænker jeg, og hun er ikke så god til at putte det i munden endnu, da det meste lander inde i hendes håndflade, og hun derfor ikke kan komme det i munden..... Sorry, det blev ret langt... 
Anmeld