Ville i finde jer i dette ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.987 visninger
40 svar
0 synes godt om
25. december 2011

Anonym trådstarter

God aften

Syns det er svært og finde ud af hvem der er unfair her ...
I dag skulle mig og min kæreste og vores søn på 1 år , til julefrokost hos noget af hans familie .. Vi laver en aftale om at vi tager toget hjem kl. lidt over 7 , for han blir puttet tidlig , ellers er han helt umulig ..

Vi aftaler det fordi han netop er god til at komme og lave det hele om i sidste øjeblik , og fordi jeg gerne ville ha en hyggelig aften med ham når vi var kommet hjem ...

Kl. halv 7 kommer han og spørg mig om han ikke godt må bli 2 timer mere , og jeg siger nej , for det har vi aftalt .. Regnede faktisk med ham i dag ... Han blir ved og ved og jeg blir små sur og ked af det , fordi det sker gang på gang , og jeg ved snart ikke hvor jeg har ham længere .. Det skal lige siges han ikke ser sin familie samlet særlig tit , da de er spredt udover hele landet , men det syns jeg ikke gør noget forskel .. Til sidst blir jeg så sur og irriteret på ham at jeg siger vi ikke er hjemme når han kommer hjem , og jeg går i bitterhed ...
Ringer så til ham da jeg er kommet hjem og spørger hvornår han tager toget , og han siger han tager det kl. 21.10 som han havde sagt han ville .. Fint nok ..

Han dukker ikke op som han ville ha gjort hvis han havde taget det tog , og jeg blir bekymret og ringer til ham .. Han tager den ikke .. Jeg ringer 7 gange , hvor han så til sidst tager den .. Han siger han ikke nåede toget , hvor han så blir sur på mig over alt muligt .. (Han er nu blevet fuld , og han skal på arbejde halv 5 i morgen tidlig , det var grunden til han ikke skulle drikke)

Han siger så han tager toget 22.10 , men nu aner jeg ik om jeg skal forvente han kommer hjem ..

Jeg sagde i øvrigt også til ham , at han i det mindste godt lige kunne have ringet og sagt det , men :: De hørte jo musik på hans mobil ............. MIG I RØVEN !

Er fandme sur og ked af det , men syns bare ikke det er grundlag for at vi ikke skal være sammen mere .. Årh , han gør det bare gang på gang , og HVER gang forklarer jeg ham det .  Arh !  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. december 2011

DitteFisk

Tja, det er lidt svært. Kan kun sige, hvad jeg ville have gjort i din situation og det ved jeg ikke om du kan bruge til noget.

Jeg forstår godt at lillen skal hjem og sove, har selv en. På den anden side kunne du jo godt have sagt - du tager sønnike med hjem tidligt, og så må han ligesom bestemme om han har lyst til at blive (da det er hans familie. Omvendt, hvis det er din en anden gang) selvom han skal tidligt op (det bør han selv kunne styre, det der med at vide hvor lidt søvn han kan klare). Det ville være det store af dig at gøre. 

Nu sidder i så bare i den trælse situation, at han er blevet sur og blevet væk i fornærmelse - og du er sur. 

Det bedste ville nok være, hvis du - når han kom hjem - sagde, at i nok skulle have aftalt det anderledes, så havde i undgået det, og så havde du ikke siddet og været sur over at han nu heller ikke kan holde aftaler, og fa'en er det nu også for noget, så bliver han bare væk! Sådan skal det jo ikke være.

Anmeld

25. december 2011

Anonym trådstarter

Gigl skriver:

Tja, det er lidt svært. Kan kun sige, hvad jeg ville have gjort i din situation og det ved jeg ikke om du kan bruge til noget.

Jeg forstår godt at lillen skal hjem og sove, har selv en. På den anden side kunne du jo godt have sagt - du tager sønnike med hjem tidligt, og så må han ligesom bestemme om han har lyst til at blive (da det er hans familie. Omvendt, hvis det er din en anden gang) selvom han skal tidligt op (det bør han selv kunne styre, det der med at vide hvor lidt søvn han kan klare). Det ville være det store af dig at gøre. 

Nu sidder i så bare i den trælse situation, at han er blevet sur og blevet væk i fornærmelse - og du er sur. 

Det bedste ville nok være, hvis du - når han kom hjem - sagde, at i nok skulle have aftalt det anderledes, så havde i undgået det, og så havde du ikke siddet og været sur over at han nu heller ikke kan holde aftaler, og fa'en er det nu også for noget, så bliver han bare væk! Sådan skal det jo ikke være.

Hmm nej du har nok ret .. Det er nok også netop fordi han altid gør det .. Altid .. Selvom det er ved min familie blir han bare der mens jeg skal tage hjem .. 

