Nytårsfortsæt... Hvad er dit??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. december 2011

Maja_4000

Jeg/vi har 3

1. Vi skal spise sundere

2. Vi skal have styr på økonomien

3. Jeg skal tage mig sammen når jeg starter i skole 3. januar 

Håber vi kan holde dem ..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. december 2011

Kloster

Maja_4000 skriver:

Jeg/vi har 3

1. Vi skal spise sundere

2. Vi skal have styr på økonomien

3. Jeg skal tage mig sammen når jeg starter i skole 3. januar 

Håber vi kan holde dem ..

Og hvordan når I dertil?

Spise sundere giver jo nok sig selv, når man køber ind.

Men hvordan får I styr på økonomien? Har I en struktur over, hvad I skal fremover?

Og hvad mener du med at tage dig sammen, når du starter på uddannelse? Er det med lektierne, søvn, mere velvære så du får mere overskud, en plan om at få hjemmet til at fungere når du læser ell ??

Anmeld

29. december 2011

Zeus

Kloster skriver:

Hej.

For 2 år siden, havde jeg planlagt et nytårsfortsæt - nemlig at stoppe med at ryge. Dette blev gjort og har virkelig ikke i sinde at bryde dette fortsæt.

I år, nu 2 år efter, vil jeg tabe mig 10 kg. Dette er blevet planlagt og lagret i min hjerne  Jeg har planlagt det og tænker meget over hvordan osv. Jeg vil ikke bare tabe mig 10 kg, næhh jeg vil ændre mine kostvaner og jeg vil dyrke motion. Kostvanerne var ændret, men er gået lidt af fløjten her fra efteråret af. Så de skal bare lige ind under ærmet igen.

Motionen vil jeg starte 3 gange om ugen i motionscenter. Og når der er fint vejr her i vinteren vil jeg ud og gå ell cykle. Målet her er at jeg skal motionere 5-6 gange om ugen af forskellige motionsformer. Jeg har før været aktiv løber og løb 3-5 gange om ugen, men jeg blev doven  Jeg formoder, jeg blev for træt af det ensformige træning og havde for store forventninger, som jeg realistisk ikke kunne opfylde.

Jeg vil strammes op vha motionscenterets maskiner. Jeg vil have et bedre kredsløb og mere synlige muskler vha cykling, løb og cross traineren og jeg vil satse på et bedre velvære vha mad og drikke, der kommer mig og min krop til gode. Jeg vil holde mig fra "affaldsmad" (som i mine øjne er fx pølser, rund ost, medisterpølse osv) Og skal jeg synde, bliver det med kvalitet

Jeg kunne måske godt gå på mit nytårsfortsæt nu, men jeg skal starte d. 2. januar. Det har jeg bestemt. Det er den rigtige dag og jeg skal æde og tvinges til at spise det klamme usunde mad, som december tilbyder. På den måde får jeg opbygget motivation og glæde til at kunne starte 100% (gjorde jeg også med cigaretterne dengang - opbyggede et had til dem og følte mig så klam hver gang jeg var nødt til at tage en smøg)

Hvad er dit nytårsfortsæt??

VH Kloster - der er top motiveret

Stoppe med at ryge d.1/2, og spise sundere med langt langt mindre kød, og langt langt flere grøntsager

Anmeld

29. december 2011

Kloster

Zeus skriver:

Stoppe med at ryge d.1/2, og spise sundere med langt langt mindre kød, og langt langt flere grøntsager

Hvordan vil du stoppe med at ryge? Kold tyrker, plaster, nedtrapning ell ?

Anmeld

29. december 2011

SussieThyssen

Kloster skriver:

Hej.

For 2 år siden, havde jeg planlagt et nytårsfortsæt - nemlig at stoppe med at ryge. Dette blev gjort og har virkelig ikke i sinde at bryde dette fortsæt.

I år, nu 2 år efter, vil jeg tabe mig 10 kg. Dette er blevet planlagt og lagret i min hjerne  Jeg har planlagt det og tænker meget over hvordan osv. Jeg vil ikke bare tabe mig 10 kg, næhh jeg vil ændre mine kostvaner og jeg vil dyrke motion. Kostvanerne var ændret, men er gået lidt af fløjten her fra efteråret af. Så de skal bare lige ind under ærmet igen.

Motionen vil jeg starte 3 gange om ugen i motionscenter. Og når der er fint vejr her i vinteren vil jeg ud og gå ell cykle. Målet her er at jeg skal motionere 5-6 gange om ugen af forskellige motionsformer. Jeg har før været aktiv løber og løb 3-5 gange om ugen, men jeg blev doven  Jeg formoder, jeg blev for træt af det ensformige træning og havde for store forventninger, som jeg realistisk ikke kunne opfylde.

