Ville i finde jer i dette ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. december 2011

Anonym trådstarter

kirsti skriver:

Når man har valgt at stifte familie er det vel hele familiens problem hvis han ik møder eller møder bagstiv, det bliver ihvert fald hele familiens problem hvis han i sidste ende bliver fyret! 

Derudover så er der vel noget der hedder gensidig respekt i et forhold og det er vel ikke for meget forlangt at man kan lave aftaler med en mand på 22år og så regne med de bliver holdt! den der med han holder ikke aftalerne så han får bare sin vilje og kan blive så længe han vil synes jeg virkelig ikke holder! Hvad så når den lille bliver større   skal det samme så gælder med aftaler dem imellem? 

Jeg synes det må være på tide han lære at indgå og holde aftaler det er trods alt bla ham barnet skal spejle sig i! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. december 2011

Anonym trådstarter

Michael healer skriver:

Det tyde på, at når han har gjort det gang på gang, så vil han blive ved, indtil han forstår alvoren i det

Hvis du bare giver ham lov til at gøre det gang på gang uden der kommer en konsekvens af det, så tror jeg desværre bare han vil fortsætte, fordi så tænker han, den gik jo sidste gang, så det gør den igen.

Hvad konsekvensen så skal være, ja det skal du så have med i dine overvejelser ved den næste aftale

Alså i aftaler en tid at tage hjem, og hvis ikke han overholder denne aftale så falder konsekvensen

Du har nok ret .. Aner bare ikke hvad konsekvensen skal være .. :/

Anmeld

26. december 2011

Anonym trådstarter

aarhusmor skriver:

Jeg synes på ingen måde du opfører dig som en "mor" overfor ham. Han har lavet en aftale med dig, og aftaler holder man. Naturligvis kan han selv bestemme om  han kommer de 2 timer senere, som han gerne vil have med, men han lever jo heller ikke op til at han har lovet ikke at drikke.

Når det nu gentager sig oftere, så opfatter jeg det som om du ikke kan stole på aftaler du laver med ham. Er det mon sundt i længden? Måske I skulle tage en god lang snak om det

Jeg syns bare vi har snakket om det 1000 gange , men han forstår det bare ikke . Desværre . 

Anmeld

26. december 2011

Anonym trådstarter

Lunae skriver:

Jeg kan godt forstå at du er træt af, at han ikke overholder jeres aftaler.

Når det så er sagt, så synes jeg at det er lidt urimelige aftaler. Hvis han sjældent ser sin familie, så lad da manden være sammen med dem. Enten kunne i have puttet jeres barn til julefrokosten eller også kunne du have taget hjem alene - der er ikke noget at sige til at han gerne vil blive hos sin familie, hvis han aldrig ser dem - det er jo kun jul en gang om året

Vi havde ingen mulighed for at putte vores baby til frokosten da han ikke ville sove og bare var sur .. 

Syns ikke det skal gå udover mig at Han ikke kan overholde de aftaler VI BEGGE laver sammen .. 
Det var ikke kun i går , forstår godt han gerne vil se sin familie , det er slet ikke det der er pointen .. (som jeg også har nævnt man gange)

Og som sagt er det ikke MIG der laver de aftaler , han kommer med en idé og jeg siger god for det . At han så ikke kan/gider overholde dem syns jeg virkelig er unfair .  

Anmeld

26. december 2011

Lone Jakobsen

har ikke så mange ord til dig. for du har allerede fået så mange råd. men synes du sku ha en stor

jeg ved nemlig hvad du står i. men min løsning tror jeg ikke du kan bruge til meget i din situation.

Anmeld

26. december 2011

Michael healer

Anonym skriver:

Du har nok ret .. Aner bare ikke hvad konsekvensen skal være .. :/

Ja nu kender jeg jo ikke fyren, og hvilke interesse han har, for du kunne måske ramme ham på den måde

Det kunne også være at du for nogle penge ekstra til at forkæle dig selv med, hvis han ikke overholder aftalen, men det kræver selvfølgelig i har råd til at undvære de penge du så ville komme til at bruge.

