hader at amme

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. januar 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Jeg føler bare ikke at jeg har en god nok grund ligesom dig, fx at hun ikke tager nok på. Synes bare det er hårdt. Jeg har lige læst en debat på et andet forum om appetitspring om der var nogen der skrev: "Åååh under appetitspring spiser mit barn hver 2. time, det er frygteligt!!!" så tænker jeg bare. Nå! Sådan er hverdagen her! Hver 1½-2. time og så længe af gangen. Jeg ville bare føle jeg svigtede mit barn, for hun bliver så rolig og afslappet ved brystet. Plus det er den ultimative måde at få hende til at falde i søvn om aftenen. Synes ikke min grund er god nok

Mine børn fik også bryst hver 1 ½ - 2. time stort set under hele ammeperioden - de blev alle ammet fuldt, til de var ca. 6 måneder. Jeg kunne bestemt også godt føle, at jeg ikke lavede andet end at amme nogle dage, men en læge, jeg kender, sagde engang til mig, at det jo er et fuldtidsarbejde at "lave" mælk og at amme, og så indstillede jeg mig egentlig på det - forventede ikke af mig selv, at jeg også kunne nå en masse andet, og stressede ikke over, at tiden "blev væk".

Jeg nød - for det meste - amningen, og derfor er det jo let for mig at sige, at det var det hele værd. Hvis du virkelig er ved at gå død i det, så tænk over det nogle dage - det har du vel sådan set allerede gjort - og gør op med dig selv, om det er det værd, eller om du bliver en gladere mor, hvis du stopper nu. Personligt synes jeg jo, at det der med flasker også må kræve en masse "bøvl" - rengøring, klargøring af MME, ikke at kunne hive maden frem på nul komma fem i enhver situation - men jeg har ikke prøvet at have flaskebørn og kan derfor ikke afgøre, hvor besværligt, det er.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. januar 2012

Kb

Med fare for at blive høvlet ned, så syntes jeg at mange kvinder er for hurtige til at opgive amningen, ofte fordi de syntes de bruger for meget tid på det..... JA man bruger MEGET tid på at amme. Noget man måske ikke er klar over når man blir gravid, men som vil vise sig at være et faktum. Når man får et spædbarn er der bare ikke meget tid til en selv, al tid går til baby... Amning er bedst for barn og mor, det er videnskabeligt bevidst og skal altid være første valg.... Har man så urimelige problemer med at få amningen til at fungere, i form af betændte brystvorter eller et barn som ikke tager på, så kan man fint gå over til flaske... Man behøver overhovedet ikke amme til tid og evighed, ammede begge mine i ca 6 mdr. Syntes bare der er en tendens til hurtigt at give op.... Jeg er måske gammeldags, beklager på forhånd overfor dem jeg har stødt.

Anmeld

1. januar 2012

Kvindemin

Kb skriver:

Med fare for at blive høvlet ned, så syntes jeg at mange kvinder er for hurtige til at opgive amningen, ofte fordi de syntes de bruger for meget tid på det..... JA man bruger MEGET tid på at amme. Noget man måske ikke er klar over når man blir gravid, men som vil vise sig at være et faktum. Når man får et spædbarn er der bare ikke meget tid til en selv, al tid går til baby... Amning er bedst for barn og mor, det er videnskabeligt bevidst og skal altid være første valg.... Har man så urimelige problemer med at få amningen til at fungere, i form af betændte brystvorter eller et barn som ikke tager på, så kan man fint gå over til flaske... Man behøver overhovedet ikke amme til tid og evighed, ammede begge mine i ca 6 mdr. Syntes bare der er en tendens til hurtigt at give op.... Jeg er måske gammeldags, beklager på forhånd overfor dem jeg har stødt.

Jeg er flaske mor og mig kan du heldigvis ikke støde, tvivler ikke et sekundt på, at os mødre på 'flasken' har et ligeså stærkt bånd til vores børn - som du har til dine

Anmeld

1. januar 2012

Anonym trådstarter

Kb skriver:

Tilsyneladende har du så valgt ikke at læse mit indlæg til fulde, men kun fokusere på det med tiden, og så se bort fra det med smerterne. Og tilsyneladende kommer du med et svar, uden egentlig at spørge ind til hvilket ammeforløb jeg personligt har været igennem. Opgiver for hurtigt?? Jeg har været igennem svære sår på begge vorter, meget slemme brystbetændelser af flere omgange, overproduktion, dernæst underproduktion hvor mit barn ikke tog ordentligt på, og så videre. Nu kører det rimeligt, bortset fra nogle mindre detaljer, som jeg desværre ikke kan skrive, da folk så ville kunne gætte hvem jeg er. Nu er det primært smerterne og det andet nævnte, som er opslidende. Så at jeg skulle give op for hurtigt, HVIS jeg vælger at gå den vej, er da vist en dårlig joke. Så ja, jeg bliver bestemt stødt! Især fordi du kun har valgt at fokusere på én ting ud af det jeg skrev. Hun er altså over 3 måneder, jeg ved ikke om det seriøst er HURTIGT i din verden.

Anmeld

1. januar 2012

Mum33

Kvindemin skriver:

Jeg er flaske mor og mig kan du heldigvis ikke støde, tvivler ikke et sekundt på, at os mødre på 'flasken' har et ligeså stærkt bånd til vores børn - som du har til dine

Præcist. Og på ingen måde sundere eller mere velfungerende. Det er en gammeldags opfattelse.

Anmeld

1. januar 2012

Gaia

Så stop  

Anmeld

1. januar 2012

Tona

Anonym skriver:

Jeg har en indrømmelse.. Eller det kan man måske ikke sige når man er anonym. Men jeg hader at amme! Mit barn er 3 måneder og en uge og jeg hader det. Jeg bruger suttebrikker og alligevel gør det ondt at amme. Så det er træls hver gang grundet smerter. Sutteteknikken er i orden. Og så spiser mit barn hver 2. Time pånær om natten, og jeg synes det er hårdt at skulle være på og til rådighed konstant. Puha jeg er ved at være meget træt af det. Måtte lige ud med det.

Min læge sagde til mig da amningen ikke fungerede: "kærlighed sidder ikke i brysterne" og det er rigtigt. Kærlighed og moderskab sidder i din omsorg for dit barn og dit nærvær. Hvis du er så elendig ved at amme så stop og giv flaske i stedet. Det er lige så fint og helt i orden. Det vil med garenti enda give dig endnu mere overskud til dit barn når du ikke skal amme konstant som du beskriver at du gør og når du ikke skal være ked af at amme. Så det vil nok enda i dit tilfælde være en fordel også for barnet.

Der er så meget med hvordan man skal være den perfekte mor. Og en af tingene er at man skal elske at amme. Men man definerer jo selv hvordan man er en god mor og hvad man syntes er vigtigt og det er da ok at sige at man ikke vil amme mere

Anmeld

1. januar 2012

Tona

Anonym skriver:

Altså jeg elsker at have den tæthed med hende og se hvor afslappet og glad hun er, når hun spiser. Men selve det at hun suger fra mig, det gør ondt og tager lang tid.. Åååh! Men ville bare føle det var et svigt at tage den tid ved brystet fra hende, fordi hun så godt kan lide det

Min fremhævning:

Du kan stadig have den samme nærhed med dit barn. Sidde med det i armen på samme måde og putte med en sutteklud eller bamse og synge for det eller sludre med det og rigtig hygge  Barnet husker nærvær og tryghed senere, det er det eneste det handler om ikke om det blev ammet eller ej

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.