Hvornår stoppede jeres med at få bryst eller flaske.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. december 2011

trunte89

Min datter droppede hendes natflaske omkring hendes 2 års fødselsdag.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. december 2011

MariaJ

Jeg har stemt blankt. Min datter er 20 måneder og får stadig en natflaske, når hun skal sove. Hun bliver også stadig ammet indimellem. For min skyld kunne vi godt slutte nu, men hun er meget glad for begge dele, så det bliver nok ikke på hendes initiativ lige foreløbig. Vi har dog overvejet at skifte natflasken ud med vand/urtete så hun ikke ligger med mælkesukker på tænderne hele natten.

Anmeld

28. december 2011

Mira0911

Da Julie var 10 mdr - Lavede jeg en kold tyrker med flasken... 1 måned før hun skulle i dagpleje... 

Gør det samme med lillesøster... 

Anmeld

28. december 2011

Jonatansmor

Vores dreng fik bryst til han var 4 måneder, min mælk forsvandt da vi blev nødt til at aflive vores hund. Så gik han over til flaske, som han var på en månedes tid, før han ikke blev mæt nok og begyndte på grød.

Han fik sin sidste godnatflaske da han var 6,5 måneders tid, der var ikke brug for den, nu han var på fast kost

Anmeld

28. december 2011

sandratobias

Tobias var 11 måneder da han selv sagde fra til amningen.. Hvornår han stoppede med flaske kan jeg ikk huske.. 

Amanda er 10 måneder og blir stadig ammet, hun har aldrig fået flaske.. Eller jo har førsøgt med vælling, men uden held.. 

Anmeld

28. december 2011

FamilenStorm

Jeg stoppede med at amme da min datter var omkring 7 mdr.. Havde ikke mere mælk i brysterne til hende, så gik over på MME.. Snakkede med SP om hvornår man skulle stoppe med flasken og hun sagde at fra 1 års alderen behøvede hun den ikke mere, så længe hun fik sin mælk på anden vis.. Så da hun blev 1 år, stoppede vi helt med flasken også.

Anmeld

28. december 2011

Mettemus

Laurits stoppede selv amningen da han var 8 mdr. På det tidspunkt fik han lidt inden middagslur og inden han skulle sove om aftenen. Han fik tænder og havde bidt hul på mig. Han virkede ikke interesseret i at spise og ville kun bide, så det fik en ret naturlig afslutning. Han har ikke villet tage flaske, så det blev bare sådan ... Det passede mig ok, for jeg var egentligt klar til at stoppe og ledte efter en måde at trappe ud på

Anmeld

28. december 2011

Caroline86

jeg har stemt blankt for Laura var 11½ måned da hun selv sagde fra... Det passede mig fint for jeg havde selv planlagt at vænne hende fra under en uge senere så det kunne passe med hvornår jeg skulle starte op igen

Så 11½ måned

Anmeld

28. december 2011

Clisolka

Amningen stoppede da min datter var 6 uger - flaskerne sagde hun selv stop til som 8 mrd. gammel 

Anmeld

28. december 2011

Zeus

Her får Cajsa stadig 2-3 flasker om dagen (med sødmælk) inden hun skal sove, og hun er snart 14 mdr..

Jeg havde bare håbet at hun selv ville sige fra, og nede i dp'eren får hun da slet ingen flaske, det er kun herhjemme

Idag var så dagen, hvor jeg ville prøve at lægge hende i eftermiddags uden flaske, og det tog dælme lang tid, i forhold til at hun plejer at falde i søvn rimelig hurtigt..

Men nu er det NU, vi har resten af ferien til at vænne hende fra at få flasken om dagen, aftenflasken fortsætter vi med lidt endnu..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.