Anonym skriver:
Jeg føler bare ikke at jeg har en god nok grund ligesom dig, fx at hun ikke tager nok på. Synes bare det er hårdt. Jeg har lige læst en debat på et andet forum om appetitspring om der var nogen der skrev: "Åååh under appetitspring spiser mit barn hver 2. time, det er frygteligt!!!" så tænker jeg bare. Nå! Sådan er hverdagen her! Hver 1½-2. time og så længe af gangen. Jeg ville bare føle jeg svigtede mit barn, for hun bliver så rolig og afslappet ved brystet. Plus det er den ultimative måde at få hende til at falde i søvn om aftenen. Synes ikke min grund er god nok 
Mine børn fik også bryst hver 1 ½ - 2. time stort set under hele ammeperioden - de blev alle ammet fuldt, til de var ca. 6 måneder. Jeg kunne bestemt også godt føle, at jeg ikke lavede andet end at amme nogle dage, men en læge, jeg kender, sagde engang til mig, at det jo er et fuldtidsarbejde at "lave" mælk og at amme, og så indstillede jeg mig egentlig på det - forventede ikke af mig selv, at jeg også kunne nå en masse andet, og stressede ikke over, at tiden "blev væk".
Jeg nød - for det meste - amningen, og derfor er det jo let for mig at sige, at det var det hele værd. Hvis du virkelig er ved at gå død i det, så tænk over det nogle dage - det har du vel sådan set allerede gjort - og gør op med dig selv, om det er det værd, eller om du bliver en gladere mor, hvis du stopper nu. Personligt synes jeg jo, at det der med flasker også må kræve en masse "bøvl" - rengøring, klargøring af MME, ikke at kunne hive maden frem på nul komma fem i enhver situation - men jeg har ikke prøvet at have flaskebørn og kan derfor ikke afgøre, hvor besværligt, det er.
Anmeld