sådan reagerer børn på dårlige julegaver :P

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. december 2011

BellaT

Hvor synd! En rådden banan og en halvspist sandwich er jo ikke bare elendige gaver. Det er også mobning.

Vores dreng har aldrig skabt sig pga en gave. Han er glad bare for at få en indpakket gave. Har jeg set skuffelse i hans ansigt, har han hurtigt gemt det væk igen. Han har også altid været god til at forstå at andre får gaver, uden at han får nogen. Til fødselsdage f.eks. Og tror faktisk at han nyder at give og se andre få gaver. Selvfølgelig nyder han også selv at få gaver!

Gav vi vores dreng en rådden banan i julegave tror jeg han ville grine og spørge hvor den rigtige gave er... Men jeg ville aldrig give en rådden banan i julegave. Hvor er de nogle gange åndssvage, de amerikanere!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. december 2011

Isabella_mor

twinny skriver:

helt enig

Håber ikk mine drenge bliver sådan...

håber jeg godtnok heller ikke min dreng bliver... 

Anmeld

20. december 2011

twinboys

Jeanne skriver:

Griner....og vi har faktisk overvejet at give knægten en my little pony som start gave, meeeeeen........

http://ekstrabladet.dk/flash/filmogtv/tv/article1678051.ece

griner

Anmeld

20. december 2011

sommerbarn<3

Profilbillede for sommerbarn<3
30.05.2011 kl. 12:12 kom den smukkeste lille fyr til verden, og ændrede mit verden til paradis
isabellamor skriver:

skal jeg være helt ærlig.. HVOR ER DET SJOVT.. FORDI.......

børn skal lære at sætte pris på det de får... især fordi at de forventer at få alt fra fætter BR kataloget. og de får for det meste gaver i hoved og røv.. 

nu tager jeg bla mine niecer som eksempel fordi at det er børn og jeg kender dem og de er gode eksempler da de er børn...

de pakker gaver op og kigger på den i to sekunder. så ryger papiret til højre og venstre og så pakker de en ny op og igen kig på den to sekunder... indtil de har pakket alle gaverne op og så samler de dem i to store bunker. og der er MANGE ting... og så finder de deres yndlings ting og leger med den... de stopper på en eller anden måde aldrig op og tænker, hold op hvor er jeg egentlig heldig at få alle disse fine gaver. de har fået det som der var bestilt og de har fået som forventet...

jeg overvejer seriøst at lave en lille snydegave til dem hver.. bare for at stoppe dem midt i julegaveræset og få dem til at tænke lidt.. de er trods alt store kloge piger..

og det er ikke synd, for de får jo den rigtige gave lige bagefter, og så griner vi af det... det sker der sgu ingen skade ved... 

Sådan pakker min bonusdatter på 6 år også gaver op, og det er ikke fordi hun er hverken utaknemmelig eller ligeglad med gaverne. Men fordi hun bliver forlegen og forvirret, over alle gaverne og alle de mennsker der kigger forventningsfuld på hendes reaktion på netop deres gave.

Så er nok ikke helt med på den med drillegaver, tror børnene bliver mere forlegne end de allerede er. Og dem der reagere med vrede i videoen, ja måske der ligger andre ting til grund for deres reaktioner.

Anmeld

20. december 2011

Isabella_mor

sommerbarn<3 skriver:

Sådan pakker min bonusdatter på 6 år også gaver op, og det er ikke fordi hun er hverken utaknemmelig eller ligeglad med gaverne. Men fordi hun bliver forlegen og forvirret, over alle gaverne og alle de mennsker der kigger forventningsfuld på hendes reaktion på netop deres gave.

Så er nok ikke helt med på den med drillegaver, tror børnene bliver mere forlegne end de allerede er. Og dem der reagere med vrede i videoen, ja måske der ligger andre ting til grund for deres reaktioner.

der er jo også forskel på børn, jeg tror mine niecer ville grine.. de har heldgivis humoren i orden... og de ved godt at moster driller rigtig meget...  jeg overvejer at tegne et glad ansigt på et løg og så får de den først... bare for sjov..  

Anmeld

20. december 2011

Kløver

Dinna88 skriver:

Jeg bliver godt nok utroligt skuffet over mig selv hvis mine børn (når de engang kommer) opfører sig som hysterieske møgunger over nogle gaver.  

Når først ens barn er blevet et "jeg skal have gode gaver, og netop de ting jeg har BEDT om at få" så er det ikke fedt gjort, at skuffe den på den måde. Men hvorfor ikke bare lære ens børn at sætte pris på tingene fra start af.  

Jeg er enig, jeg håber jeg kan lære mine børn at sætte pris på det de får og man ikke kan få alt. Jeg har selv lært penge ikke vokser på træerne og synes det er helt ok hvis børn både får legesager og bløde pakker. Jeg har aldrig som barn hadet de bløde pakker, men legetøj var da det sjoveste ;-)

Anmeld

20. december 2011

Dinna88

Maja84 skriver:

Jeg er enig, jeg håber jeg kan lære mine børn at sætte pris på det de får og man ikke kan få alt. Jeg har selv lært penge ikke vokser på træerne og synes det er helt ok hvis børn både får legesager og bløde pakker. Jeg har aldrig som barn hadet de bløde pakker, men legetøj var da det sjoveste ;-)

hehe, det er sjovt det med bløde pakker.. Det har aldrig været et emne i min familie. Der har aldrig været en betydelig forskel på hårde og bløde pakker. Men jeg har bestemt også lært, at pengene ikke vokser på træerne, og det er jeg SÅ taknemmelig for Den dag i dag bliver jeg stadig hysterisk glad over de mindste ting. Min kæreste og jeg spiser forholdvis ofte frokost ude og sådan. Men det kan stadig redde min dag 100 %, at vi spiser ude - fordi det ikke bare er sådan noget man gør det er vigtigt at levere videre.

