Hjælp hjælp. Dagpleje eller vuggestue + andet!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.203 visninger
31 svar
0 synes godt om
27. december 2011

Frøken J.

Nu er ROse snart 3 måneder, og stressen melder sig, for vi har endnu ikke søgt om pasning. Men kan simpelthen ikke finde ud af, hvad vi skal!! Vi skal nok nå det, hvis vi søger garantiplads, for så er vi garanteret plads i distriktet indenfor 3 måneder, men vil jo også gerne have noget indflydelse.

Først: Dagpleje eller vuggestue! Fordele og ulempe ved dem begge? Jeg ved jo, at hvis dagplejeren er syg, skal barnet i gæstedagpleje et andet sted... Men i vuggeren er der mange børn til få voksne. Hvad synes i?

Min kæreste var i dagpleje, og synes godt om det. Jeg havde, før fødslen, tænkt vuggestue, men nu hvor jeg har Rose, har jeg det ikke godt med at forestille mig hende i sådan et MEGA larmende miijø med børn over det hele osv. Så er det trods alt lidt mere fredeligt i dagpleje for min lille pige..

Og hvad så ellers.. Kan man normalt godt komme ud og besøge de forskellige vuggestuer og dagplejer?? Tænker vi kan gøre det før min kærestes ferie slutter her i januar, så vi både kan søge ønskeplads og garantiplads..

Kom med jeres råd!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. december 2011

Clisolka

Frøken J. skriver:

Nu er ROse snart 3 måneder, og stressen melder sig, for vi har endnu ikke søgt om pasning. Men kan simpelthen ikke finde ud af, hvad vi skal!! Vi skal nok nå det, hvis vi søger garantiplads, for så er vi garanteret plads i distriktet indenfor 3 måneder, men vil jo også gerne have noget indflydelse.

Først: Dagpleje eller vuggestue! Fordele og ulempe ved dem begge? Jeg ved jo, at hvis dagplejeren er syg, skal barnet i gæstedagpleje et andet sted... Men i vuggeren er der mange børn til få voksne. Hvad synes i?

Min kæreste var i dagpleje, og synes godt om det. Jeg havde, før fødslen, tænkt vuggestue, men nu hvor jeg har Rose, har jeg det ikke godt med at forestille mig hende i sådan et MEGA larmende miijø med børn over det hele osv. Så er det trods alt lidt mere fredeligt i dagpleje for min lille pige..

Og hvad så ellers.. Kan man normalt godt komme ud og besøge de forskellige vuggestuer og dagplejer?? Tænker vi kan gøre det før min kærestes ferie slutter her i januar, så vi både kan søge ønskeplads og garantiplads..

Kom med jeres råd!

Vi valgte vuggestue til Isabella af den grund at det ligger 3 min gågang hjemmefra. Fordelen ved den er, at den er integreret med børnehaven, så hun kender pædagogerne i hele huset, når hun skal videre til børnehaven  Vi valgte det også udfra sygdom mht. gæstedagpleje, og så skal vi ud i den anden ende af byen - uden bil eller cykel  Isabella er en pige med krudt i r*ven, så vi har valgt det rigtige til hende - de har aldrig haft så nem en pige 

Du ringer til dem og aftaler et besøg de forskellige steder - de vil meget gerne vise rundt osv. inden man skal vælge sted 

Anmeld

27. december 2011

FrkLarsen

Frøken J. skriver:

Kom med jeres råd!

Hej FrøkenJ.

Min datter på snart 1½år går i dagpleje, og det har jeg været fast besluttet på siden hun var et par måneder gammel.

Grunden til at vi valgte dagpleje er fordi Emilie er et sensitivt barn, som ikke tåler så meget støj og uro i sin hverdag.

Vi kan kun anbefale dagpleje, men forældre med børn i vuggestue vil jo anbefale vuggestue. 

Og mon ikke i kan komme ud og besøge de forskellige steder inden i vælger, det er bare at gribe telefonen.

Anmeld

27. december 2011

Frøken J.

Babymor2010 skriver:

Vi valgte vuggestue til Isabella af den grund at det ligger 3 min gågang hjemmefra. Fordelen ved den er, at den er integreret med børnehaven, så hun kender pædagogerne i hele huset, når hun skal videre til børnehaven  Vi valgte det også udfra sygdom mht. gæstedagpleje, og så skal vi ud i den anden ende af byen - uden bil eller cykel  Isabella er en pige med krudt i r*ven, så vi har valgt det rigtige til hende - de har aldrig haft så nem en pige 

Du ringer til dem og aftaler et besøg de forskellige steder - de vil meget gerne vise rundt osv. inden man skal vælge sted 

Har været inde og læse om det på kommunens hjemmeside, og der står, at hvis barnet skal i gæstepleje, vil den ligge i samme distrikt som dagplejeren, og så er der en masse initiativ så barnet også lærer gæsteplejeren at kende, så det ikke er fremmed ved sygdom. Det synes jeg egentlig var meget rart!

