Spring til sidste ulæste indlæg Følg denne tråd
Miss T skriver: Det en super suppe/sovs og så kan man tykkne den efter behov med mere væske.
Det en super suppe/sovs og så kan man tykkne den efter behov med mere væske.
Anmeld
Køb et abonnement på Vores Børn
Magasinet til dig med børn på 0-12 år
Priser fra 149 kr.
Miss T skriver: Jeg plejer bare at lave det ud fra min hukommelse, da det er min egen opskrift. jeg laver altid en stor portion.1 pose jordskokke eller 2Ca. 10 kartofler1-2 løgBouillion okse eller hønseSaltPeberKoger det og blender det med en cremefineSå bliver det en god substans og smager himmelsk. Kan spises som sov eller som suppe.
Jeg plejer bare at lave det ud fra min hukommelse, da det er min egen opskrift. jeg laver altid en stor portion.1 pose jordskokke eller 2Ca. 10 kartofler1-2 løgBouillion okse eller hønseSaltPeberKoger det og blender det med en cremefineSå bliver det en god substans og smager himmelsk. Kan spises som sov eller som suppe.
Miss T skriver: Det kan du bestemt. Vi serverer den for lille Freya hun elsker det og har spist det mange gange, nogle gange som suppe andre gange som sovs, den anden dag brugte vi det på lasagne og det smagte bedre en bechamelsovs. Freya bliver 18 mdr. Men det er sundt og nærende i forhold til andre sovser, så prøv det, det er nemt at lave og det kan fryses som anden mad
Det kan du bestemt. Vi serverer den for lille Freya hun elsker det og har spist det mange gange, nogle gange som suppe andre gange som sovs, den anden dag brugte vi det på lasagne og det smagte bedre en bechamelsovs. Freya bliver 18 mdr. Men det er sundt og nærende i forhold til andre sovser, så prøv det, det er nemt at lave og det kan fryses som anden mad
Fantastisk
Tusind tak for det, så vil jeg ned og investere i jordskokker, det har jeg aldrig prøvet før, hehe Lyder til der bliver en god stor portion, så jeg har til noget tid, det er altså rigtig rart at have noget færdigt i fryseren
Angelspot skriver: Fantastisk Tusind tak for det, så vil jeg ned og investere i jordskokker, det har jeg aldrig prøvet før, hehe Lyder til der bliver en god stor portion, så jeg har til noget tid, det er altså rigtig rart at have noget færdigt i fryseren
Miss T skriver: Jeg har taget udgangspunkt i denne opskrift http://www.dk-kogebogen.dk/opskrift2/visopskrift.p hp?id=25140Dog med lidt ændringer.Husk Muskat det glemte jeg, det giver en helt fantastisk smag.
Jeg har taget udgangspunkt i denne opskrift http://www.dk-kogebogen.dk/opskrift2/visopskrift.p hp?id=25140Dog med lidt ændringer.Husk Muskat det glemte jeg, det giver en helt fantastisk smag.
Af en eller anden grund har jeg muskat på min krydderi hylde, så det er i hus
Angelspot skriver: Af en eller anden grund har jeg muskat på min krydderi hylde, så det er i hus
Miss T skriver: Jeg har selv en mega gryder og jeg plejer faktisk at lave dobbelt portion af det jeg har skrevet.Det har en helt fantastisk smag, håber du kan lide det for det er bare det nemmeste af det nemme og let at håndtere. Når vi serverer det som suppe er det med ristet bacon og persille på toppen mums
Jeg har selv en mega gryder og jeg plejer faktisk at lave dobbelt portion af det jeg har skrevet.Det har en helt fantastisk smag, håber du kan lide det for det er bare det nemmeste af det nemme og let at håndtere. Når vi serverer det som suppe er det med ristet bacon og persille på toppen mums
Kommer helt i madlavnings stemning, det skal jeg prøve i næste uge når tiden er til det og man har brug for noget nemt og lækkert efter julen
Hvad smager jordskokke som? Jeg kender slet ikke grønsagen...
Angelspot skriver: Okay, tak for svar Af ren nysgerrighed, er det noget du har erfaring med og ved at man ikke kan? Og hvad sker der med det når man tør det op igen?
Okay, tak for svar
Af ren nysgerrighed, er det noget du har erfaring med og ved at man ikke kan? Og hvad sker der med det når man tør det op igen?
[ Spring til toppen ]
Story House Egmont A/S Strødamvej 46 2100 København Ø TLF: 70 25 75 10 CVR: 83131128