hader at amme

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. januar 2012

Anonym trådstarter

SussieThyssen skriver:

Jamen så stop dog.
Dit barn har såmænd forlængst fået de vigtigste ting fra dig, så der er ingen grund til at blive ved med det selvpineri..og...jeg vil tro at hvis du går over til MME, så vil dit barn slet ikke skulle fodres så tit.

For nogle kvinder er det bare ikke lykken at amme..jeg har selv været der, med mine 3
Held og lykke med det.

Kærligst
Sussie

Tak for det.. Dt r bare ikke så nemt for mig! Jeg er typen, der tænker meget over hvad folk tænker om mig. Min evige livsbyrde som påvirker mig hver dag. Jeg er bange for hvad folk vil sige, hvis jeg går på flaske, når jeg fysisk godt KAN amme. Især min SP, som jeg har et godt forhold til, og som er meget stolt af mig og har rost mig meget for at jeg ammer, fordi min opstart på amningen var frygteligt. Jeg kan bare ikke forstå der skal spises SÅ ofte, jeg kan jo næsten ikke lave andet end at amme! Og at planlægge en tur til byen, jamen.. Så tager det 20 minutter at komme derind, så hvis jeg ammer lige inden jeg tager afsted kan jeg måske lige have 1 time, hvis jeg er heldig, så skal der spises igen.. Puha..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. januar 2012

Anonym trådstarter

GitteC78 skriver:

Jeg kan nemt følge dig. Min søn er 15 mdr. nu, jeg ammerede ham til han var næsten 5 mdr. Jeg stoppede fordi jeg var træt af at amme, og træt af altid at skulle være tilrådlighed hele tiden. Til sidst synes jeg ikke det var hyggeligt at sidde tæt og amme. Han kom på grød og flaske, den bedste beslutning for mig...

Jeg er gravid igen og har termin i marts. Jeg tror heller ikke, jeg vil amme mere end 5 mdr. jeg har nogle gange brug for min frihed og være alene.

Så tag den beslutning der er bedst for dig .

Altså jeg elsker at have den tæthed med hende og se hvor afslappet og glad hun er, når hun spiser. Men selve det at hun suger fra mig, det gør ondt og tager lang tid.. Åååh! Men ville bare føle det var et svigt at tage den tid ved brystet fra hende, fordi hun så godt kan lide det

Anmeld

1. januar 2012

Anonym trådstarter

JulieWH skriver:

Det kunne være mig, som havde skrevet det her indlæg. Og min datter er kun 6 uger gammel.

Jeg var rigtig ked af at amme fordi hun ville lægges til hele tiden (og så varede det gerne halvanden time af gangen). Da det så viste sig, at hun ikke tog nok på så røg hun på flasken og har været det i 1 uge nu - det har været den bedste uge i hele mit liv!

Så jeg stemmer i med de andre, hvis du ikke bryder dig om at amme, så skift til flasken, det er der absolut ingen skam i!

Jeg føler bare ikke at jeg har en god nok grund ligesom dig, fx at hun ikke tager nok på. Synes bare det er hårdt. Jeg har lige læst en debat på et andet forum om appetitspring om der var nogen der skrev: "Åååh under appetitspring spiser mit barn hver 2. time, det er frygteligt!!!" så tænker jeg bare. Nå! Sådan er hverdagen her! Hver 1½-2. time og så længe af gangen. Jeg ville bare føle jeg svigtede mit barn, for hun bliver så rolig og afslappet ved brystet. Plus det er den ultimative måde at få hende til at falde i søvn om aftenen. Synes ikke min grund er god nok

Anmeld

1. januar 2012

Anonym trådstarter

Har det fuldstændig på samme måde som dig.. MME ville også være sidste løsning hér Her spiser han også ca. ½ time ad gangen hver 2. time, så ja, det er skide træls i forhold til at skulle noget og alt skal planlægges så vi kan køre LIGE når han har spist og så nå at være hjemme igen indenfor 2 timer, hvis ik der der mulighed for at amme dér hvor vi er.. og når det tager ½ time er det sgu ret tidskrævende. I perioder følte jeg at jeg var limet fast til sofaen indtil jeg begyndte at give ham udmalket mælk på flaske ind imellem for at det ku gå lidt hurtigere og dermed gøre ham mere mæt.

Er du blevet tjekket for svamp? For det burde jo ik gøre ondt mere?

Åh, det er lige præcis sådan jeg har det! Jeg er endt med at jeg ikke bevæger mig meget ud, for det stresser mig at vide, at hun bliver sulten lige om lidt. Ikke ligesom de mødre, hvor barnet spiser hver 3. eller 4. time. Heldigvis er nætterne ok, og hun spiser kun et par gange om natten, men i løbet af dagene er det hårdt!

Jeg har ikke svamp, er blevet checket, og den lille har heller ikke trøske.. Jeg tror det gør ondt, fordi hun spiser så ofte og så længe

Anmeld

1. januar 2012

_-Kathrine-_

Åha hvor kan jeg genkende mig selv i det du skriver!
Jeg havde smerter hver gang han sugede sig fast i 5 måneder!!!
Da villads var på samme alder hang han i mig fra kl 19 til 22-23 stykker om aftenen... Jeg var bare låst fast til vores sofa og kunne ikke tage nogen steder!
Fik hele tiden at vide: hold ud - det ændrer sig!! Det gjorde det også! Og jeg stoppede med amning da han var 7 mdr - han bed mig og det ville jeg ikke stå model til
I min verden var der ikke andre muligheder for mig og mit barn end amning, men jeg har lært til næste gang at amning ikke er alt, men vil helt sikkert gøre et forsøg igen!
Så hvis du vil stoppe - så stop!! Du er en ligeså god mor til dit barn uanset hvad! Men kan godt forstå dig, hvis du gerne vil fortsætte - det er skide hyggeligt og dejligt nemt!!

