ved at være lidt træt af det..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. december 2011

Moar2011

Frøken J. skriver:

Jeg elsker at amme Rose, og er glad for det kører. Hvad jeg er knap så glad for er de hyppige måltider. Og jeg vil høre om det er normalt hun spiser så ofte, og om andre oplever det samme.

Starter med at sige det ikke er appetitspring, for hun har været sådan hele tiden.

Med Rose går der 2-3 timer fra ammestart til ammestart, og hun spiser typisk i mindst 20 minutter. Det kan gå om dagen, selvom jeg til tider ville ønske der lige kunne gå 4 timer, men om natten er det virkelig træls.

Typisk spiser hun kl 21,00,03 og 06. Så spiser hun måske i 30 minutter, så skal hun lige puttes igen, og i sidste ende betyder det jeg typisk kun når at sove i 2 timer, inden hun skal op igen og spise.

Kunne egentlig godt tænke mig at prøve at sove lidt længere end det! Og det er ikke fordi jeg tager hende op for tidligt. Er det bare sådan det er?

Hun falder i søvn ved brystet til sidst, men vågner når hun flyttes tilbage i liften. Så bare for at få lidt mere søvn har jeg ladet hende sove videre hos mig på det sidste, og det er jeg egentlig også lidt træt af!

Storm spiste hver 3time den gang- altså feks kl 6.0 tørnumse , spise og puttes og det samme igen kl 9 - så jeg nået heller ikk at sove ret meget før jeg var på igen .,,

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. december 2011

Frøken J.

K&S skriver:

Så kan jeg desværre ikke hjælp med gode råd

Har du overvejet måske en enkelt flaske MME i løbet af natten - for hun er jo lidt af en skøn lille basse, som måske er mere sulten end hvad du kan producere

Jeg har tænkt på det, men vil det ikke blot bevirke, at min produktion falder? Hvis nu der i forvejen ikke helt er nok :/

Anmeld

26. december 2011

Isabella_mor

Frøken J. skriver:

Men det vil jo bevirke, at produktionen falder :/

også hvis du malkede ud? 

Anmeld

26. december 2011

bullerbassen

Nej nej, altså hun spiser 21, midnat, 3 og 6 Altså hver 3., også fra kl. 21!

Men jeg bruger suttebrikker, det har noget at sige hvad angår hastigheden. Det kan desværre ikke fungere uden, grundet indadvendte vorter

Åh ok - læste det som 21.00 

Men tænker at hver tredje time ikke er voldsomt ofte til hun er 2 mdr , ved ikke om du indimellem supplere med mm ???

For så ville jeg overveje at give hende en flaske som sidste måltid kl 00 , for om det kunne strække tiden lidt ..

Ellers har jeg ingen gode råd

ok det kan jeg godt se, har ikke kendskab til suttebrikker . Syntes nemlig Silas efter et par mdr kunne spise på 10 min så halv sov bare videre , lå nemlig ned og ammede

Anmeld

26. december 2011

Frøken J.

isabellamor skriver:

også hvis du malkede ud? 

Men så er jeg vel lige vidt? Eller? Hvis jeg alligevel så skulle malke ud der hvor hun skulle have spist hos mig?

Anmeld

26. december 2011

Frøken J.

bullerbassen skriver:

Men tænker at hver tredje time ikke er voldsomt ofte til hun er 2 mdr , ved ikke om du indimellem supplere med mm ???

For så ville jeg overveje at give hende en flaske som sidste måltid kl 00 , for om det kunne strække tiden lidt ..

Nårh okay! Hehe

Jamen altså, om dagen er det ofte hver 2. Det er lidt det der undrer mig. Hun er jo godt nok en dejlig rund lille pige, men stadig! Og egentlig tror jeg, at hun godt kunne spise oftere end hver 2., men nogen gange prøver jeg at holde hende lidt hen, så der overhovedet er mælk at komme efter.

Jeg bekymrer mig bare for, om produktionen vil falde, hvis jeg begynder på MME-supplering

Anmeld

26. december 2011

Frøken J.

bullerbassen skriver:

Nårh okay! Hehe

Jamen altså, om dagen er det ofte hver 2. Det er lidt det der undrer mig. Hun er jo godt nok en dejlig rund lille pige, men stadig! Og egentlig tror jeg, at hun godt kunne spise oftere end hver 2., men nogen gange prøver jeg at holde hende lidt hen, så der overhovedet er mælk at komme efter.

