ved at være lidt træt af det..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. december 2011

Isabella_mor

Frøken J. skriver:

Det kan self. ske - Synes bare jeg har prøvet at øge produktionen, også med ammethe og sådan, men kunne være jeg skulle prøve igen. Hun tager jo fint på ellers!

altså. det kan jo også være du kunne give mme hver anden gang?? så du så kommer til at amme hver 6 time..

hvertfald om natten..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. december 2011

bullerbassen

Umiddelbart tænker jeg det ser meget fornuftigt ud ( selv om det er hårdt ) hun tar en god lang lur fra 21-3 og derefter hver 3 time ..

Dog tænker jeg at hun måske er en langsom spiser , bruger hun altid 30 min på et måltid

Anmeld

26. december 2011

K&S

Frøken J. skriver:

Du får lige det samme som jeg skrev til isabellamor

Det har jeg ikke nok mælk til.. Altså hvis jeg malker ud, har jeg ikke mælk til når hun skal spise næste gang - Hvis du kan følge mig? Venstre bryst producerer nemlig næsten ingen mælk, imens højre producerer lige nok til, at hun kan få nok mad

Men derudover, er det ikke fordi, at jeg føler mig i mega søvnunderskud eller noget, og klarer også fint de natlige amninger. Egentlig er det mere et spørgsmål om, at jeg synes det er et lille irritationsmoment hele tiden at skulle op og ligge der og glo - Sovende amning fungerer ikke så godt for mig. især fordi min nedløbsrefleks er lidt kraftig, så den første tid får hun det gerne lige i galhals et par gange og skal lige klappes på ryggen

Så kan jeg desværre ikke hjælp med gode råd

Har du overvejet måske en enkelt flaske MME i løbet af natten - for hun er jo lidt af en skøn lille basse, som måske er mere sulten end hvad du kan producere

Anmeld

26. december 2011

Joan ( Smallie )

Frøken J. skriver:

Det har jeg ikke nok mælk til.. Altså hvis jeg malker ud, har jeg ikke mælk til når hun skal spise næste gang - Hvis du kan følge mig? Venstre bryst producerer nemlig næsten ingen mælk, imens højre producerer lige nok til, at hun kan få nok mad

Så kunne det jo godt tænkes det er derofr hun vil spise så tit. Altså hvis du ikke har mælk nok. Eller kun næsten nok.

Jeg tror nok jeg vil prøve at amme hende til aften og så tilbyde hende flaske bagefter.

Men hun er jo ikke så gammel endnu og 3 timer mellem amningen er ikke unomalt. Jeg har da tit været oppe og amme 5 gange om natten men det var så fordi jeg havde en knægt med mave problemer de første 6 måneder.

Anmeld

26. december 2011

132319

Jeg tænker lidt, jamen hun er jo kun 2 måneder

Min datter var næsten 1 år da hun stoppede med natamningen og først for 1½ måned siden,, stoppede hun med at vågne om natten

Hun er 15½ måned og bliver stadig ammet, dog "kun" eftermiddag, aften og morgen

Anmeld

26. december 2011

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Frøken J. skriver:

Nej nej, det er sandt - Man kan altid klemme en anelse ud. Men jeg kan ikke klemme så meget ud, at der er til et helt måltid, når hun har tømt brystet Så kan jeg måske få 10-20 ml, hvis jeg er meget heldig, og det er jo ikke nok

nej det kan jeg godt se. jeg er selv begyndt at supplere, da min dreng også spiste meget ofte (ca. hver anden time) men i en hel time med pauser. og synes ikke det var sjovt til sidst. var udkørt og havde ikke så meget energi til ham. nu har jeg det meget bedre. når han får sin flaske som "dessert" sover han i længere tid og sover nogle gode lure om dagen og mor har mere energi til at lege det var noget jeg aftalte med min SP. Hun tror at min mælk ikke var "mættende"...han tog heller ikke så meget på i forhold til hvormeget han spiste. hvordan tager hun på?

Anmeld

26. december 2011

Frøken J.

bullerbassen skriver:

Umiddelbart tænker jeg det ser meget fornuftigt ud ( selv om det er hårdt ) hun tar en god lang lur fra 21-3 og derefter hver 3 time ..

Dog tænker jeg at hun måske er en langsom spiser , bruger hun altid 30 min på et måltid

Nej nej, altså hun spiser 21, midnat, 3 og 6 Altså hver 3., også fra kl. 21!

Men jeg bruger suttebrikker, det har noget at sige hvad angår hastigheden. Det kan desværre ikke fungere uden, grundet indadvendte vorter

Anmeld

26. december 2011

Frøken J.

132319 skriver:

Jeg tænker lidt, jamen hun er jo kun 2 måneder

Min datter var næsten 1 år da hun stoppede med natamningen og først for 1½ måned siden,, stoppede hun med at vågne om natten

Hun er 15½ måned og bliver stadig ammet, dog "kun" eftermiddag, aften og morgen

Jeg har ikke noget i mod at amme om natten - Jeg ville blot ønske, at intervallerne var lidt længere. Bare 4 timer ville være rart

Anmeld

26. december 2011

Frøken J.

Joan ( Smallie ) skriver:

Så kunne det jo godt tænkes det er derofr hun vil spise så tit. Altså hvis du ikke har mælk nok. Eller kun næsten nok.

Jeg tror nok jeg vil prøve at amme hende til aften og så tilbyde hende flaske bagefter.

Men hun er jo ikke så gammel endnu og 3 timer mellem amningen er ikke unomalt. Jeg har da tit været oppe og amme 5 gange om natten men det var så fordi jeg havde en knægt med mave problemer de første 6 måneder.

Hmm ja, det ved jeg jo ikke, men hun tager jo fint på, og det ville hun vel ikke gøre, hvis der ikke helt var nok?

Der var godt nok en periode for nylig, hvor hun kun havde taget 100 gram på, på 2 uger, men så tog hun også lige 300 gram på på 8 dage bagefter.

Men som sagt er det jo heller ikke kun hver 3. Det er om natten det passer med hver 3., men om dagen er det ofte hver 2. Jeg går bestemt ind for friamning, ingen skemaamning her! Det undrer mig bare, at hun spiser SÅ ofte, og ikke bare en gang imellem tager et lidt længere stræk

Anmeld

26. december 2011

Frøken J.

isabellamor skriver:

altså. det kan jo også være du kunne give mme hver anden gang?? så du så kommer til at amme hver 6 time..

hvertfald om natten..

Men det vil jo bevirke, at produktionen falder :/

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.