Thailand:)?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. januar 2012

1990h

Baagøe skriver:

Dobbelt op!

kan du huske hvad i gav for de forskellige ture.

vi vil i hvert fald gerne til maya beach, måske phi phi igen, fantasea og sådan nogle ting..men sidder og skal regne lidt lommepenge..
sidst vi var der var turene meget billige..men kan simpelthen ikke huske det..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. januar 2012

lailamik

Hansen1990 skriver:

nogle af jer damer der har været i thailand?

overvejer om vi skal derned for anden gang..

ville lige hører jeres gode oplevelser fra thailand, hvor var i, hvilken by hvilket hotel? hvad brugte i i lommepenge.. altså mad + drikke, ture osv

Hej Er selv halv Thai så anbefaler varmt at tage derned igen  

er født der, og har selv været der nogle gange efterhånden, men sidst var for 6år siden -desværre men det jeg husker af ferier er at vi var i Bangkok, Cumphon (pga af familie), Phuket, og Koh samui. Nogle gode turisatraktioner + mange kendte kommer til Phuket og Koh samui  

Synes ikke man bruger mange penge overhovedt!! ALT er mega billigt + det er meget skrammel ..så du bruger mest penge på vand  

Ellers anbefaler jeg et 5'et hotel i Bangkok der hedder The Royal Princess. GOD service, Sødeste personale, pool og bare det flotteste jeg husker ..selvom jeg kun var 12 år dengang 

ihhh nu drømmer jeg mig bort  ...

Anmeld

7. januar 2012

M (:

kan du huske nogle ca. priser på dykning i thailand

Nu ved jeg ikke om du har dykkercertifikat, men hvis ikke kan jeg 100% anbefale Ban's diving på Koh Tao.. 

Jeg betalte der 9800 bath (ca. 1800 kr) for et open water diver certificate og det tog 4 dage med en svensk instruktør (+ en schweizisk og en engelsk hjælpeinstruktør) og vi var fire på holdet.

Vi fik fire timer dyk i pool (dag 2), to dyk på 12 meter (dag 3) og to på 18 meter (dag 4). Alle fire fra båd og dyk nr. fire med kameramand, så man kunne købe en dykkervideo med sig selv på (ekstra 300 kr.).

Derudover fik vi naturligvis den nødvendige teori (dag 1 (aften) + 2 (aften) + 3 (aften9) og eksamen (dag 4 (morgen)).

Man kan for rimelige penge bo på Ban's diving resort og der er rabat hvis man også skal tage dykkercertifikat. 

- Og der er SÅ smukt på Koh Tao både over og under vandet

Se evt. følgende hjemmeside:

http://www.dykningithailand.com/dansk/padi-dykkerkursus-koh-tao.html

og følgende for prisliste for alle typer dykning, der tilbydes herfra:

http://www.dykningithailand.com/dansk/dykning-prisliste.html

Anmeld

7. januar 2012

Pige2009

Hansen1990 skriver:

kan du huske hvad i gav for de forskellige ture.

vi vil i hvert fald gerne til maya beach, måske phi phi igen, fantasea og sådan nogle ting..men sidder og skal regne lidt lommepenge..
sidst vi var der var turene meget billige..men kan simpelthen ikke huske det..

Nej, igen pas, da stort set alle vores ture var arrangeret hjemmefra Men jeg er sikker på, du kan finde priser på nettet

Anmeld

7. januar 2012

Uh, dejlig tråd.  Vi rejser afsted til Phuket D. 5 Feb.!

Nogle af jer der har rejst med små børn? Lisa er nemlig kun 21mdr. og jeg har VIRKELIG haft mine betænkligheder med at rejse med hende, når hun er så lille!!

Anmeld

8. januar 2012

baby-kom-nu

foto på lærred skriver:

Har selv været i Thailand og ville lige læse tråden igennem og faldt lige over at du lige har opdaget du er gravid.

Hjertelig tillykke med det

Camilla

www.foto-paa-laerred.dk

Mange tak skal du ha  Det var en skøn start på et nyt år!!

Anmeld

8. januar 2012

Ansemusen

Min største anbefaling er at tage afsted uden at have planlagt hele turen hjemmefra  Man kan ALTID finde et sted at bo i Thailand og der er ALTID en taxa at få! Vi tog til Bangkok (havde købt en returbillet til Bangkok lufthavn og ikke andet) og i en af lufthavnens hotelstande fandt vi et hotel i byen, som vi bestilte. Derefter gik vi ud af lufthavnen og tog en taxa direkte der fra og til hotellet. Der var vi i 3 dage. Hotellet havde selvfølgelig et touristkontor, hvor fra vi kunne bestille flybiletter videre til andre øer. De ringed og bestilte flybiletter til Koh Samui for os, og der var vi det meste af tiden på Lamai Beach. Vi tog også en smuttur til Koh Panghan og Koh Tao med båd bare for et par dage og derefter tilbage til Koh Samui igen.

Vi boede som sagt på Lamai Beach på koh Samui i den lidt mindre touristede ende af øen. Ikke at der ikke var tourister eller at det var langt fra centrum. Men det var bare ikke fuldstændigt overrendt og vi boede i en forholdsvis billig bungalow hos nogle søde mennesker med privat familierestaurant ud til stranden, hvor vi de fleste morgener/formiddage spiste dagens første måltid og drak en lækker frisklavet kokos shake, som familiens ældste bedsteemor gik ud for at hente ned fra kokospalmerne efter vores bestilling. Det var helt fantastisk autentisk og kostede ingenting! (Bungaloven hed Paradise Bungalow og havde både aircondition og badekar  og lå altså lige ned til stranden).

Åh hvor jeg savner Thailand på mange måder - også deres fantastiske mad, drikkevarer og gule mangoer!!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.