Anonym skriver:
Jeg skriver lige som anonym, da jeg ikke vil hænge nogen ud, i tilfælde af at de omtalte, skulle læse dette .
Vi har nogle bekendte, som har et barn der er nogle få dage ældre end vores barn (5 måneder) . Det har jo som bekendt lige været nytår, hvor vi personligt bare havde lyst til at hygge derhjemme, når det nu var vores barns første nytår osv. Hvilket jeg synes er det mest normale. Men de her bekendte, der valgte moren (på 19 år) at smutte til fest og i byen og alt det der, og efterlod faren (på 20 år) derhjemme med den lille. Sådan, det var bare ikke til diskussion, agtigt. Grunden til at jeg er lidt forarget er bl.a. fordi at dette sker ret tit. Hun har det med, at når han kommer hjem fra arbejde, så stikker hun ham ungen og smutter hele aftenen. Uden egentlig at forberede ham på det, eller spørge om det er ok.
Årh, jeg synes det er for meget. Men tror også jeg har en forudindtaget holdning omkring hende, fordi hun også røg under sin graviditet - og det er i min verden bare IKKE i orden. Synes hun er mega uansvarlig med sin opførsel.
Skulle bare lige ud med det tror jeg..
Jeg kan godt forstå, at du ikke kan forstå, at hun gør som hun gør. Jeg ville tænkte præcis som dig.
Men når jeg så læser dit indlæg og kan se tingene mere objektivt, end når man står i det, så vil jeg tilslutte mig de andre. Trives barnet, fungere det for barnet, fungere det for forældrene så er det vel i orden.
Noget kunne jo godt tyde på at hun ikke helt er moden nok, og detop derfor har behov for nogen pauser, og så er det sørme da bedre at hun får de pauser, og så tilgengæld har overskud til at være der for barnet.
Vi har vel alle brug for pauser, og nogen mere end andre. Selv har jeg da behov for at tage ud og handle eller lign. en gang i mellem mens kæresten bliver hjemme med magnus, og efter den times tid jeg er væk så er jeg helt opladt når jeg kommer hjem.
Jeg er selv x-ryger af værste skuffe, og ser også meget grimt på folk der ryger i graviditeten, men man kan desværre ikke gøre noget ved det. og man behøver bestemt ikke at være en dårligere mor af den grund.
Håb på hun vokser med opgaven og bliver mere sat med tiden. Og vær glad for at der en tilsyneladende rigtig god far til barnet.