Men tak for rådet

Anmeld

25. december 2011

dorthemus

Nu får jeg nok på puklen, men vover pelsen Synes mest af alt at du lyder som hans mor. Han ser ikke sin familie ret ofte, hvorfor er det så ikke i orden at blive længere? Og drikker han sig fuld aftenen inden han skal på arbejde...herre Gud altså det må da være hans egen hovedpine. Når jeg læser dit indlæg får jeg indtrykket af en skæv "magtbalance" i jeres forhold.

Anmeld

25. december 2011

DitteFisk

Anonym skriver:

Hmm nej du har nok ret .. Det er nok også netop fordi han altid gør det .. Altid .. Selvom det er ved min familie blir han bare der mens jeg skal tage hjem .. 

Men tak for rådet

Jeg tænker også at det handler om, at det skal være være lige - så skal du også have lov til at være den der bliver længe engang imellem. Det er okay, når det er hans familie, men kan også godt forstå at flere gange får bægeret til at flyde over. Der skal jo være fair fordeling

Anmeld

25. december 2011

klmf

dorthemus skriver:

Nu får jeg nok på puklen, men vover pelsen Synes mest af alt at du lyder som hans mor. Han ser ikke sin familie ret ofte, hvorfor er det så ikke i orden at blive længere? Og drikker han sig fuld aftenen inden han skal på arbejde...herre Gud altså det må da være hans egen hovedpine. Når jeg læser dit indlæg får jeg indtrykket af en skæv "magtbalance" i jeres forhold.

My thoughts exactly....

Anmeld

25. december 2011

Anonym trådstarter

dorthemus skriver:

Hahah nej det er okay

Kan da egentlig godt være det er mig der er galt på den ..

Det har intet med hans familie at gøre overhovedet ..

Det er bare det med at vi har lavet den aftale , sammen , og det var ikke kun mig .. Og så at det er hver gang vi skal noget at det sker ..

Han ringer heller aldrig og siger han lige kommer en timere senere hjem , eller noget .. Det er pointen i det ..

Anmeld

25. december 2011

Anonym trådstarter

Gigl skriver:

Jeg tænker også at det handler om, at det skal være være lige - så skal du også have lov til at være den der bliver længe engang imellem. Det er okay, når det er hans familie, men kan også godt forstå at flere gange får bægeret til at flyde over. Der skal jo være fair fordeling

Hvis han kun havde gjort det én gang før , var det okay .. Men når han gang på gang gør det er det sku træls

Han gjorde det også da vores søn var 14 dage gammel , og han VIDSTE jeg ikke var helt tryg ved at være alene .. Og det var altså en times kørsel hjem .. 

Anmeld

25. december 2011

dorthemus

Anonym skriver:

Hahah nej det er okay

Kan da egentlig godt være det er mig der er galt på den ..

Det har intet med hans familie at gøre overhovedet ..

Det er bare det med at vi har lavet den aftale , sammen , og det var ikke kun mig .. Og så at det er hver gang vi skal noget at det sker ..

Han ringer heller aldrig og siger han lige kommer en timere senere hjem , eller noget .. Det er pointen i det ..

Har faktisk selv været i forhold hvor jeg endte med at være "moren" og det er ikke fedt for nogen...tro mig Forstår skam godt det irriterende i at man føler man ikke kan regne med noget...men så regn med det og bliv positivt overrasket Tror vi kvinder har et stort behov for kontrol. Men ofte har vi bygget nogle forventninger op inde i os selv...vi glemmer bare at forventningsafstemme med vores omgivelser/partnere og så blir vi skuffede. Håber snart han er hjemme igen og freden er genoprettet. Go aften

Anmeld

25. december 2011

2skønnebørn

Profilbillede for 2skønnebørn

Jeg havde nu bare puttet lillemanden i hans barnevogn, og så taget toget hjem senere sammen med min kæreste. Om han er frik eller ej til at tage på job i morgen, det må være hans problem.

Hvis han ikke ser sin familien ret tit, syntes jeg ikke det er helt fair at lave aftale om på forhånd hvad tid i tager hjem. Han burde ikke have lovet dig at i tog hjem tidligt.

Hvis ikke i kan putte jeres dreng i barnevognen og måsek stille ham i et rum hvor der er ro - så havde jeg nok ladet min kæreste være sammen med sin familie, og så selv taget hjem. Så er det jo bare omvendt en anden gang, hvor det er dig der får lov at være "ude".

I vores forhold giver min mand og jeg hinanden frirum, hvorfor skal alt være planlagt ? Det er jo ikke til at vide hvordan sådan en komsammen udvikler sig. Selvfølgelig skal der tages hensyn til jeres barn, men at skulle puttes i barnevognskassen og stå i et andet rum er også ok.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.