Anmeld

20. december 2011

Kløver

Dinna88 skriver:

hehe, det er sjovt det med bløde pakker.. Det har aldrig været et emne i min familie. Der har aldrig været en betydelig forskel på hårde og bløde pakker. Men jeg har bestemt også lært, at pengene ikke vokser på træerne, og det er jeg SÅ taknemmelig for Den dag i dag bliver jeg stadig hysterisk glad over de mindste ting. Min kæreste og jeg spiser forholdvis ofte frokost ude og sådan. Men det kan stadig redde min dag 100 %, at vi spiser ude - fordi det ikke bare er sådan noget man gør det er vigtigt at levere videre.

SÅdan har jeg Det også, og Det sjove er jeg først de senere år er blevet bekendt med begrebet omkring bløde pakker, både gennem andre og reklamer, er en reklame med en sød ældre dame, hvor de siger man ikke skal regne med mormor hvis man ønsker sig en iphone, og min første tanke var. Dk jeg ville da ikke have noget imod sådan du par lækre hjemmestrikkede julesokker ;-) derefter undret mig over om nogle forventer noget så dyrt som en iphone i have. Har vi dyre ønsker skriver jeg folk gerne må lægge sammen eller pengetilskud til ønsket. SJovt nok er jeg ikke god til at modtage, er alt for nærvøs for om man skal virke utaknemmelig. Kan meget bedre lide at give og gøre en masse for at finde noget personen bliver glad for, og pakke pænt ind osv

Anmeld

20. december 2011

Dinna88

Maja84 skriver:

SÅdan har jeg Det også, og Det sjove er jeg først de senere år er blevet bekendt med begrebet omkring bløde pakker, både gennem andre og reklamer, er en reklame med en sød ældre dame, hvor de siger man ikke skal regne med mormor hvis man ønsker sig en iphone, og min første tanke var. Dk jeg ville da ikke have noget imod sådan du par lækre hjemmestrikkede julesokker ;-) derefter undret mig over om nogle forventer noget så dyrt som en iphone i have. Har vi dyre ønsker skriver jeg folk gerne må lægge sammen eller pengetilskud til ønsket. SJovt nok er jeg ikke god til at modtage, er alt for nærvøs for om man skal virke utaknemmelig. Kan meget bedre lide at give og gøre en masse for at finde noget personen bliver glad for, og pakke pænt ind osv

hehe. Kan sagtens se hvor du kommer fra! det er "sjovt", som omverdenen påvirker os og vores børn, selvom vi bestræber andet. Det med at forvente store gaver... Der har jeg også enkelte gange ønsket mig tilskud til tingene, men i forvejen går vi meget sammen i familien, for at give folk ting de ønsker sig, men som de ikke forventer, fordi de er lidt dyrere. Min mor får af min, min kæreste, min bror, min søster og hendes mand produkter fra body shoppen for omkring 600 kr. Det er jo kun cirka en hund fra os hver, og hun får faktisk kun den ene gave juleaften, men til gengæld ved vi, at hun bliver totalt overvældet, fordi den er så stor

min kæreste  og hans søster har aldrig været forkælede, lidt født med en sølvske i munden. Hans adventsgaver alene har kostet omkring 1500 kr. Så gad vide hvad han/vi får i julegave!!

I hvert fald, så synes jeg det er lidt sjovt at se trådene herinde med hvad forældrene giver deres børn. Nogle giver små, betydningfulde gaver, andre giver rigtig eget legetøj. Nogle giver deres ufødte børn julegaver og sådan. Sådan ser man jo forskellige på det Sidste år, min første jul med min kæreste, ville hans mor gerne at han åbnede gaverne fra dem den 23.... Hvilket bare blev for meget for mig, da det viser lidt hvor meget julen egentlig er om gaverne, og også en af grundene til, at børn kan blive meget skuffede i denne tid, hvor gaverne ved mange jo er meget mindre end de plejer at være.

Nøøj, en smøre - sorry

Anmeld

20. december 2011

Frk-Lotusblomst

Orh ha, jeg synes det er sjovt, mest fordi ejg nu kan se hvordan jeg skabte mig som barn. HAHA...Jeg var lidt som ham drengen i den rød/hvidstribede trøje som får en striktrøje tror ejg det er..

Et år fik min søster og jeg hver en discman. Min søsters var en smart rund en i sølv farve mens min var rød, firkantet, tung og GRIIIIIM.. Jeg hadede den og den røg rundt i hele min mormor og morfars stue.. Jeg synes den var såå grim og kikset.. Jeg kom dog til at elske den, det var lidt fedt at have sådan en ikke alle de andre havde, de havde jo den samme som min søster. hihi..

Det samme skete med et sæt tøj, min søster fik det fedeste og jeg fik grimme olivengrønne bukser med palietter og noget lilla på, matchende lilla trøje med olivengrøn på og palietter. Det blev smidt rundt og jeg råbte og skreg..værste jul. måneden efter var det det mest brugte sæt jeg havde. haha.

Jeg var ikke spor forkælet men synes altid min 1,5 år ældre søster fik sejere ting end mig. Dog var mine ting jo lige passende til mig og min mor vidste jo at det lige var mig.. Problemet var bare vi altid fik det samme bare i forskellige farver eller forskellige design og det kunne jeg ikke magte. HAHAH
--> det ahr jeg dog for længst lagt fra mig.

Ville dog aldrig give en halv sandwich eller sådan noget til mine børn...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.