Har lige brug for at ytre om min forargelse..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. januar 2012

Anonym trådstarter

PT skriver:

NæNæNæh

Men nu virker denne her situation for dem, og hvis det ikke gjorde, er det op til dem at ændre den. Vi lever alle forskelligt og har forskellige prioriteter, og det skal vi have lov til. Så fordi du ikke ville gøre sådan gør ikke deres valg forkerte.

Næh men jeg har vel lov at være forarget og have lidt medlidenhed med faren.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. januar 2012

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
Anonym skriver:

Næh men jeg har vel lov at være forarget og have lidt medlidenhed med faren.

Nu kommer jeg til at lyde lidt hård, men det er jo ikke medlidenhed med faderen, du lægger op til med dette indlæg men hvor forarget du er over, hvad moderen gør og har gjort, og at det giver dig ret til at dømme hende for, at hun lever anderledes, end du gør. Hvis det var medlidenhed med ham, du ville have, så skulle du have skrevet indlægget meget mindre fordømmende! Hvis faderen ikke synes, det er ok, hvordan deres liv kører, må han suge fra - præcis det samme, jeg ville have sagt, hvis en mor skrev og sagde hendes mand hellere ville feste end være sammen med familien. Jeg går generelt ikke ind for at dømme hinanden, og vi har alle et personligt ansvar for at sige fra, når vores grænser bliver overtrådt, være sig det er moderens eller faderens grænser.

Anmeld

3. januar 2012

ano14316

Anonym skriver:

Der tænker jeg bare at er man ikke moden nok så skulle man nok lige have overvejet en ekstra gang om man var klar til et barn. Og det fungerer ikke for dem da faren jo slet ikke er med på det. Han er helt smadret hver dag efter en hård fysisk arbejdsdag.

Det er jeg da helt enig med dig i, men nu har de jo fået barnet, så er det jo for sent at tænke sig om en ekstra gang.

Okay, så du ved at han ikke er med på den?

Og hvis han i kke er det, så har de jo et problem, som DE skal løse, det er kun dem der kan gøre det. men forstår godt din bekymring.

Anmeld

3. januar 2012

IngenKoPåIsen

Jeg kan ikke se problemet  Det er barnets far- og jeg har selv haft perioder, hvor jeg har haft lyst til/gjort det samme.. Hvis ikke jeg havde gjort det- var jeg blevet kørt helt ned, men det blev jeg så ikke, fordi jeg kunne få noget luft.. Barnets far kan vel tage sig ligeså godt af barnet som moderen.. Så længe barnet bliver passet af den samme hver gang- er der ingen problem.. Synes problemet var større hvis hun brugte skiftende barnepiger når hun skulle ud og føjte
Og ang. rygning under graviditet.. Tjaaa.. Det er da ikke særlig smart, kan vi da lynhurtigt blive enige om. Jeg røg selv under gravditet- og i det øjbelik hun blev lagt op på min mave, fik jeg så dårlig samvittighed at jeg begyndte at tude- og ikke røg en eneste cigaret, før efter jeg holdt op med at amme- og jeg VED med 110% sikkerhed at jeg ikke kommer til at ryge i min næste graviditet! Og jeg synes bestemt ikke du kan være bekendt at dømme hende pga. det..!
Det er så bare min mening- og så må jeg jo gå ind under kategorien umoden og hvad du ellers lirede af Det tror jeg faktisk godt, jeg kan leve med!  

Anmeld

3. januar 2012

wamse

Anonym skriver:

Jeg ved udmærket godt hvorfor jeg bliver forarget, jeg har nogle meget klare holdninger og principper. Jeg læser så tit herinde kvinder dig brokker sig over at deres mænd gør præcis som moren her. Men der får hun bare ubetinget sympati . Her har jeg bare for en gangs skyld lidt sympati med manden

Men det er da også godt at have klare principper og holdninger over ens egen leve måde, men ikke når man vælger at dømme andre mennesker ud fra det 

Så længe faderen ikke gør eller siger noget, så må det jo fungere for dem 

At han er træt efter en lang aftensdag, jamen velkommen til forældreskabet Vi er jo alle trætte efter en lang dag, men derfor er vi da stadig forældre. 

Det er min holdning, at jo mere man er okay med sig selv, des mindre peger man fingre af andre  Det kender jeg helt klart fra mig selv, hvis jeg har det okay med mit eget liv, og er tilfreds, så har jeg ikke noget behov for at hæve mig over andre 

Anmeld

3. januar 2012

serinasmor

får sikkert høvl for det her ... men jeg kan ikke se noget problem i det overhovedet ...

det er ikke alle kvinder der synes det er skønt og lyserødt at være på barsel og være der hjemme og nusse små tæer og kigge dybt i babyøjne ... det er ikke alle kvinder der finder det fantastisk ikke at snakke med andre mennesker i løbet af dagen end sig selv og evt. sp der kommer sparsomt forbi ... det er ikke alle kvinder der synes at vasketøj og lortebleer er livet ..

jeg forstår sgu godt hvorfor hun har brug for at have fri en gang imellem ..

når det så er sagt ...

så skulle de måske internt i forholdet arrangere at hun kan få 2 aftener om ugen ... aftale på forhold hvornår .. evt fast hver onsdag og lørdag eller hvordan det nu lige passer ... jeg mener selfølgelig ikke hun skal drikke sig i hegnet 2 gange om ugen .. men helt ærligt .. det må F*** oss være tilladt at holde lidt fri...

