Kan man fryse bearnaise sauce??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31.450 visninger
38 svar
0 synes godt om
20. december 2011

Angelspot

Ja, kan det fryses? Jeg tænker bare at lave den fra Knorr og så fryse ned i små portioner som jeg så kan tø op i mikroovnen til den lille når han skal have aftensmad og vi ikke lige selv skal have sauce den dag.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. december 2011

Miss T

Angelspot skriver:

Ja, kan det fryses? Jeg tænker bare at lave den fra Knorr og så fryse ned i små portioner som jeg så kan tø op i mikroovnen til den lille når han skal have aftensmad og vi ikke lige selv skal have sauce den dag.

Jeg ville hellere lave en ny, det kan godt blive grynet. Så meget synes jeg hellere ikke der er i en pakke. Men du kan vel fryse det som så meget andet.

Anmeld

20. december 2011

sandorff

nej det kan du ikke

Anmeld

20. december 2011

Angelspot

Miss T skriver:

Jeg ville hellere lave en ny, det kan godt blive grynet. Så meget synes jeg hellere ikke der er i en pakke. Men du kan vel fryse det som så meget andet.

Tak for svar.

Ja, jeg kunne såmænd godt lave en ny hver gang, men synes godt det kan blive en ret dyr fornøjelse hvis det kun er til den lille, han spiser jo ikke et helt brev Og så var det bare jeg tænkte om man kunne fryse det ned i isterninge bakker som jeg gør med grønsagsmos.

Anmeld

20. december 2011

Angelspot

sandorff skriver:

nej det kan du ikke

Okay, tak for svar

Af ren nysgerrighed, er det noget du har erfaring med og ved at man ikke kan? Og hvad sker der med det når man tør det op igen?

Anmeld

20. december 2011

Miss T

Angelspot skriver:

Tak for svar.

Ja, jeg kunne såmænd godt lave en ny hver gang, men synes godt det kan blive en ret dyr fornøjelse hvis det kun er til den lille, han spiser jo ikke et helt brev Og så var det bare jeg tænkte om man kunne fryse det ned i isterninge bakker som jeg gør med grønsagsmos.

Det er meget dyrt. Du kunne evt. lave din egen grøntsagssovs, det gør vi jordskokke, kartofler, bouillon a la "suppe" bare i sovs tykkelse og det smager himmelsk på kartofler og til kød og så er det nok lidt sundere. Du kan godt fryse, men skal nok tilsætte lidt væske når du varmer op.

Anmeld

20. december 2011

Kløver

Så vidt jeg ved, må man ikke genvarme/genbruge pulversovs, så går ud fra at man ikke må fryse det, hvis man heller ikke må genbruge det, dagen efter selvom det har været i køleskabet

Anmeld

20. december 2011

sandorff

Angelspot skriver:

Okay, tak for svar

Af ren nysgerrighed, er det noget du har erfaring med og ved at man ikke kan? Og hvad sker der med det når man tør det op igen?

jeg ved faktisk ikke hvor jeg ved det fra. måske fra den gang jeg arbejde i restaurant... min mand laver også bearnaise engang imellem - en ægte, ikke knoor, og man kan ikke engang varme dem igen...

Anmeld

20. december 2011

Kløver

Miss T skriver:

Det er meget dyrt. Du kunne evt. lave din egen grøntsagssovs, det gør vi jordskokke, kartofler, bouillon a la "suppe" bare i sovs tykkelse og det smager himmelsk på kartofler og til kød og så er det nok lidt sundere. Du kan godt fryse, men skal nok tilsætte lidt væske når du varmer op.

Val du dele "opskrift", altså hvordan gør du og hvad bruger du, og gerne mængder i forhold til hinanden

Anmeld

20. december 2011

sandorff

Angelspot skriver:

Okay, tak for svar

glemte så lige at svare på hvad der sker med den
den skiller og/eller bliver grynet

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.