Kan man fryse bearnaise sauce??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. december 2011

Miss T

Maja84 skriver:

Val du dele "opskrift", altså hvordan gør du og hvad bruger du, og gerne mængder i forhold til hinanden

Jeg plejer bare at lave det ud fra min hukommelse, da det er min egen opskrift. jeg laver altid en stor portion.

1 pose jordskokke eller 2
Ca. 10 kartofler
1-2 løg
Bouillion okse eller hønse
Salt
Peber

Koger det og blender det med en cremefine

Så bliver det en god substans og smager himmelsk. Kan spises som sov eller som suppe.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. december 2011

Angelspot

Miss T skriver:

Det er meget dyrt. Du kunne evt. lave din egen grøntsagssovs, det gør vi jordskokke, kartofler, bouillon a la "suppe" bare i sovs tykkelse og det smager himmelsk på kartofler og til kød og så er det nok lidt sundere. Du kan godt fryse, men skal nok tilsætte lidt væske når du varmer op.

Skønt med lidt andre ideer, tusind tak Hvad gør du helt nøjagtigt og hvad bruger du? Hvis man altså må låne opskriften

Anmeld

20. december 2011

Angelspot

Miss T skriver:

Jeg plejer bare at lave det ud fra min hukommelse, da det er min egen opskrift. jeg laver altid en stor portion.

Ca. 10 kartofler
1-2 løg
Salt
Peber

Så bliver det en god substans og smager himmelsk. Kan spises som sov eller som suppe.

Og det gjorde du så der, tusind tak Så er vi flere glade sjæle der kan spare på bearnaise saucen

Anmeld

20. december 2011

Angelspot

Maja84 skriver:

Så vidt jeg ved, må man ikke genvarme/genbruge pulversovs, så går ud fra at man ikke må fryse det, hvis man heller ikke må genbruge det, dagen efter selvom det har været i køleskabet

Nej det har du nok ret i, jeg var bare i tvivl, og det virkede som en god ide, hvis altså man kunne

Anmeld

20. december 2011

Angelspot

sandorff skriver:

jeg ved faktisk ikke hvor jeg ved det fra. måske fra den gang jeg arbejde i restaurant... min mand laver også bearnaise engang imellem - en ægte, ikke knoor, og man kan ikke engang varme dem igen...

Dejligt med erfaringer Jeg har også hørt at man ikke må fryse noget med friske krydderier i, da det kan gære på en eller anden måde. Ligesom feks persillesauce, det må man heller ikke. Men vidste ikke lige med pulver

Anmeld

20. december 2011

Isabeau

Angelspot skriver:

Tak for svar.

Ja, jeg kunne såmænd godt lave en ny hver gang, men synes godt det kan blive en ret dyr fornøjelse hvis det kun er til den lille, han spiser jo ikke et helt brev Og så var det bare jeg tænkte om man kunne fryse det ned i isterninge bakker som jeg gør med grønsagsmos.

Jeg vil ikke fryse det ned pga persillen der er deri... Men hvis du laver det selv uden persille, ku' du måske godt fryse det ned??

Anmeld

20. december 2011

Angelspot

Miss T skriver:

Ca. 10 kartofler
1-2 løg
Salt
Peber

Er det muligt at fryse den her opskrift? Og kan man servere den for en knægt på 10 mdr?

Anmeld

20. december 2011

Angelspot

Isabeau skriver:

Jeg vil ikke fryse det ned pga persillen der er deri... Men hvis du laver det selv uden persille, ku' du måske godt fryse det ned??

Ja okay, så hvis jeg undlader krydderier så kan det måske godt lade sig gøre! Dog er jeg ikke så ferm i et køkken, så har aldrig prøvet at lave det fra bunden, har hørt at det skulle være ret bøvlet

Anmeld

20. december 2011

Miss T

Angelspot skriver:

Er det muligt at fryse den her opskrift? Og kan man servere den for en knægt på 10 mdr?

Det kan du bestemt. Vi serverer den for lille Freya hun elsker det og har spist det mange gange, nogle gange som suppe andre gange som sovs, den anden dag brugte vi det på lasagne og det smagte bedre en bechamelsovs. Freya bliver 18 mdr. Men det er sundt og nærende i forhold til andre sovser, så prøv det, det er nemt at lave og det kan fryses som anden mad

Anmeld

20. december 2011

Miss T

Angelspot skriver:

Og det gjorde du så der, tusind tak Så er vi flere glade sjæle der kan spare på bearnaise saucen

Det en super suppe/sovs og så kan man tykkne den efter behov med mere væske.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.