Vuggestue 8 mdr eller yngre

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.706 visninger
34 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
27. december 2011

Mother-love

Hej piger.
Isabella har fået plads i en vuggestue fra først februar. Og der er hun lige fyldt 8 mdr. Men tænkte lige på, hvad så med mad og sådan sidder der en pædagog og giver hende mad med ske så eller? For hun kan jo ikke spise selv endnu. Er der nogle ting jeg evt. Skal være opmærksom på når de starter i den alder?

Hilsen Michelle mor til Isabella på snart 7 mdr

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. december 2011

AnneBJ

Felix starter når han er 9 mdr. og 2 dage. Han kan ikke spise selv endnu, så de mader ham, og sørger for frugtgrød istedet for de frugtstykker de andre børn får (med mindre der er banan eller lignende, det kan han godt klare)

Anmeld

27. december 2011

AnneBJ

Hov, og andet man skal være opmærksom på?

Ikke så vidt jeg ved, i vores vs er de vilde med den alder han har, fordi de er nemmere at køre ind som 9 mdr., end som 11-12 mdr... Han får lov at sove de antal gange han har brug for, og var det nødvendigt gav de ham også gerne en flaske...

De kommer ikke så meget ud i vores vs - altså de helt små, fordi de sover på det tidspunkt hvor de andre leger ude. Skule de være vågne kommer de med ud, og sidder fx i en barnevogn pakket godt i dyne og overtøj, med mindre de kan kravle rundt på jorden og hygge sig lidt med det

Anmeld

27. december 2011

Mother-love

AnneBJ skriver:

Felix starter når han er 9 mdr. og 2 dage. Han kan ikke spise selv endnu, så de mader ham, og sørger for frugtgrød istedet for de frugtstykker de andre børn får (med mindre der er banan eller lignende, det kan han godt klare)

Frugtgrød? Er det sådan noget færdigmix? Isabella kan nemlig ikke tåle de der beauvais og den slags hun får hård mave af dem nemlig. Skal man selv sørger for bleer eller er der det i vuggestuen?

Anmeld

27. december 2011

Clisolka

michelledam skriver:

Frugtgrød? Er det sådan noget færdigmix? Isabella kan nemlig ikke tåle de der beauvais og den slags hun får hård mave af dem nemlig. Skal man selv sørger for bleer eller er der det i vuggestuen?

I vores vuggestue sørger de selv for maden i et køkken, men det er forskelligt fra sted til sted hvad de gør. 

Vi skal selv have bleer med 

Da Isabella startede sad de også med hende og spiste - det gør de stadig med noget mad. Hun har ikke lært det med skeen endnu (14 mrd)

Anmeld

27. december 2011

Moar2011

michelledam skriver:

Hej piger.
Isabella har fået plads i en vuggestue fra først februar. Og der er hun lige fyldt 8 mdr. Men tænkte lige på, hvad så med mad og sådan sidder der en pædagog og giver hende mad med ske så eller? For hun kan jo ikke spise selv endnu. Er der nogle ting jeg evt. Skal være opmærksom på når de starter i den alder?

wow tiden går hurtig .. kigger lige med da storm os skal starte i febuar

hvordan har du med at sku give ansvaret til en anden/andre?

Anmeld

27. december 2011

Gaia

Ja de skal nok hjælpe hende med maden og på det tidspubkt kan hun jo også spise små rugbrødshapser så tror ikke du skal være bekymret. De lader hande jo ikke bare sidde og intet få at spise

Anmeld

27. december 2011

Gaia

Min datter fik også mælk på flaske inden middagsluren, grød hcis hun ikke ville have rugbrød og frugtmos til eftermiddag. Så de tog sig godt af hende  

Anmeld

27. december 2011

Mother-love

Babyklar skriver:

wow tiden går hurtig .. kigger lige med da storm os skal starte i febuar

hvordan har du med at sku give ansvaret til en anden/andre?

Ja det er vildt. Man bliver jo helt rørt over at tiden er gået så hurtigt. Og at de små allerede er så store. Jeg har det fint med at andre har ansvaret for hende. Hun er blevet passet af bedsteforældrene nogen gange efterhånden. Men der bliver stille det gør der virkelig.

Anmeld

27. december 2011

Ciss

michelledam skriver:

Hej piger.

Alle børn er jo forskellige, så når du snakker med pædagogerne på forhånd, fortæller du om, hvad hun kan og ikke kan, og så er du også lige med lidt i begyndelsen, og så går det der sig hurtigt til.

Efter hvad jeg har set i mine børns vs, så er pædagogerne virkelig opmærksomme på de smås behov og tilpasser oplægget.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.