hader at amme

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. januar 2012

GitteC78

Jeg kan nemt følge dig. Min søn er 15 mdr. nu, jeg ammerede ham til han var næsten 5 mdr. Jeg stoppede fordi jeg var træt af at amme, og træt af altid at skulle være tilrådlighed hele tiden. Til sidst synes jeg ikke det var hyggeligt at sidde tæt og amme. Han kom på grød og flaske, den bedste beslutning for mig...

Jeg er gravid igen og har termin i marts. Jeg tror heller ikke, jeg vil amme mere end 5 mdr. jeg har nogle gange brug for min frihed og være alene.

Så tag den beslutning der er bedst for dig .

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. januar 2012

Mille83

Anonym skriver:

Jeg har en indrømmelse.. Eller det kan man måske ikke sige når man er anonym. Men jeg hader at amme! Mit barn er 3 måneder og en uge og jeg hader det. Jeg bruger suttebrikker og alligevel gør det ondt at amme. Så det er træls hver gang grundet smerter. Sutteteknikken er i orden. Og så spiser mit barn hver 2. Time pånær om natten, og jeg synes det er hårdt at skulle være på og til rådighed konstant. Puha jeg er ved at være meget træt af det. Måtte lige ud med det.

Jeg vil også sige stop, en god mor sidder ikke i brysterne 

Og hvis du får mere overskud og glæde i hverdagen ved ikke og amme er jeg personligt sikker på det er bedre for din baby...

Anmeld

1. januar 2012

lio

Jeg synes det er rigtig flot du kan fortælle hvad du føler og ikke pakke det ind i hvad du bør føle.  Rigtig stærkt og se i øjnene at du faktisk ikke bryder dig om det. Håber du finder en løsning, som er behagelig for dig og dit barn. 

Anmeld

1. januar 2012

MetteS81

ENIG ENIG ENIG med alle andre!

Stop amningen og giv flaske istedet...jeg stoppede også efter kort tid og har aldrig fortrudt den beslutning! Fik så meget overskud!

Anmeld

1. januar 2012

anynom

Det kunne være mig, som havde skrevet det her indlæg. Og min datter er kun 6 uger gammel.

Jeg var rigtig ked af at amme fordi hun ville lægges til hele tiden (og så varede det gerne halvanden time af gangen). Da det så viste sig, at hun ikke tog nok på så røg hun på flasken og har været det i 1 uge nu - det har været den bedste uge i hele mit liv!

Så jeg stemmer i med de andre, hvis du ikke bryder dig om at amme, så skift til flasken, det er der absolut ingen skam i!

Anmeld

1. januar 2012

AndreasMor84

Noget ku tyde på, at din mælk ikke er fed nok.. jeg har lidt det problem, selvom han overhovedet ikke mangler noget og jeg ammer også hver 2. time og han er 3½ måned og jeg er ved at være træt af det.. jeg er begyndt at give vælling om aftenen for at mætte ham ordentligt til natten. Jeg er ikke stor tilhænger af MME, så jeg malker ud og giver ham på flaske ind i mellem, så han bliver rigtig mæt og dermed holder lidt længere end KUN 2 timer

Anmeld

1. januar 2012

Anonym trådstarter

Valle81 skriver:

Kæreste dig

Jeg ville stoppe med det samme og give flaske så du ikke skulle hade det men elske det og nyde det uden smerter osv

Det er ingen skam at stoppe, og en god mor sidder ikke i patterne

Jeg har bare ondt i maven over at skulle give mit barn flaske. Ikke fordi jeg mener der er noget galt i at have et flaskebarn, men mere fordi jeg KAN jo godt amme Så føles det mega egoistisk at "give op". Jeg forstår bare ikke hvorfor hun spiser så ofte. Altså det er sådan hver 1½-2 timer. Jeg ved godt mange siger det er normalt i den alder, men når så mit barn også er længe om at spise, så laver jeg jo næsten andet! Og det er svært at planlægge fx en god lang indkøbstur, for hun bliver jo snart sulten igen, tænker jeg så..

Anmeld

1. januar 2012

Anonym trådstarter

Madam Blå skriver:

Har du haft det sådan hele tiden? For så synes jeg virkelig det er flot kæmpet at holde så længe! Så kan du med riiiigtig god samvittighed sige ja tak til flasken.

Det kan ikke nytte noget, at du ikke bryder dig om at amme - så hellere stoppe. Jeg selv syntes ikke så godt om det hellere, og endte med at give flaske. Nøj et overskud og en lettelse det var at stoppe med amningen

Mere eller mindre! Får bare enormt meget ros af min SP, fordi vi havde en rigtig rigtig hård start med amning, og nu kører det jo ok. Bortset fra hun spiser så ofte og det gør ondt.. Føles bare som en falliterklæring for mig personligt at give op, når jeg nu egentlig godt KAN amme. Forstår bare ikke hvorfor hun bliver så hurtigt sulten igen!

Anmeld

1. januar 2012

Anonym trådstarter

norenberg skriver:

Jeg prøvede at amme min datter og brød mig ikke om det så de to sidste er ikke blevet ammet.....så var jeg dig ville jeg droppe det hvis du ikke har det godt med det

Det føles bare som en falliterklæring, når jeg fysisk godt KAN amme.. Forstår bare ikke det skal være så ofte! Og jeg ved godt jeg ikke skal tænke på andre, men er bekymret for omgivelsernes tanker hvis jeg giver op. Særligt min SP, som har rost mig meget for jeg har fået amningen op at stå, fordi vi havde en MEGET svær ammestart!

Anmeld

1. januar 2012

AndreasMor84

Anonym skriver:

Jeg har bare ondt i maven over at skulle give mit barn flaske. Ikke fordi jeg mener der er noget galt i at have et flaskebarn, men mere fordi jeg KAN jo godt amme Så føles det mega egoistisk at "give op". Jeg forstår bare ikke hvorfor hun spiser så ofte. Altså det er sådan hver 1½-2 timer. Jeg ved godt mange siger det er normalt i den alder, men når så mit barn også er længe om at spise, så laver jeg jo næsten andet! Og det er svært at planlægge fx en god lang indkøbstur, for hun bliver jo snart sulten igen, tænker jeg så..

Har det fuldstændig på samme måde som dig.. MME ville også være sidste løsning hér Her spiser han også ca. ½ time ad gangen hver 2. time, så ja, det er skide træls i forhold til at skulle noget og alt skal planlægges så vi kan køre LIGE når han har spist og så nå at være hjemme igen indenfor 2 timer, hvis ik der der mulighed for at amme dér hvor vi er.. og når det tager ½ time er det sgu ret tidskrævende. I perioder følte jeg at jeg var limet fast til sofaen indtil jeg begyndte at give ham udmalket mælk på flaske ind imellem for at det ku gå lidt hurtigere og dermed gøre ham mere mæt.

Er du blevet tjekket for svamp? For det burde jo ik gøre ondt mere?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.