Jeg vil strammes op vha motionscenterets maskiner. Jeg vil have et bedre kredsløb og mere synlige muskler vha cykling, løb og cross traineren og jeg vil satse på et bedre velvære vha mad og drikke, der kommer mig og min krop til gode. Jeg vil holde mig fra "affaldsmad" (som i mine øjne er fx pølser, rund ost, medisterpølse osv) Og skal jeg synde, bliver det med kvalitet

Jeg kunne måske godt gå på mit nytårsfortsæt nu, men jeg skal starte d. 2. januar. Det har jeg bestemt. Det er den rigtige dag og jeg skal æde og tvinges til at spise det klamme usunde mad, som december tilbyder. På den måde får jeg opbygget motivation og glæde til at kunne starte 100% (gjorde jeg også med cigaretterne dengang - opbyggede et had til dem og følte mig så klam hver gang jeg var nødt til at tage en smøg)

Ingen.

Jeg sætter aldrig nytårsforsætter.
Hvis jeg vil ændre noget, behøver jeg ikke nytåret til at gøre det.

Kærligst
Sussie

Anmeld

29. december 2011

Maja88

mit nytårsfortsæt er simpelthen at jeg skabe 20KG!!!!!!

det er jo helt vildt at man har ladet sig selv blive  så FED, men jeg tager det i etaper... forventer en hård og sej kamp, med masser af motion og opbakning fra min mand...

Jeg skal zumbae og hulahoppe.. og det skal bare være fedt..

jeg frygter det- for jeg VED jeg kommer til at være sulten de første 3-4 uger, men jeg ved til gengæld også jeg kan...

Har dog lavet en aftale med manden min om at for hver 5kg eller 10cm må  jeg købe 2 stykker tøj.medmindre det koster en bondegård...

Anmeld

29. december 2011

Kloster

SussieThyssen skriver:

Ingen.

Jeg sætter aldrig nytårsforsætter.
Hvis jeg vil ændre noget, behøver jeg ikke nytåret til at gøre det.

Kærligst
Sussie

Arhmen det er jo så rigtigt........

Men for mig, har det været det rigtige tidspunkt også i forholde til min psykiske forberedelse og opbygning af målet.

Anmeld

29. december 2011

Kloster

Maja88 skriver:

mit nytårsfortsæt er simpelthen at jeg skabe 20KG!!!!!!

det er jo helt vildt at man har ladet sig selv blive  så FED, men jeg tager det i etaper... forventer en hård og sej kamp, med masser af motion og opbakning fra min mand...

Jeg skal zumbae og hulahoppe.. og det skal bare være fedt..

jeg frygter det- for jeg VED jeg kommer til at være sulten de første 3-4 uger, men jeg ved til gengæld også jeg kan...

Har dog lavet en aftale med manden min om at for hver 5kg eller 10cm må  jeg købe 2 stykker tøj.medmindre det koster en bondegård...

Ej hvor fedt (nok et dårligt ordvalg, men du ved hvad det betyder   )

Glæder mig til at følge din kamp...

Har skrevet inde på Før rund, nu sund. Måske vi kan følge hinanden lidt fra 2. januar

Anmeld

29. december 2011

Livas mor

Kloster skriver:

Hej.

Jeg vil prøve noget nyt i år.. Jeg har en del ting jeg gerne vil have rettet op på, som jeg bare ikke har fået taget mig sammen til. Så har besluttet at skrive 12 sedler med 12 forskellige ting på og putte i en kasse.. Hver måned i år 2012 skal jeg så trække en ny seddel og bruge måneden til at realisere det jeg ønsker.

Her er lidt af dem:

1. At klarer mig godt til BA-eksamen og dermed blive færdig som sygeplejerske (sker i januar).

2. En weekend med veninder med sladder, bytur og hygge (har jeg ikke gjort siden Liva blev født, hvilket nu er 25 måneder siden).

3. Gøre noget godt for mig selv (nyt tøj, frisør o.lign).

4. Blive god til det arbejde jeg har fået (er ansat som sygeplejerske pr. 1 februar).

5. Tabe de 5 kg der irriterer mig.

6. Stræbe efter at blive en bedre mor (noget der gerne skulle være i baghovedet hver dag).

7. Tage min mor med på en miniferie.

8. Forsøge at finde mere tid til at være "kærester" med min mand.

Ja, så er jeg endnu ikke nået længere

Rikke

Anmeld

29. december 2011

Zeus

Kloster skriver:

Hvordan vil du stoppe med at ryge? Kold tyrker, plaster, nedtrapning ell ?

Jeg håber at min kæreste går med til, at jeg får hypnose igen.. Og ellers vil jeg se om jeg kan få fat i de andre rygestop-piller, ikke Zyban, men de andre

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.