Nytårsfortsæt... Hvad er dit??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. december 2011

morethanperfect

Kloster skriver:

Hvad vil I gøre, for at stoppe med at ryge? Hvilke tanker og ideer har I der?

Og hvordan når I målet med at styre jeres økonomi? Har I nogle faste planer om hvordan?

Vi stopper bare .

Jeg har gjort det før var bare så dum agt starte igen , og når begge parter ikke er motiverede til det , er det lidt svært ..

Ja vi har lavet et budget , har vi aldrig haft før , og nu skal vi bare få det til at fungere .. ! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. december 2011

Maja_4000

Kloster skriver:

Og hvordan når I dertil?

Spise sundere giver jo nok sig selv, når man køber ind.

Men hvordan får I styr på økonomien? Har I en struktur over, hvad I skal fremover?

Og hvad mener du med at tage dig sammen, når du starter på uddannelse? Er det med lektierne, søvn, mere velvære så du får mere overskud, en plan om at få hjemmet til at fungere når du læser ell ??

Vi er lige flyttet og får derfor en lavere husleje + min kæreste stiger i løn .. Så håber lidt at det med økonomien kommer af sig selv Hehe

Og med skolen mener jeg at jeg skal lave lektier , møde til tiden (ikke pjække) og at vores hjem stadig skal fungere herhjemme .. Skal heldigvis kun have 18 timer , så det burde kunne lade sig gøre Hehe

Anmeld

29. december 2011

Kloster

Livas mor skriver:

Jeg vil prøve noget nyt i år.. Jeg har en del ting jeg gerne vil have rettet op på, som jeg bare ikke har fået taget mig sammen til. Så har besluttet at skrive 12 sedler med 12 forskellige ting på og putte i en kasse.. Hver måned i år 2012 skal jeg så trække en ny seddel og bruge måneden til at realisere det jeg ønsker.

Her er lidt af dem:

1. At klarer mig godt til BA-eksamen og dermed blive færdig som sygeplejerske (sker i januar).

2. En weekend med veninder med sladder, bytur og hygge (har jeg ikke gjort siden Liva blev født, hvilket nu er 25 måneder siden).

3. Gøre noget godt for mig selv (nyt tøj, frisør o.lign).

4. Blive god til det arbejde jeg har fået (er ansat som sygeplejerske pr. 1 februar).

5. Tabe de 5 kg der irriterer mig.

6. Stræbe efter at blive en bedre mor (noget der gerne skulle være i baghovedet hver dag).

7. Tage min mor med på en miniferie.

8. Forsøge at finde mere tid til at være "kærester" med min mand.

Ja, så er jeg endnu ikke nået længere

Rikke

Det er da en rigtig god måde til at opretholde og tænke over de "små" ting i livet, men store ting, hvis det halter ell misser.

Den skriver jeg mig lige bag øret

Anmeld

29. december 2011

SussieThyssen

Kloster skriver:

Arhmen det er jo så rigtigt........

Men for mig, har det været det rigtige tidspunkt også i forholde til min psykiske forberedelse og opbygning af målet.

Jamen sådan er der jo også nogle der har det..de har brug for en form for markeret streg, en deadline, for at kunne forholde sig til ændringer.

Men jeg har det nu sådan, at oven på julen og nytår, så er det det værst tænkelige tidspunkt. Hverdagen er endnu ikke kommet igang, man er stadig "udkørt" oven på stressen mht jul og nytår, og trænger bare til nogle fredelige dage, hvor normaliteten kan indfinde sig, og overskudet kan genindfinde sig, og det er måske ikke det bedste tidspunkt at begynde store forandringer på

Hvis jeg endelig sætter en deadline på noget, så gør jeg det gerne på en helt almindelig mandag..tilfældigt valgt, sådan at når jeg står op en mandag morgen, så er det fra den dag tingene sker.

Man kunne jo også vælge en dato som Fandens fødselsdag eller de helt gamle "skiftedatoer", 1. maj og 1. november.

Men sådan er vi jo så forskellige

Anmeld

29. december 2011

Lunae

Puha, som udgangspunkt er jeg ikke fan af nytårsforsætter, fordi jeg tænker at det er ting man bør gøre året rundt.

Anyway har jeg et par stykker

1: tabe mig 30-40 kg og generelt bare leve sundere.

2: engagere mig mere i min skole og bevare fokus.

3: deltage mere i det huslige herhjemme.

4: passe bedre på mig selv og forhåbentlig få mere overskud.

5: få mere styr på økonomien.

Det var vidst det i år

Anmeld

29. december 2011

aarhusmor

tabe mig 20 kilo

stoppe de nicotintabs som jeg i hemmelighed er begyndt at tage

træne, træne og træne, så jeg kan holde til min uddannelse

passe på mig selv og min søn og min mand

bruge færre penge

Anmeld

29. december 2011

DinNabo

Jeg skal begynde, at bruge mere tid på at gøre mig selv tilfreds, end på at gøre alle andre tilfredse.

Anmeld

29. december 2011

Kay

Babyklar skriver:

hva gjorde du ellers for at smide dine kg fra første fødsels ? ..

held og lykke med det hele

de er ik fra føste fødsel... har bare altid været en stor pige....

men tabte dem ved hjælp af madlog.dk der er en gruppe piger her inde fra der har lavet en gruppe hvor vi hjælper og stødter hinanden... elsker den side og starter op igen når jeg er færdig med graviditet og amning

Anmeld

29. december 2011

Louisesam

Sjovt!

Jeg har 3 seriøse nytårsfortsætter:

1. Skal tabe mig ca. 15 kg. (skal ned på 65 kg) i det nye år vha. Nupokuren (8 uger ca.) og derefter kostomlægning - tog ca. 23 kg på under graviditeten!

2. Skal starte uddannelse med top motivation - og denne gang er der ikke noget med at springe fra (det er den 3. uddannelse, jeg forsøger mig med)!

3. Skal bliver (endnu) mere grøn og miljøvenlig og tænke (endnu) mere over mit forbrug!

Rigtig meget held & lykke med alle jeres spændende projekter og godt nytår!

Anmeld

29. december 2011

miinimeal

jeg vil tabe mig 5kilo

tage mig samme og få en ordenlig dagligrutine,

spise sundt og kun slik én gang om ugen!

og så vil jeg prøve at lave et buget over mine penge

og tage mig sammen i skolen og ikke have mange fridage

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.