Bærbar computer og deres blæsere/køler.... ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. januar 2012

SD21

Mira0911 skriver:

Er der nogle af Jer som har begivet jer ud i at selv rense blæseren/køleren i jeres bærbar computer? Og så derved har sparet pengene ved en tur til reparatør? 

Var det svært eller? 

Jeg prøvede igår, inden jeg nåede at få alle skruer ud af bunden på bærbaren ligeså hurtigt satte jeg dem i igen, jeg turde ikke tage springet... Men har fået at vide at det slet ikke er så svært at rense den på computeren... 

Jeg vil så gerne selv gøre det for at spare de penge... 

Sidder der nogle der ude som kan fortælle lidt om i har gjort det ved jeres? 

Ja, det har jeg, men det var dog vha en kompressor og en luftpistol. Der røg mega meget støv ud af den! Min gik nemlig ud fordi den blev for varm, men efter jeg gjorde det, har den ikke gået ud siden.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. januar 2012

Mira0911

AnneBJ skriver:

Jeg har gjort det mange gange, og blev lige mindet om at det er tiden igen

Min blæse sidder lige under et dæksel som bare skrues af, så det er ret nemt.

Uanset om du skiller den eller ej, så husk at SLUKKE computeren - ellers kan "benene" på den "mølle" som udgører blæseren nemlig blive bøjede... 

Hvis du skiller den, kan en vatpind, eller tandstik/tændstik være behjælpelig med støv som evt. ikke bliver fanget af støvsugeren.

Jeg plejer at tage et billede for hver skrue/ting jeg piller af. De ting jeg pille af, lægger jeg i den rækkefølge de skal på igen. Altså først af, lægges længst væk... 

Okey... skal du bare have et enkelt dæksel af eller hele bunden på computeren? 

For det skal jeg på begge her for at komme til... 

Anmeld

2. januar 2012

Mira0911

Miss Church skriver:

http://www.youtube.com/watch?v=CRSvQBTvUr0 

Det ser godt nok lidt vildt ud synes jeg hehehe. Men han siger at det er super nemt. Måske kan du vise manden det også har han jo noget at bruge aftenen på

Ja det ser jo faktisk meget nemt ud... 

Men vores der skal hele "bunden" skrues af for at komme til, kan sagtens hvor blæseren sidder, der er bare ikke et dæksel bare for den som man kan skrue af, det er det hele der skal af nemlig.. 

Anmeld

2. januar 2012

AnneBJ

Mira0911 skriver:

Okey... skal du bare have et enkelt dæksel af eller hele bunden på computeren? 

For det skal jeg på begge her for at komme til... 

Bunden på computeren, men kun ét stykke... indenunder er der et stykke ekstra jeg kan skrue løs, så jeg får blæseren ud, dog hænger ledningen fra den stadig fast inde i computeren.

Det var lidt anderledes på min gamle computer, men ikke noget problem!

Anmeld

2. januar 2012

Mira0911

SD21 skriver:

Ja, det har jeg, men det var dog vha en kompressor og en luftpistol. Der røg mega meget støv ud af den! Min gik nemlig ud fordi den blev for varm, men efter jeg gjorde det, har den ikke gået ud siden.

Okey... 

Her skal jeg have hele bunden af for at komme til, skal du også det? 

Anmeld

2. januar 2012

Mira0911

AnneBJ skriver:

Bunden på computeren, men kun ét stykke... indenunder er der et stykke ekstra jeg kan skrue løs, så jeg får blæseren ud, dog hænger ledningen fra den stadig fast inde i computeren.

Okey... Ved hvad du mener, og det er sikkert også det jeg skal her, når jeg har fået skruet "bunden" af og kommer ind til de spændende ting og sager... 

Anmeld

2. januar 2012

Mira0911

AnneBJ skriver:

Bunden på vores computer ser sådan her ud, og det dæksel der under blæseren, der kan man ikke komme til blæseren på nogle måder... 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

2. januar 2012

kirsti

Hvis det er en alm str bærbar er det lige til de små notebooks er ikke bare sådan lige til! Hvad mærke er det

Anmeld

2. januar 2012

Mira0911

kirsti skriver:

Hvis det er en alm str bærbar er det lige til de små notebooks er ikke bare sådan lige til! Hvad mærke er det

Det er acer, der er et billede af det lige ovenover dit indlæg... 

Anmeld

2. januar 2012

Miss T

Køb en seperat hvor du sætter comp ovenpå er også god når du sidder med den på skødet.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.