ved at være lidt træt af det..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. december 2011

MariaJ

Min datter vågnede ca hver anden time hele det første år, så jeg synes også det lyder normalt, selvom det er hårdt. Sover hun i egen seng? Hvis hun gør, kan du måske overveje om I vil have hende til at sove i jeres seng, hvis det kan give dig lidt mere søvn. Jeg kunne godt falde i søvn, mens Johanna lå ved brystet, så behøvede kun lige at vågne op et kort øjeblik for at lægge hende til. Jeg synes det hjalp rigtig meget på søvnen, og tør slet ikke tænke på hvor hårdt det ville have været at stå rigtigt op for hver amning.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. december 2011

Wimmie

Frøken J. skriver:

Jeg elsker at amme Rose, og er glad for det kører. Hvad jeg er knap så glad for er de hyppige måltider. Og jeg vil høre om det er normalt hun spiser så ofte, og om andre oplever det samme.

Starter med at sige det ikke er appetitspring, for hun har været sådan hele tiden.

Med Rose går der 2-3 timer fra ammestart til ammestart, og hun spiser typisk i mindst 20 minutter. Det kan gå om dagen, selvom jeg til tider ville ønske der lige kunne gå 4 timer, men om natten er det virkelig træls.

Typisk spiser hun kl 21,00,03 og 06. Så spiser hun måske i 30 minutter, så skal hun lige puttes igen, og i sidste ende betyder det jeg typisk kun når at sove i 2 timer, inden hun skal op igen og spise.

Kunne egentlig godt tænke mig at prøve at sove lidt længere end det! Og det er ikke fordi jeg tager hende op for tidligt. Er det bare sådan det er?

Hun falder i søvn ved brystet til sidst, men vågner når hun flyttes tilbage i liften. Så bare for at få lidt mere søvn har jeg ladet hende sove videre hos mig på det sidste, og det er jeg egentlig også lidt træt af!

Nu ved jeg ikke hvor stor forskellen er på småbørn når der er nogle uger imellem, men det er det samme her (men nu er Mila jo også kun 11 dage) - hun vil også spise hver gang hun vågner som er ca. hver 2. - 3. time.

Vi skal helst give hende mad hver 3. time alligevel (fra ammestart til ammestart), men nogle gange er det oftere... Kan ikke helt finde ud af om hun bare vil hygge-sutte eller om hun reelt er sulten.

Vi har jo haft lidt problemer med at hun ikke ville tage nok på, så vi skal give hende MME efter hvert måltid, men nu er jeg begyndt at producere en del mere mælk, så hun får kun MME efter de planlagte måltider og ikke "mellemmåltiderne" 

Men ja, jeg synes også hun spiser ofte og nogle gange ligger hun der i 30-40 minutter.

Anmeld

27. december 2011

MKBP

Profilbillede for MKBP
Frøken J. skriver:

Jeg elsker at amme Rose, og er glad for det kører. Hvad jeg er knap så glad for er de hyppige måltider. Og jeg vil høre om det er normalt hun spiser så ofte, og om andre oplever det samme.

Starter med at sige det ikke er appetitspring, for hun har været sådan hele tiden.

Med Rose går der 2-3 timer fra ammestart til ammestart, og hun spiser typisk i mindst 20 minutter. Det kan gå om dagen, selvom jeg til tider ville ønske der lige kunne gå 4 timer, men om natten er det virkelig træls.

Typisk spiser hun kl 21,00,03 og 06. Så spiser hun måske i 30 minutter, så skal hun lige puttes igen, og i sidste ende betyder det jeg typisk kun når at sove i 2 timer, inden hun skal op igen og spise.

Kunne egentlig godt tænke mig at prøve at sove lidt længere end det! Og det er ikke fordi jeg tager hende op for tidligt. Er det bare sådan det er?

Hun falder i søvn ved brystet til sidst, men vågner når hun flyttes tilbage i liften. Så bare for at få lidt mere søvn har jeg ladet hende sove videre hos mig på det sidste, og det er jeg egentlig også lidt træt af!

Hey

Karla spiste hver 2. time de første 4 mdr... Hjalp lidt da hun begyndte at få grød - men måtte tit efter made med bryst.

Sove....-tja, det gør jeg stadig ikke, hun vågner mange gange om natten stadig - JA JEG ER TRÆT !!!

Vi begyndte på et tidspunkt, kan ikke helt huske hvornår, at give hende en flaske inden sengetid, det hjalp også lidt. Hvis du gerne vil ha' at vide hvornår, må du lige skrive - kan ikke lige finde baby bogen nu.

Knus Mette

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.