sådan reagerer børn på dårlige julegaver :P

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. december 2011

Kløver

Dinna88 skriver:

JKAJ

hehe. Kan sagtens se hvor du kommer fra! det er "sjovt", som omverdenen påvirker os og vores børn, selvom vi bestræber andet. Det med at forvente store gaver... Der har jeg også enkelte gange ønsket mig tilskud til tingene, men i forvejen går vi meget sammen i familien, for at give folk ting de ønsker sig, men som de ikke forventer, fordi de er lidt dyrere. Min mor får af min, min kæreste, min bror, min søster og hendes mand produkter fra body shoppen for omkring 600 kr. Det er jo kun cirka en hund fra os hver, og hun får faktisk kun den ene gave juleaften, men til gengæld ved vi, at hun bliver totalt overvældet, fordi den er så stor

min kæreste  og hans søster har aldrig været forkælede, lidt født med en sølvske i munden. Hans adventsgaver alene har kostet omkring 1500 kr. Så gad vide hvad han/vi får i julegave!!

I hvert fald, så synes jeg det er lidt sjovt at se trådene herinde med hvad forældrene giver deres børn. Nogle giver små, betydningfulde gaver, andre giver rigtig eget legetøj. Nogle giver deres ufødte børn julegaver og sådan. Sådan ser man jo forskellige på det Sidste år, min første jul med min kæreste, ville hans mor gerne at han åbnede gaverne fra dem den 23.... Hvilket bare blev for meget for mig, da det viser lidt hvor meget julen egentlig er om gaverne, og også en af grundene til, at børn kan blive meget skuffede i denne tid, hvor gaverne ved mange jo er meget mindre end de plejer at være.

Nøøj, en smøre - sorry

Kan tydeligt se vi nok har samme syn på tingene, jeg har købt min søns julegaver på tilbud på nettet, det samme Med fødselsdagsgaverne. De er for længst købt med 75 procent rabat. Da min søn blev døbt troede jeg han ville få en børnebibel, men er åbenbart forskelligt fra kirke til kirke, så har igen på bud købt en bibel som han får i fødselsdagsgave, og en lyserød sød bibel til lillesøster, når hun fylder, da det var sådan noget restudsalg. Så søn får når han bliver 1 år sådan en bil ting, kostet under 100 kr, bibelen og dyreste gave bliver en hel fotobog, lavet i udlandet, med billeder osv fra hans første år.
Tror da bestemt din mor bliver glad. Her har vi desværre høje gavepriser selvom det er sat meget ned, men folk vil ikke længere ned, da de synes man ikke kan finde noget, og når man har stor familie kommer man hurtigt af med nogle tusinde.
Første jul bliver ved svigermor og svigerfar Og håber vi får danset om træet. Traditioner og hyggen er så vigtig, og glæder mig til vi selv skal holde, så vi kan ændre lidt, så det ikke er fokus kun på gaver, og at vi kan lave juletræ osv inden maden, så de ikke skal tvinges om et træ mega trætte kl 21
Mit blev vist også langt, ender med Vi skal snakke i privaten istedet hihi

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. december 2011

Albert/Alberthe1

Kan sagtens se det sjove idet!! Og tro mig, det har børnene også kunne, da de fik de rigtige gaver!! Børn er jo ikke dumme!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.