Har lige brug for at ytre om min forargelse..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. januar 2012

Anonym

Anonym skriver:

Tja, men sådan er jeg bare. I øvrigt ryger hun stadig . Det kan godt være at jeg ikke er fair, men for mig er der bare ingen undskyldning forat ryge under en graviditet. Jeg var selv ryger da jeg blev gravid, men stoppede samme dag jeg fandt ud af det. Jeg synes bare, at det siger meget om en person, at man ryger som gravid.

hvad siger det om en person hvis man har røget mens man var gravid?

er man en dårligere mor? er man svag eller....... ja kun et spørgsmål

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. januar 2012

wamse

Anonym skriver:

J

Det kan han i hvert fald, og han gør det bare skidegodt. Som mor forstår keg bare ikke at hun kan opføre sig sådan. Det er ligeså meget der den ligger.

Jeg tænker bare med sådan en tråd, at du udstiller mindst dig selv lige meget, for når man peger fingre af andre, vender der 3 ind mod en selv .jeg tror at man ofte vil kunne få mere ud af, at se på sig selv, og hvorfor man bliver forarget over noget en anden gør, og hvorfor man ikke fx under hende den frihed hun har der

I mine øjne burde en far kunne gøre det lige så godt som en mor, og hvis hun har brug for lidt luft, og han imens får kvalitetstid med,deres barn, så er det jo rent win,- win

Anmeld

3. januar 2012

SussieThyssen

Tjaaa..fordi det ikke passer ind i dit univers, så gør det måske i deres.
Så længe de selv kan finde ud af det og barnet ellers trives, så kan de jo i grunden gøre, som de har lyst.
Det kan jo være et par, hvor far har det bedst med at være derhjemme med barnet, og moderen har det bedst med at være ude. Den slags mennesker findes også.

Og så vil jeg lige sige en ting til, at moderen har røget under sit svangerskab giver slet ikke dig ret til at være dommer, over hvordan de indretter deres liv.
Masser af kvinder har røget når de var gravide længe før din tid, og gør det stadig, men de får alligevel sunde og raske børn, så brug ikke den kæphest som undskyldning.

Det er så let at gøre sig til dommer over andre mennesker og blive forarget, men det er farligt at kaste med sten, for der kan komme en dag, hvor man selv gør ting, der kan forarge andre, fordi de kun kender den halve historie.

Kærligst
Sussie

Anmeld

3. januar 2012

ano14316

Anonym skriver:

Jeg skriver lige som anonym, da jeg ikke vil hænge nogen ud, i tilfælde af at de omtalte, skulle læse dette .

Vi har nogle bekendte, som har et barn der er nogle få dage ældre end vores barn (5 måneder) . Det har jo som bekendt lige været nytår, hvor vi personligt bare havde lyst til at hygge derhjemme, når det nu var vores barns første nytår osv. Hvilket jeg synes er det mest normale. Men de her bekendte, der valgte moren (på 19 år) at smutte til fest og i byen og alt det der, og efterlod faren (på 20 år) derhjemme med den lille. Sådan, det var bare ikke til diskussion, agtigt. Grunden til at jeg er lidt forarget er bl.a. fordi at dette sker ret tit. Hun har det med, at når han kommer hjem fra arbejde, så stikker hun ham ungen og smutter hele aftenen. Uden egentlig at forberede ham på det, eller spørge om det er ok.

Årh, jeg synes det er for meget. Men tror også jeg har en forudindtaget holdning omkring hende, fordi hun også røg under sin graviditet - og det er i min verden bare IKKE i orden. Synes hun er mega uansvarlig med sin opførsel.

Skulle bare lige ud med det tror jeg..

Jeg kan godt forstå, at du ikke kan forstå, at hun gør som hun gør. Jeg ville tænkte præcis som dig.

Men når jeg så læser dit indlæg og kan se tingene mere objektivt, end når man står i det, så vil jeg tilslutte mig de andre. Trives barnet, fungere det for barnet, fungere det for forældrene så er det vel i orden.

Noget kunne jo godt tyde på at hun ikke helt er moden nok, og detop derfor har behov for nogen pauser, og så er det sørme da bedre at hun får de pauser, og så tilgengæld har overskud til at være der for barnet.

Vi har vel alle brug for pauser, og nogen mere end andre. Selv har jeg da behov for at tage ud og handle eller lign. en gang i mellem mens kæresten bliver hjemme med magnus, og efter den times tid jeg er væk så er jeg helt opladt når jeg kommer hjem.

Jeg er selv x-ryger af værste skuffe, og ser også meget grimt på folk der ryger i graviditeten, men man kan desværre ikke gøre noget ved det. og man behøver bestemt ikke at være en dårligere mor af den grund.

Håb på hun vokser med opgaven og bliver mere sat med tiden. Og vær glad for at der en tilsyneladende rigtig god far til barnet.   