Rose er jo ikke så gammel, så kan jo ikke sige alt om hendes personlighed endnu. Men mit indtryk er, at hun er meget nysgerrig og vil en masse, men så får hun til gengæld også hurtigt for meget, fordi hun ikke lige kan finde ud af at lukke af, og det kunne nok være et problem i vuggestue, tænker jeg. Ih det er svært!

Anmeld

27. december 2011

Frøken J.

FrkLarsen skriver:

Hej FrøkenJ.

Min datter på snart 1½år går i dagpleje, og det har jeg været fast besluttet på siden hun var et par måneder gammel.

Grunden til at vi valgte dagpleje er fordi Emilie er et sensitivt barn, som ikke tåler så meget støj og uro i sin hverdag.

Vi kan kun anbefale dagpleje, men forældre med børn i vuggestue vil jo anbefale vuggestue. 

Og mon ikke i kan komme ud og besøge de forskellige steder inden i vælger, det er bare at gribe telefonen.

Tak for svar

Ved du om man også kan få friplads i dagpleje, eller er det kun for vuggestuer?? Må indrømme, at jeg faktisk nok er mest hooked på dagpleje lige nu, men kan jo også sagtens se, at det har sine ulemper. Men hvis man læser vuggestuernes "smileyordning', mener forældrene alle steder, at nomeringen er rigtig dårlig, og det bekymrer mig også. Jeg ved godt, at hos en dagplejer er der kun én, så hvis 2 børn græder, kan hun kun tage sig af en af gangen, men jeg synes bare stadig, at det føles mere trygt for mig

Anmeld

27. december 2011

Corn

Vores den første ville vi have i dagpleje... Han var kun vant til os herhjemme og vi synes vuggestue var stort og larmende...

Nummer to kom tre måneder i DP, så blev der plads i samme inst. som storebror og hans DP-mor gik på efterløn, og han elskede at komme i inst. og kendte dem alle inden opstart fordi han var med til at hente og bringe.

Nummer tre kom direkte i inst. og han var vandt til at komme der, med begge hans brødre, og ro og den slags er en sagablot  i et hjem med tre drenge, så tror næsten han ville føle sig ensom og utryug i stilheden hos en DP

Anmeld

27. december 2011

Clisolka

Frøken J. skriver:

Har været inde og læse om det på kommunens hjemmeside, og der står, at hvis barnet skal i gæstepleje, vil den ligge i samme distrikt som dagplejeren, og så er der en masse initiativ så barnet også lærer gæsteplejeren at kende, så det ikke er fremmed ved sygdom. Det synes jeg egentlig var meget rart!

Rose er jo ikke så gammel, så kan jo ikke sige alt om hendes personlighed endnu. Men mit indtryk er, at hun er meget nysgerrig og vil en masse, men så får hun til gengæld også hurtigt for meget, fordi hun ikke lige kan finde ud af at lukke af, og det kunne nok være et problem i vuggestue, tænker jeg. Ih det er svært!

Ja, det er i hvert fald en rar ting at vide, hvis du vælger dagpleje 

Hvis hun ikke kan finde ud af at lukke af, så er en vuggestue ikke hende, for der er jo typisk 12-14 børn der render rundt og leger 

Anmeld

27. december 2011

AnneBJ

Babymor2010 skriver:

Præcis det samme her! 

Anmeld

27. december 2011

Pige2009

Frøken J. skriver:

Kom med jeres råd!

Laura på 2 år går i DP, og jeg er super godt tilfreds med det, slvom jeg helst ville have haft VS inden hun skulle starte med pasning.

I DP er der 4 børn og hver 14. er de i legestue, hvor de mødes med andre DP'ere i distriktet. På den måde lærer de også de andre DP'ere at kende. Laura har altid kun været ved den samme gæste DP, så her har det virkelig været perfekt. Jeg er desuden glad for at hun ikke udsættes for al den larm hver dag, som der bliver i VS

Anmeld

27. december 2011

Silas&Mille

Vi havde bestemt os til at Silas skulle i VS fordi han fra han var helt spæd har været meget social og fordi den ligger lige for enden af vores parkeringsplads og så fordi det er en integreret institution

Men vi fik ikke plads i VS men garantiplads i DP. Nu kan vi dog ikke se noget bedre end DP. Vi har simpelthen fået verdens sødeste DP'er. Dette er hendes 5. år har i følge hende selv har hun i den tid haft 11 sygedage. Hun har så taget nogle fridage her i December, men det har ikke været noget problem for os, da jeg stadig går hjemme, så jeg har bare haft Silas hjemme. 

Når lillesøster skal i pasning vælger vi DP til hende og krydser fingre for at vi kan få hende samme sted som Silas eller i hvert fald en der er mindst lige så sød

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.