Sker der noget ved ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.397 visninger
35 svar
0 synes godt om
25. december 2011

Emily2012<3

Sker der noget ved at man tager en pinex eller 2 i løbet af en dag pga sygdom og man gerne lige vil sænke feberen lidt samt få kål på hovedpinen?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. december 2011

K&S

Emily-2012 skriver:

Sker der noget ved at man tager en pinex eller 2 i løbet af en dag pga sygdom og man gerne lige vil sænke feberen lidt samt få kål på hovedpinen?

Du mener ifht. graviditet? Nej, det gør der ikke - smertestillende hvor det aktive stof er paracetamol (Pamol, Pinex, Panodil) er okay at bruge under graviditet :-) 

Anmeld

25. december 2011

An&Jo

nej snup du bare et par stykker til at sænke feber og dræbe hovedpine med, det mp man gerne..

Anmeld

25. december 2011

FrkZier

Emily-2012 skriver:

min læge sagde det måtte jeg IKKE.. hvis jeg absolut sku tage piller sku det være kodimagnyler da det er et andet stof ind i pinex

Anmeld

25. december 2011

Peanut

Ikke for at gøre nogle nervøse, men er det ikke noget med at selvom panodil, pinex og pamol er det "bedste" under en graviditet, har der været noget i nyhederne for ½ års tid siden, om at de kunne skade drengebørns kønsorganer?

Anmeld

25. december 2011

Rockertand

k skriver:

min læge sagde det måtte jeg IKKE.. hvis jeg absolut sku tage piller sku det være kodimagnyler da det er et andet stof ind i pinex

Hmm, du har vist misforstået informationen - Kodimagnyler skal man passe på med at tage, når man er gravid, hvorimod Panodil/Pinex kan tages i normal dosis.

Anmeld

25. december 2011

Emily2012<3

Jeg har taget en enkelt idag da jeg ikke turde tage flere end den, og det hjalp da også en smule.

Men tænkte mere om jeg må tage en enkelt igen her inden jeg hopper i seng.

Jeg har mærket lillepigen idag og hun har været aktiv..

Jeg er bare bange for at der måske kunne ske noget ved at tage over flere gange?

Anmeld

25. december 2011

Gaia

Ta 2 pinex eller pamol ( en virker ikke nok). Du må tage hver 6. Time og nej dit barn tager ikke skade. 

Anmeld

25. december 2011

Gaia

Emily-2012 skriver:

Jeg har taget en enkelt idag da jeg ikke turde tage flere end den, og det hjalp da også en smule.

Men tænkte mere om jeg må tage en enkelt igen her inden jeg hopper i seng.

Jeg har mærket lillepigen idag og hun har været aktiv..

Jeg er bare bange for at der måske kunne ske noget ved at tage over flere gange?

Hvornår tog du en pille? 

Anmeld

25. december 2011

Gaia

Hvis det er over 6. Timer siden så tager du bare to inden du går i seng. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.