Anmeld

1. januar 2012

ano14316

Anonym skriver:

Jeg har bare ondt i maven over at skulle give mit barn flaske. Ikke fordi jeg mener der er noget galt i at have et flaskebarn, men mere fordi jeg KAN jo godt amme Så føles det mega egoistisk at "give op". Jeg forstår bare ikke hvorfor hun spiser så ofte. Altså det er sådan hver 1½-2 timer. Jeg ved godt mange siger det er normalt i den alder, men når så mit barn også er længe om at spise, så laver jeg jo næsten andet! Og det er svært at planlægge fx en god lang indkøbstur, for hun bliver jo snart sulten igen, tænker jeg så..

Husker du at spise morgenmad? jeg kan mærke at jeg skal amme oftere hvis jeg ikke spiser morgenmad.

Hvad med at malke ud, og give på flaske måske bare en halv dag, så dine brystvorter får en pause, for kan dælme godt forstå det gør ondt når du ammer så ofte. eller malk ud til hvert andet måltid og giv på flaske.
Lige pt spiser min søn i bund på begge to ved hvert måltid, dvs. hver 3. time ammer jeg på begge, og jeg bruger ammebrikker og mine er altså godt ømme.

Jeg kan godt forstå du ikke er meget for mme, sådan har jeg det også. min dreng for en supplerende flaske om aftenen, med mælk jeg malker ud og har i fryseren, for at han bliver ordentlig mæt.

Anmeld

1. januar 2012

SussieThyssen

Anonym skriver:

Tak for det.. Dt r bare ikke så nemt for mig! Jeg er typen, der tænker meget over hvad folk tænker om mig. Min evige livsbyrde som påvirker mig hver dag. Jeg er bange for hvad folk vil sige, hvis jeg går på flaske, når jeg fysisk godt KAN amme. Især min SP, som jeg har et godt forhold til, og som er meget stolt af mig og har rost mig meget for at jeg ammer, fordi min opstart på amningen var frygteligt. Jeg kan bare ikke forstå der skal spises SÅ ofte, jeg kan jo næsten ikke lave andet end at amme! Og at planlægge en tur til byen, jamen.. Så tager det 20 minutter at komme derind, så hvis jeg ammer lige inden jeg tager afsted kan jeg måske lige have 1 time, hvis jeg er heldig, så skal der spises igen.. Puha..

Måske trænger du til et kursus i selvværd og selvtillid??

Anyway...du er vel en voksen kvinde, og skal andre så styre dit liv og dine valg?
Tag dine egne valg, og blæs på hvad andre synes, bare gør det, og skel ikke til hvad "de" siger..det handler vel for pokker om hvad der giver livet indhold og rimelighed for dig.
Men..jeg ved godt det er svært.

Anmeld

1. januar 2012

Madam Blå

Anonym skriver:

Mere eller mindre! Får bare enormt meget ros af min SP, fordi vi havde en rigtig rigtig hård start med amning, og nu kører det jo ok. Bortset fra hun spiser så ofte og det gør ondt.. Føles bare som en falliterklæring for mig personligt at give op, når jeg nu egentlig godt KAN amme. Forstår bare ikke hvorfor hun bliver så hurtigt sulten igen!

Det er skide svært at stoppe en amning. Jeg fik også ros for hvor godt det gik med amningen - alt mens min datter kun tabte sig ved brystet.. Skidt med hvad andre siger! Hvis du ikke bryder dig om det, så lad være. Det kan vel heller ikke være rart at blive ammet, når ens mor ikke synes om det. Få jer hellere en hyggestund ved flasken

Du giver jo ikke op! Du har netop ammet i over tre måneder.. Det synes jeg ikke er at give op Tværtimod - det er sgu godt gået! Isæt hvis din baby spiser hver anden time. Det må være sygt hårdt! Jeg giver flaske, og hun får mad ca hver 3-4 time om dagen, og sover 5-8 timer i streg om natten.. MME ligger tungere i deres maver, så de spiser ikke så ofte som ved brystet.

Men du må gøre op med dig selv, hvad der vejer tungest på din vægtskål At din datter bliver ammet, eller at du er glad og har overskud..

Anmeld

1. januar 2012

Carina:-)

Hvad med at malke ud?

Så får baby stadig de gode sager,og du slipper for det skal være dig der er på

Anmeld

1. januar 2012

anynom

Anonym skriver:

Jeg føler bare ikke at jeg har en god nok grund ligesom dig, fx at hun ikke tager nok på. Synes bare det er hårdt. Jeg har lige læst en debat på et andet forum om appetitspring om der var nogen der skrev: "Åååh under appetitspring spiser mit barn hver 2. time, det er frygteligt!!!" så tænker jeg bare. Nå! Sådan er hverdagen her! Hver 1½-2. time og så længe af gangen. Jeg ville bare føle jeg svigtede mit barn, for hun bliver så rolig og afslappet ved brystet. Plus det er den ultimative måde at få hende til at falde i søvn om aftenen. Synes ikke min grund er god nok

Isabel faldt også til ro ved brystet og faldt i søvn om aftenen ved det, men vi har ingen problemer pga flasken! Jeg føler også tæt kontakt til hende når hun får flasken og jeg kan rent faktisk have øjenkontakt med hende mens hun spiser og hun sover tungere, længere og bedre nu. Til at starte med følte jeg mig lidt som en "dårlig" mor, men det er væk nu hvor jeg har en glad og tilfreds pige samt selv føler mig ovenpå.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.