Er jeg for meget?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. december 2011

Anonym trådstarter

Muhmi skriver:

Jeg kan ikke forstå hvorfor du ved alt det her om din julegave?

Så går overraskelsen da af den....

Men jeg jeg synes ikke du skal være skuffet, han gør som en typisk mand vil gøre, købe julegaver d. 23

Jeg ved noget om den gave fordi det var mit eneste ønske og det ville de selvfølgelig gerne give mig.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. december 2011

Anonym trådstarter

PT skriver:

En ønskeseddel er vel ikke der samme som een bestillingsseddel??? Min holdning er, at man aldrig har ret til at blive skuffet for, hvad man får i gave men til gengæld tager imod alt med et stort tak. Det er op til giveren om og hvad han/hun har lyst til at købe. Så nej, jeg synes absolut ikke, du kan tillade dig at være skuffet.

For min skyld kunne folk helt lade være med at købe noget til mig. Det jeg bliver skuffet over er, at jeg har sørget for at min kæreste får ALT hvad der står på hans ønskeseddel og at han så ikke en gang kan magte at købe én gave

Anmeld

21. december 2011

Anonym trådstarter

Møn-Mor skriver:

Hvis du alligevel på forhånd vil vide hvad du får i julegave, så kunne dig og kæresten jo lige så godt bare vælge at købe jeres egne julegaver, så får I hvad I vil have og du får købt din "gave" i god tid.
Kan ikke se det skulle være at ødelægge overraskelsesmomentet juleaften, for det er der jo alligevel ikke, når det er en "bestillingsvare" din julegave.

/Winnie

Det kunne vi principielt godt, men jeg ELSKER følelsen af at give en god gave og jeg VED at han bliver overlykkelig for det han får i år. Jeg ligger en stor dyd i at finde perfekte gaver, og så bliver jeg sgu lidt ked af at andre ikke gør det samme for mig

I bund og grund handler det ikke om gaven i sig selv men mere det at han vidste interesse for at gøre noget for at han kunne se mig glad - gir det mening?

Anmeld

21. december 2011

Møn-Mor

Jeg forstår dig godt tildels, men kun hvis det var fordi du havde haft mere end ét ønske, så han rent faktisk kunne overraske dig med hvad for noget af det han lige præcist havde udvalgt til dig, men i over med der kun er dette ene ønske og du har købt alt hvad han ønsker sig, ja så kunne I jo lige så godt have taget ud sammen en dag og købt "gaverne" og så sat jer ind på en restaurant og fået noget at spise og så lave en kærestedag i stedet for, når nu julegavespændingen ikke er der mere.

/Winnie

Anmeld

21. december 2011

Anonym trådstarter

Møn-Mor skriver:

Jeg forstår dig godt tildels, men kun hvis det var fordi du havde haft mere end ét ønske, så han rent faktisk kunne overraske dig med hvad for noget af det han lige præcist havde udvalgt til dig, men i over med der kun er dette ene ønske og du har købt alt hvad han ønsker sig, ja så kunne I jo lige så godt have taget ud sammen en dag og købt "gaverne" og så sat jer ind på en restaurant og fået noget at spise og så lave en kærestedag i stedet for, når nu julegavespændingen ikke er der mere.

/Winnie

Spænding er der da stadig for min kæreste. Han aner ikke, at jeg har fået fat på hans største ønske (som ellers var helt udsolgt + at jeg fik prisen 1100 kr ned) de andre ting på hans ønskeseddel har jeg fået familien til at købe, så han har ingen ide om hvad han får.

Anmeld

21. december 2011

Lone Jakobsen

JJH skriver:

nej det syntes jeg ikke du kan, gaver er noget man får fra andre og dem kan man ikke tillade sig at blive skuffet over. hvis du alligevel har alt kan du jo bare købe dem selv i januar. men du kan tillade dig at blive skuffet hvis han ikke køber en gave overhovedet. og nu han er kommet for sent til de sko må han jo selv være kreativ.

enig

kan slet ikke forstå at nogen vil vide deres julegave. det er der da ikke noget sjovt, specielt og personligt ved.

Anmeld

21. december 2011

FrkZier

Anonym skriver:

Det kunne vi principielt godt, men jeg ELSKER følelsen af at give en god gave og jeg VED at han bliver overlykkelig for det han får i år. Jeg ligger en stor dyd i at finde perfekte gaver, og så bliver jeg sgu lidt ked af at andre ikke gør det samme for mig

I bund og grund handler det ikke om gaven i sig selv men mere det at han vidste interesse for at gøre noget for at han kunne se mig glad - gir det mening?

jeg kan godt følge dig i at det ikke er selve gaven, men mere den gestus der ligge bagved og tankerne omkring gaven osv! tror bare mænd og kvinder er forskellige på det punkt, jeg har også selv lagt sindsygt meget arbejde i min kærestes gave, hvor han egentlig "bare" betalte for en jakke jeg alligvel havde tænkt mig at købe da vi var ude og sku købe vinter jakke. der "trøster" jeg mig selv lidt med at gerne ville betale/give mig den fordi det er vigtigt for ham at hans kæreste og ufødte baby ikke skal gå og fryse

Anmeld

21. december 2011

Pige2009

Jeg har svaret ja, men måske køber han noget der er lige så rart. Personligt kan jeg godt lide ikke at vide hvad jeg får. Julen er netop hemmelighedernes holdeplads ;-)

Anmeld

21. december 2011

SussieThyssen

Anonym skriver:

Okay. Nu er det snart jul og jeg er typen, som har alt. Dog har jeg haft ét ønske. Et par new balance sneakers. De koster 700 kr, så de holder sig indenfor budget.

Nå men sagen er at min mor og min kæreste har talt om hvem der skal give mig dem. Det er så blevet min kæreste. Dog sker der det at han står idag - 21 dec, og har endnu ikke købt noget som helst og nu er de ToTALT udsolgt

Jeg har købt ALLE vores fælles gaver og størstedelen af min mors og mormors gaver.

Min kæreste har haft én gave at skulle købe og det var min!

Nu får jeg ikke dem

Jeg er ekstremt skuffet, men kan jeg overhovedet tillade mig at være det?

Jeg har valgt at stemme blankt, for jeg synes ikke rigtigt svarene passede til det jeg vil sige.

Ja..på en måde, så er du forvendt, men hvis man har en aftale om, at man får noget, så har man også lov til at blive skuffet, hvis den der lover det, så ikke får det købt bare fordi....Kan du følge mig??

På den anden side må det da være nederen at vide på forhånd at du får dem
Og du ved jo faktisk ikke om ikke han allerede HAR købt dem, men bare lader som om, at han ikke har

Så hvorfor ikke gemme skuffelsen og surheden til efter juleaften??

Og så synes jeg iøvrigt at man ikke kan tillade sig at være sur..og såmænd heller ikke skuffet hvis man ikke liiige får det man ønsker sig, når man formodes at være et voksent menneske..og hvis man bliver det..jamen så holder man det for sig selv.

Kærligst
Sussie

Anmeld

21. december 2011

TineA

Ja undskyld mig - men for mig lyder du en anelse forkælet?!

Du kan da ikke tillade dig at forvente et par sko til 700 kr og hvis ikke du får dem - bliver du fornærmet?! Det er jo ikke en bestillingseddel?

Det er vist nok ikke dét jul handler om - eller.. Det er det jo blevet. Og dette er en af mange grunde til jeg ikke køber en eneste gave! (eller har et eneste stykke julepynt)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.