Hjælp hjælp. Dagpleje eller vuggestue + andet!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. december 2011

MissTas

Frøken J. skriver:

Nu er ROse snart 3 måneder, og stressen melder sig, for vi har endnu ikke søgt om pasning. Men kan simpelthen ikke finde ud af, hvad vi skal!! Vi skal nok nå det, hvis vi søger garantiplads, for så er vi garanteret plads i distriktet indenfor 3 måneder, men vil jo også gerne have noget indflydelse.

Først: Dagpleje eller vuggestue! Fordele og ulempe ved dem begge? Jeg ved jo, at hvis dagplejeren er syg, skal barnet i gæstedagpleje et andet sted... Men i vuggeren er der mange børn til få voksne. Hvad synes i?

Min kæreste var i dagpleje, og synes godt om det. Jeg havde, før fødslen, tænkt vuggestue, men nu hvor jeg har Rose, har jeg det ikke godt med at forestille mig hende i sådan et MEGA larmende miijø med børn over det hele osv. Så er det trods alt lidt mere fredeligt i dagpleje for min lille pige..

Og hvad så ellers.. Kan man normalt godt komme ud og besøge de forskellige vuggestuer og dagplejer?? Tænker vi kan gøre det før min kærestes ferie slutter her i januar, så vi både kan søge ønskeplads og garantiplads..

Kom med jeres råd!

der er også mulighed for privat dagpleje .. der er ikke noget der hedder gæstedagpleje, men der skal man så selv sørge for at få sit barn passet af bedsteforældre fx hvis der er ferie..

nogle private dagplejere har tilknyttet en fast vikar, som træder i stedet for hvis dagplejeren er syg

vi har hvert fald valgt at vores skal i en privat dagpleje..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. december 2011

Koen.

Lærke går i DP

Hun startede oprindeligt da hun var 8 mdr men var der 5 dage så blev hun taget ud da vi havde fået en DP mor fra helved som absolut ikke var god for vores datter (du kan få hele historien i en pb hvis det er) så vi tog hende ud. Det havde desværre påvirket Lærke så meget at hun siden ikke var sig selv, var pludselig utryg med fremmede og nye ting ovs.

Holdte hende så hjemme til hun blev 16 mdr hvor vi var så heldige at DP verdens bedste private DP, hun er guld værd og hjælper Lærke på alle måder med hendes dumme mave (lærke har aldrig kunne lave aff. Selv) så vi har virkelig skudt papegøjen

På trodse af en dårlig oplevelse valgte vi alligevel DP da det er det Lærke bedst kan rumme

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.