Det kunne også være nul sex i en periode, men det ramme selvfølgelig også dig, så det er måske en dårlig ide.

Det kunne være han ikke må se tv i en periode, eller ikke bruge pcen der hjemme hos jer i en periode, der er masser af muligheder, alt efter hans interesser

Anmeld

26. december 2011

Lunae

Anonym skriver:

Vi havde ingen mulighed for at putte vores baby til frokosten da han ikke ville sove og bare var sur .. 

Syns ikke det skal gå udover mig at Han ikke kan overholde de aftaler VI BEGGE laver sammen .. 
Det var ikke kun i går , forstår godt han gerne vil se sin familie , det er slet ikke det der er pointen .. (som jeg også har nævnt man gange)

Og som sagt er det ikke MIG der laver de aftaler , han kommer med en idé og jeg siger god for det . At han så ikke kan/gider overholde dem syns jeg virkelig er unfair .  

Jeg er helt enig med dig i at man ALTID skal overholde aftaler og jeg var også blevet tosset, hvis min kæreste bare var ligeglad med vores fælles aftaler.

Du må jo føle efter og tage en snak med ham om hvor meget det betyder for dig og at han faktisk gør dig mere ked af det, end han aner.

Alligevel tænker jeg, at man kunne have undgået konflikten, hvis ikke der på forhånd var aftalt hvornår i skulle hjem.

Anmeld

26. december 2011

Levi&LilysMor

Synes det er fint du vil tidligt hjem og putte jeres søn, fordi han ikke er til at gøre med ellers, men synes også det så er i orden for din mand at blive der, når han nu ikke ser hans familie særlig tit samlet... men ja når i nu også havde en aftale så synes jeg heller ikke det er i orden at han laver om på det hele, så måtte han jo have sagt at han bliver og du tager hjem og putter til tiden, så ville der ikke have været et problem. At han så også drikker sig fuld, det må han selv styre , han viste vel godt han skulle arbejde og hvis det var mig som havde en fuld sur mand i røret havde jeg bare lagt på, for det er ikke din skyld at han blev der og drak så meget

Anmeld

26. december 2011

Laura.

dorthemus skriver:

Nu får jeg nok på puklen, men vover pelsen Synes mest af alt at du lyder som hans mor. Han ser ikke sin familie ret ofte, hvorfor er det så ikke i orden at blive længere? Og drikker han sig fuld aftenen inden han skal på arbejde...herre Gud altså det må da være hans egen hovedpine. Når jeg læser dit indlæg får jeg indtrykket af en skæv "magtbalance" i jeres forhold.

Jeg må indrømme at jeg fik samme tanke.
Hvis det var mig der stod i din (ts) situation ville jeg lade ham blive, da han netop ikke ser sin familie samlet særlig tit og for mig er familien det vigtigste. Jeg ville havde sagt til ham at han skulle blive hvis det var det han ville og så tog jeg hjem med den bette. Men nu er vi jo alle forskellige.. og det med at han skulle tidligt op og på arb. dagen efter.. jae.. det er jo hans egen hovedpine.

Anmeld

26. december 2011

modesty

Anonym skriver:

Nej det er netop ikke mig .. Han prøver alt hvad han kan at lave aftaler med mig , fordi han gerne vil overholde dem , men han er bare så dårlig til det .. I dag var det netop ikke mig , han kom med et forslag og jeg sagde okay .. Fordi han gerne ville have mig med .. Syns du dømme mig ret groft i det du skriver . 

Jeg skriver "mit gæt er", det er ikke at dømme, det er at komme med et gæt. Du skriver ikke selv hvem der stod bag aftalen i din forklaring i første post. Mit gæt var så forkert.

Det er selvfølgelig endnu mere irriterende at han ikke holder en aftale hvis det oven i købet er ham selv der har lavet den. Og ja, pænt umodent af en 22-årig at han ikke kan overholde en aftale han selv har lavet.

Men jeg vil stadigvæk sige: Du kan ikke regne med at han ændrer sig. Så mit råd til dig er at prøve at indrette dig efter det, medmindre du vil blive ved med at konflikte over det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.