ved at være lidt træt af det..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. december 2011

K&S

Frøken J. skriver:

Jeg har tænkt på det, men vil det ikke blot bevirke, at min produktion falder? Hvis nu der i forvejen ikke helt er nok :/

Men kan grunden ikke være at du simpelthen ikke får tid til at producere nok?

Så kan en flaske MME måske give tid til at du kan producere et mere mættende måltid

Jeg kommer kun med mine tanker, for jeg har ingen viden om amning

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. december 2011

Thalia

Frøken J. skriver:

Jeg elsker at amme Rose, og er glad for det kører. Hvad jeg er knap så glad for er de hyppige måltider. Og jeg vil høre om det er normalt hun spiser så ofte, og om andre oplever det samme.

Starter med at sige det ikke er appetitspring, for hun har været sådan hele tiden.

Med Rose går der 2-3 timer fra ammestart til ammestart, og hun spiser typisk i mindst 20 minutter. Det kan gå om dagen, selvom jeg til tider ville ønske der lige kunne gå 4 timer, men om natten er det virkelig træls.

Typisk spiser hun kl 21,00,03 og 06. Så spiser hun måske i 30 minutter, så skal hun lige puttes igen, og i sidste ende betyder det jeg typisk kun når at sove i 2 timer, inden hun skal op igen og spise.

Kunne egentlig godt tænke mig at prøve at sove lidt længere end det! Og det er ikke fordi jeg tager hende op for tidligt. Er det bare sådan det er?

Hun falder i søvn ved brystet til sidst, men vågner når hun flyttes tilbage i liften. Så bare for at få lidt mere søvn har jeg ladet hende sove videre hos mig på det sidste, og det er jeg egentlig også lidt træt af!

For mig at se lyder det meget normalt for en baby på hendes alder. Det skal nok ændre sig i takt med at hun bliver ældre.

Anmeld

26. december 2011

Isabella_mor

Altså det er heller ikke så meget pga. jeg er træt. Synes egentlig det går fint, og jeg klarer det træthedsmæssigt. Jeg tror mest det er fordi det er lidt irriterende, især fordi hun er så længe om at spise, så kan jeg jo nærmest ikke lave andet. Forstå mig ret - det er self. den slags man går ind til, når man vælger at blive mor, men derfor kunne man jo godt ønske, at hun var mæt lidt længere af gangen

aå ville svaret måske være at malke det ud hver gang. så hun så får din mælk i en flaske som hun kan tømme lidt hurtigere...  og så er hun automatisk mæt i længere tid.. 

hvor gammel er det hun er nu?? (det kunne jeg lige se i din ticker at hun er 2 mdr 2 uger og 2 dage gammel) 

Anmeld

26. december 2011

bullerbassen

Frøken J. skriver:

Nårh okay! Hehe

Jamen altså, om dagen er det ofte hver 2. Det er lidt det der undrer mig. Hun er jo godt nok en dejlig rund lille pige, men stadig! Og egentlig tror jeg, at hun godt kunne spise oftere end hver 2., men nogen gange prøver jeg at holde hende lidt hen, så der overhovedet er mælk at komme efter.

Jeg bekymrer mig bare for, om produktionen vil falde, hvis jeg begynder på MME-supplering

Det er også lidt ofte , syntes jeg . Kunne læse du ikke har voldsom meget mælk, du er helt sikker på hun får nok ???

At det ikke er derfor hun spiser så ofte ???

Da Silas var helt ny startede han med at få 1/2 flaske og amning for resten. Men endte med at fuldamme ham til 6 mdr så her gik det den anden vej. Men kan godt forstå din bekymring , da man ofte hører det modsatte. 

Anmeld

26. december 2011

Thalia

Frøken J. skriver:

Jeg har tænkt på det, men vil det ikke blot bevirke, at min produktion falder? Hvis nu der i forvejen ikke helt er nok :/

Det er rigtig meget et sats at begynde at give MME som supplement for amning.

Dels risikerer du at spolere din egen produktion, og dels risikerer du at ødelægge amningen fordi sutteteknikken er anderledes ved flasker end ved brystet.

Det virker for nogle, men jeg ville ikke anbefale det medmindre du er indstillet på at det kan ødelægge amningen, for der er altså ingen garanti for at det virker hos dig og Rose...