Jeg bekymrer mig bare for, om produktionen vil falde, hvis jeg begynder på MME-supplering

Anmeld

26. december 2011

Isabella_mor

Frøken J. skriver:

Men så er jeg vel lige vidt? Eller? Hvis jeg alligevel så skulle malke ud der hvor hun skulle have spist hos mig?

tjah. det er jo næsten en hel videnskab det med amningen.. men hvis du VIRKELIG gerne VIL amme, så må du jo gøre det hver 3 time når hun er sulten og så bare tage dig en god morfar når rose også sover.. så får du indhentet de timer selvom det føles svært når det ikke er 8 sammenhængende timers søvn du får..

Anmeld

26. december 2011

Frøken J.

isabellamor skriver:

tjah. det er jo næsten en hel videnskab det med amningen.. men hvis du VIRKELIG gerne VIL amme, så må du jo gøre det hver 3 time når hun er sulten og så bare tage dig en god morfar når rose også sover.. så får du indhentet de timer selvom det føles svært når det ikke er 8 sammenhængende timers søvn du får..

Altså det er heller ikke så meget pga. jeg er træt. Synes egentlig det går fint, og jeg klarer det træthedsmæssigt. Jeg tror mest det er fordi det er lidt irriterende, især fordi hun er så længe om at spise, så kan jeg jo nærmest ikke lave andet. Forstå mig ret - det er self. den slags man går ind til, når man vælger at blive mor, men derfor kunne man jo godt ønske, at hun var mæt lidt længere af gangen

Anmeld

26. december 2011

KittyMaMa

Frøken J. skriver:

Jeg elsker at amme Rose, og er glad for det kører. Hvad jeg er knap så glad for er de hyppige måltider. Og jeg vil høre om det er normalt hun spiser så ofte, og om andre oplever det samme.

Starter med at sige det ikke er appetitspring, for hun har været sådan hele tiden.

Med Rose går der 2-3 timer fra ammestart til ammestart, og hun spiser typisk i mindst 20 minutter. Det kan gå om dagen, selvom jeg til tider ville ønske der lige kunne gå 4 timer, men om natten er det virkelig træls.

Typisk spiser hun kl 21,00,03 og 06. Så spiser hun måske i 30 minutter, så skal hun lige puttes igen, og i sidste ende betyder det jeg typisk kun når at sove i 2 timer, inden hun skal op igen og spise.

Kunne egentlig godt tænke mig at prøve at sove lidt længere end det! Og det er ikke fordi jeg tager hende op for tidligt. Er det bare sådan det er?

Hun falder i søvn ved brystet til sidst, men vågner når hun flyttes tilbage i liften. Så bare for at få lidt mere søvn har jeg ladet hende sove videre hos mig på det sidste, og det er jeg egentlig også lidt træt af!

Det lyder fuldstændig som med min Alfred. Han spiste hyppigt og længe af gangen (minimum 20 minutter, gerne 45 indtil min SP sagde at jeg skulle hjælpe ham med at få det ned på 30 min som max, - for min og mine brysters skyld)! Det var skide hårdt, men det blev dog bedre med tiden... Der begyndte efterhånden at gå længere tid mellem måltiderne, - han var dog stadig længe om at spise. Men han gylpede så heller ikke. Min mælk var `svær´ at få ud, - jeg havde nok, - det løb bare virkelig langsomt, så han skulle arbejde for føden den lille! Da han var 4 måneder blev vi nødt til at `lære´ ham at sove selv, fordi han som din Rose også helst (læs: kun) ville sove på/hos mig... Det trak virkelig tænder ud, men har været det hele hver. Vi har aldrig siden haft problemer med ham og hans søvn (han er 4 år i dag)...

Fra 4 måneders alderen spiste han kun en gang om natten, - tidligt morgen ved en 4-5 tiden, så der begyndte jeg at få en del timers søvn i streg, hvilket hjalp en del på mit overskud! Han sov igennem fra 6 måneders alderen og stoppede af sig selv med bryst da han var præcis 7 måneder, - han nægtede simpelthen at tage mit bryst... 

Jeg ved godt det er hårdt, men du skal nok klare den! 

/K

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.