Frøken J. skriver:
Jeg elsker at amme Rose, og er glad for det kører. Hvad jeg er knap så glad for er de hyppige måltider. Og jeg vil høre om det er normalt hun spiser så ofte, og om andre oplever det samme.
Starter med at sige det ikke er appetitspring, for hun har været sådan hele tiden.
Med Rose går der 2-3 timer fra ammestart til ammestart, og hun spiser typisk i mindst 20 minutter. Det kan gå om dagen, selvom jeg til tider ville ønske der lige kunne gå 4 timer, men om natten er det virkelig træls.
Typisk spiser hun kl 21,00,03 og 06. Så spiser hun måske i 30 minutter, så skal hun lige puttes igen, og i sidste ende betyder det jeg typisk kun når at sove i 2 timer, inden hun skal op igen og spise.
Kunne egentlig godt tænke mig at prøve at sove lidt længere end det! Og det er ikke fordi jeg tager hende op for tidligt. Er det bare sådan det er?
Hun falder i søvn ved brystet til sidst, men vågner når hun flyttes tilbage i liften. Så bare for at få lidt mere søvn har jeg ladet hende sove videre hos mig på det sidste, og det er jeg egentlig også lidt træt af!
Det lyder fuldstændig som med min Alfred. Han spiste hyppigt og længe af gangen (minimum 20 minutter, gerne 45 indtil min SP sagde at jeg skulle hjælpe ham med at få det ned på 30 min som max, - for min og mine brysters skyld)! Det var skide hårdt, men det blev dog bedre med tiden... Der begyndte efterhånden at gå længere tid mellem måltiderne, - han var dog stadig længe om at spise. Men han gylpede så heller ikke. Min mælk var `svær´ at få ud, - jeg havde nok, - det løb bare virkelig langsomt, så han skulle arbejde for føden den lille! Da han var 4 måneder blev vi nødt til at `lære´ ham at sove selv, fordi han som din Rose også helst (læs: kun) ville sove på/hos mig... Det trak virkelig tænder ud, men har været det hele hver. Vi har aldrig siden haft problemer med ham og hans søvn (han er 4 år i dag)...
Fra 4 måneders alderen spiste han kun en gang om natten, - tidligt morgen ved en 4-5 tiden, så der begyndte jeg at få en del timers søvn i streg, hvilket hjalp en del på mit overskud! Han sov igennem fra 6 måneders alderen og stoppede af sig selv med bryst da han var præcis 7 måneder, - han nægtede simpelthen at tage mit bryst...
Jeg ved godt det er hårdt, men du skal nok klare den! 
/K
Anmeld