Anmeld

26. december 2011

Muhmi

Jeg har prøvet at følge sp'ens anvisninger mht. amningen med ca. hver fjerde time og fik en utidig søn ud af det... Når jeg lagde ham til når han havde lyst havde jeg en tilpas og glad dreng... Der er altså også nogle der siger at man skal ligge til som barnet "forlanger".. Jeg kunne også tit amme med 2-3 timers mellemrum og det er selvfølgelig træls at man nogle gange går glip af en film eller noget andet.. Men jeg ville hellere have en tilpas, glad dreng end at følge andres anvisninger..

Hold ud, det bliver bedre jo mere "normal" hun får...

Anmeld

26. december 2011

Joan ( Smallie )

Frøken J. skriver:

Hmm ja, det ved jeg jo ikke, men hun tager jo fint på, og det ville hun vel ikke gøre, hvis der ikke helt var nok?

Der var godt nok en periode for nylig, hvor hun kun havde taget 100 gram på, på 2 uger, men så tog hun også lige 300 gram på på 8 dage bagefter.

Men som sagt er det jo heller ikke kun hver 3. Det er om natten det passer med hver 3., men om dagen er det ofte hver 2. Jeg går bestemt ind for friamning, ingen skemaamning her! Det undrer mig bare, at hun spiser SÅ ofte, og ikke bare en gang imellem tager et lidt længere stræk

Hun ammer jo op om dagen så hun kan tage en længere lur om natten. Har hjemme blev det sådan at det var hver 3 time han måtte få om dagen fra amme start til amme slut han var hurtig spiser og fik en masse luft med ned. Og mellem 17 og 19 måtte han ligge ved patten ALT det han ville og spise så kom han hurtig ind i en god rytme med at han sov fra ca 20 til 04 og så ammet jeg ham og så sov vi lige et par timer mere. Men hvis du er i trivel om hun får nok så prøv at give hende lidt flaske når du har ammet hende om aften. Du har jo heller ikke så meget mælk om aften som om morgen. Og det vil også lige give dig en chance for at få lidt mere mælk så du kan følge med igen.

Jeg siger jo ikke du skal gå over på astatning men du skal amme hende alt det du kan og så tilbyde hende.Så er du da sikker på hun er helt mæt.

Anmeld

26. december 2011

Albatrods.

jeg vil sige at du burde suplere med MME, jeg havde samme problem med min datter, jeg havde masser af maelk skal det lige siges, men hun ville spise så hyppigt! praecis sim din, og det er så hårdt.

Da hun så endelig fik MME var hun maet i meget laengere tid, nogle skal bare have lidt ekstra siger min sundhedsplejerske også.

Anmeld

26. december 2011

Albatrods.

og jo din produktion af maelk vil falde med tiden, men det er bedre at din datter bliver helt maet og får en laengere soevn end blot et par timer af gangen.

Anmeld

27. december 2011

JeNoVa

Frøken J. skriver:

Jeg elsker at amme Rose, og er glad for det kører. Hvad jeg er knap så glad for er de hyppige måltider. Og jeg vil høre om det er normalt hun spiser så ofte, og om andre oplever det samme.

Starter med at sige det ikke er appetitspring, for hun har været sådan hele tiden.

Med Rose går der 2-3 timer fra ammestart til ammestart, og hun spiser typisk i mindst 20 minutter. Det kan gå om dagen, selvom jeg til tider ville ønske der lige kunne gå 4 timer, men om natten er det virkelig træls.

Typisk spiser hun kl 21,00,03 og 06. Så spiser hun måske i 30 minutter, så skal hun lige puttes igen, og i sidste ende betyder det jeg typisk kun når at sove i 2 timer, inden hun skal op igen og spise.

Kunne egentlig godt tænke mig at prøve at sove lidt længere end det! Og det er ikke fordi jeg tager hende op for tidligt. Er det bare sådan det er?

Hun falder i søvn ved brystet til sidst, men vågner når hun flyttes tilbage i liften. Så bare for at få lidt mere søvn har jeg ladet hende sove videre hos mig på det sidste, og det er jeg egentlig også lidt træt af!

Jeg ammede alle mine tre døtre, og sådan var det også for alle tre i starten. Jeg mener, at de var henved 3-4 måneder gamle, før amningerne blev sjældnere.

Det lyder helt normalt i mine ører.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.