Anmeld

3. januar 2012

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
wamse skriver:

Jeg kan nu ikke se den store forargelses moment Han er jo barnets far og kan vel tage sig af hans barn, når hun ikke kan/vil

Hvis han ikke vil være med til det, så sagde han nok fra

Jeg er helt enig. Forargelsen ville vel ikke være lige så stor, hvis det var faren, der gjorde det samme? Der står ingen steder skrevet (via lov mener jeg) at mor er den eneste, der kan tage sig af barnet?? Faren kan vel også være en primær forælder? Ja, det er ikke smart at ryge, når man er gravid, men det er nu engang op til den enkelte, hvordan man lever sit liv - også under en graviditet.

Anmeld

3. januar 2012

Anonym trådstarter

PT skriver:

Jeg er helt enig. Forargelsen ville vel ikke være lige så stor, hvis det var faren, der gjorde det samme? Der står ingen steder skrevet (via lov mener jeg) at mor er den eneste, der kan tage sig af barnet?? Faren kan vel også være en primær forælder? Ja, det er ikke smart at ryge, når man er gravid, men det er nu engang op til den enkelte, hvordan man lever sit liv - også under en graviditet.

Jo, forargelsen ville være lige så stor hvis det var omvendt. Min mand er lidt på samme måde som hende moren her, dog med den forskel at han altid spørger om det er ok. Jeg havde ikke fundet mig i hvis han hele tiden bare skred .

Anmeld

3. januar 2012

Anonym trådstarter

ano14316 skriver:

Jeg kan godt forstå, at du ikke kan forstå, at hun gør som hun gør. Jeg ville tænkte præcis som dig.

Men når jeg så læser dit indlæg og kan se tingene mere objektivt, end når man står i det, så vil jeg tilslutte mig de andre. Trives barnet, fungere det for barnet, fungere det for forældrene så er det vel i orden.

Noget kunne jo godt tyde på at hun ikke helt er moden nok, og detop derfor har behov for nogen pauser, og så er det sørme da bedre at hun får de pauser, og så tilgengæld har overskud til at være der for barnet.

Vi har vel alle brug for pauser, og nogen mere end andre. Selv har jeg da behov for at tage ud og handle eller lign. en gang i mellem mens kæresten bliver hjemme med magnus, og efter den times tid jeg er væk så er jeg helt opladt når jeg kommer hjem.

Jeg er selv x-ryger af værste skuffe, og ser også meget grimt på folk der ryger i graviditeten, men man kan desværre ikke gøre noget ved det. og man behøver bestemt ikke at være en dårligere mor af den grund.

Håb på hun vokser med opgaven og bliver mere sat med tiden. Og vær glad for at der en tilsyneladende rigtig god far til barnet.  

Der tænker jeg bare at er man ikke moden nok så skulle man nok lige have overvejet en ekstra gang om man var klar til et barn. Og det fungerer ikke for dem da faren jo slet ikke er med på det. Han er helt smadret hver dag efter en hård fysisk arbejdsdag.

Anmeld

3. januar 2012

Anonym trådstarter

wamse skriver:

JJeJegvve

Jeg tænker bare med sådan en tråd, at du udstiller mindst dig selv lige meget, for når man peger fingre af andre, vender der 3 ind mod en selv .jeg tror at man ofte vil kunne få mere ud af, at se på sig selv, og hvorfor man bliver forarget over noget en anden gør, og hvorfor man ikke fx under hende den frihed hun har der

I mine øjne burde en far kunne gøre det lige så godt som en mor, og hvis hun har brug for lidt luft, og han imens får kvalitetstid med,deres barn, så er det jo rent win,- win

Jeg ved udmærket godt hvorfor jeg bliver forarget, jeg har nogle meget klare holdninger og principper. Jeg læser så tit herinde kvinder dig brokker sig over at deres mænd gør præcis som moren her. Men der får hun bare ubetinget sympati . Her har jeg bare for en gangs skyld lidt sympati med manden

Anmeld

3. januar 2012

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
Anonym skriver:

Jo, forargelsen ville være lige så stor hvis det var omvendt. Min mand er lidt på samme måde som hende moren her, dog med den forskel at han altid spørger om det er ok. Jeg havde ikke fundet mig i hvis han hele tiden bare skred .

Men nu virker denne her situation for dem, og hvis det ikke gjorde, er det op til dem at ændre den. Vi lever alle forskelligt og har forskellige prioriteter, og det skal vi have lov til. Så fordi du ikke ville gøre sådan gør ikke deres valg forkerte.

Anmeld

3. januar 2012

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

hvad siger det om en person hvis man har røget mens man var gravid?

er man en dårligere mor? er man svag eller....... ja kun et spørgsmål

Slet ikke. Mere at man er umoden, ligeglad og egoistisk.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.