Anmeld

3. januar 2012

Talbutikken

Anonym skriver:

Slet ikke. Mere at man er umoden, ligeglad og egoistisk.

Hvordan kan du dømme på den måde ?

Det siger mere om dig end nogen anden...

For det er meget umodent at dømme andre mennesker på den måde uden overhoved at kende til baggrunden...

Og til jeres vennepar... Du skal da være ragende lige glad med hvordan de lever deres liv, han siger nok fra den dag han ikke gider mere...

Er man en dårlig mor, fordi man tager ud om aftenen og lader sit barn være hjemme ved far ? Hold da op så er jeg sgu verdens dårligste mor.. For det gør jeg tit.. Men jeg kan godt se at jeg er en dårlig mor fordi jeg har brug for at kunne side og snakke med mine veninder uden at have ungerne rendene.

Hold op jeg er egoistisk...

Er det forkert at gå i byen nytårs aften ? Hvad nu hvis far ikke har lyst og heller vil side hjemme med barnet ? Har han brokket sig eller er det bare dit syn på deres liv fordi, det ikke fungere sådan i din perfekte verden ?

Der skal meget til at ramme mig, men din selvfede måde at dømme andre og sætte dig selv op på den høje hest, er seriøst til at

Oven i det skriver du anonymt

Anmeld

3. januar 2012

Anonym trådstarter

Talbutikken skriver:

Hvordan kan du dømme på den måde ?

Det siger mere om dig end nogen anden...

For det er meget umodent at dømme andre mennesker på den måde uden overhoved at kende til baggrunden...

Og til jeres vennepar... Du skal da være ragende lige glad med hvordan de lever deres liv, han siger nok fra den dag han ikke gider mere...

Er man en dårlig mor, fordi man tager ud om aftenen og lader sit barn være hjemme ved far ? Hold da op så er jeg sgu verdens dårligste mor.. For det gør jeg tit.. Men jeg kan godt se at jeg er en dårlig mor fordi jeg har brug for at kunne side og snakke med mine veninder uden at have ungerne rendene.

Hold op jeg er egoistisk...

Er det forkert at gå i byen nytårs aften ? Hvad nu hvis far ikke har lyst og heller vil side hjemme med barnet ? Har han brokket sig eller er det bare dit syn på deres liv fordi, det ikke fungere sådan i din perfekte verden ?

Der skal meget til at ramme mig, men din selvfede måde at dømme andre og sætte dig selv op på den høje hest, er seriøst til at

Oven i det skriver du anonymt

Jeg snakker ikke om at være en dårlig mor og jeg snakker slet ikke om dig, for dig kender jeg ikke. Jeg kender den her pige, og jeg kender deres barn og faren. synes det er mega synd at vi gang på gang skal opleve at han bare er blevet efterladt uden at have noget at skulle have sagt. Og jeg FORSTÅR bare ikke hendes valg da jeg selv er mor.

Og ingen steder sætter jeg mig selv op på nogen hest. Faktisk foregår det lidt på samme måde herhjemme, bare omvendt. Jeg føler tit at min mand bare skrider og efterlader mig. Så jeg ved at det ikke er særlig fedt. Han spørger dog hver gang , og deri ligger lidt af forskellen.

Jeg er anonym, fordi jeg ikke vil hænge faren ud.

Anmeld

3. januar 2012

Anonym trådstarter

serinasmor skriver:

får sikkert høvl for det her ... men jeg kan ikke se noget problem i det overhovedet ...

det er ikke alle kvinder der synes det er skønt og lyserødt at være på barsel og være der hjemme og nusse små tæer og kigge dybt i babyøjne ... det er ikke alle kvinder der finder det fantastisk ikke at snakke med andre mennesker i løbet af dagen end sig selv og evt. sp der kommer sparsomt forbi ... det er ikke alle kvinder der synes at vasketøj og lortebleer er livet ..

jeg forstår sgu godt hvorfor hun har brug for at have fri en gang imellem ..

når det så er sagt ...

så skulle de måske internt i forholdet arrangere at hun kan få 2 aftener om ugen ... aftale på forhold hvornår .. evt fast hver onsdag og lørdag eller hvordan det nu lige passer ... jeg mener selfølgelig ikke hun skal drikke sig i hegnet 2 gange om ugen .. men helt ærligt .. det må F*** oss være tilladt at holde lidt fri...

Jeg skriver ingen steder at det ikke er i orden at holde fri. Men måden hun gør det på, synes jeg bare er så forkert.

Anmeld

3. januar 2012

Anonym trådstarter

wamse skriver:

Men det er da også godt at have klare principper og holdninger over ens egen leve måde, men ikke når man vælger at dømme andre mennesker ud fra det 

Så længe faderen ikke gør eller siger noget, så må det jo fungere for dem 

At han er træt efter en lang aftensdag, jamen velkommen til forældreskabet Vi er jo alle trætte efter en lang dag, men derfor er vi da stadig forældre. 

Det er min holdning, at jo mere man er okay med sig selv, des mindre peger man fingre af andre  Det kender jeg helt klart fra mig selv, hvis jeg har det okay med mit eget liv, og er tilfreds, så har jeg ikke noget behov for at hæve mig over andre 

Tja. Jeg synes ikke jeg peger fingre, synes bare det er en underlig opførsel. Men det kan godt være at det er fordi jeg selv oplever at min mand engang imellem smutter fra mig og ungen, og jeg er selv mega dårlig til at sige noget til det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.