rygning: er jeg for strid ? (lidt langt)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. december 2011

LilleLene

Chr-Hei skriver:

En aftale er en aftale.. Jeg syntes det er super flot du tænker så meget på dit kommende barn, og syntes ikke du er for strid...

Her stoppede min kæreste med at ryge da han fandt ud af at jeg var gravid og siden da går folk pænt udenfor når der skal ryges.. Og folk respekterer det...

Det gjorde min kæreste faktisk også i starten, han har bare desværre nogle venner og forældre der bringer ham i fordærv

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. december 2011

Lihan88

Du er bestemt ikke strid!! En aftale er en aftale..

Jeg har næsten samme problem  Herhjemme er det kun min kæreste der ryger og da vi flyttede ind i vores lejlihed, lavede vi en aftale om at rygning kun foregår udendøres, men pludselig synes han at det er ok, at ryger under emhætten eller åbne brændeovnen og ryge "ind" i den.. Bliver bare så skide sur!! Og ligeledes lavede vi en aftale vedr. rygning i bilen. Købte ny bil i august og aftalte at det var en ikke ryger bil.. men det bliver sørme heller ikke overholdt!! Så når han skal ud at kører gider jeg simpelthen ikke med mere, da jeg ikke gider være vidne til det! Øv altså..!

Anmeld

20. december 2011

LilleLene

Kvindemin skriver:

Graviditet, baby og røg hænger bare ikke sammen.
Jeg havde bedt manden min om at ryge udenfor, det er jo efterhånden meget normalt.
Hvis hans kammerat kommer fremover, ville jeg sige 'det er ikke for at være strid, men vi har herhjemme aftalt at rygning foregår udenfor(køkkenet).
Det vil han da forhåbentligt uden tvivl respektere

Og thumps up, for at du er holdt med at ryge

I øvrigt er trusler nødvendige (mht at sige, at du jo så er nødsaget til at finde din egen lejlighed)

Knus til dig

han kammerat kommer ALDRIG når jeg er hjemme, han er sådan en mærkelig genert én

Dejligt at jeg ikke er den eneste det mener at der er fair

Anmeld

20. december 2011

LilleLene

raca skriver:

i bor 2 i den lejlighed pt...

dvs manden din har jo lige så meget ret til og udstede ordre mht hvad man må og ikke må.

jeg syntes kvinder gennerelt er alt for hurtige til og lave regler om alt... også må mændre bare føje sig...

i er 2 voksende mennesker og både du og din mand ved at rygning er usundt. så jeg tror oplysning og samtale er vejen frem frem for forbud og trusler medf at flytte

Det har jeg prøvet, vi gik jo på kompromis med at han gerne måtte ryge i køkkenet og ikke skulle udenfor

Anmeld

20. december 2011

EKBJ

LilleLene skriver:

Jeg stoppede med at ryge den 10/10-11 da jeg fandt ud af at jeg var gravid
Min kæreste syger også, men inden jeg stoppede lavede vi en aftale om kun at ryge i køkkenet, ud af vinduet, for jeg var træt af alting stank af røg

Og nu efter jeg er blevet gravid, kan jeg slet ikke klare lugten af røg, men nu har jeg 2 gange taget kæresten i at ryge i stuen, sammen med en kammerat.
Jeg tror ikke han vil sige til kammeraten at han ikke skal ryge i stuen :/

Jeg har fortalt ham at jeg ikke vil have det, og troede faktisk vi havde en aftale....
MEN så var han alene hjemme igår aften, mens jeg besøgte min farmor, syntes jeg kunne lugt lidt røg, men det kunne jo godt være fordi han lige havde røget i køkkenet, så jeg sagde ingen ting.

Tror i så ikke at da jeg rydder hans sodavandsdåser op her til morgen (fra sofabordet) at der er akse på én af dem  Bliver faktisk ked af det, når han ikke respektere at jeg ikke vil have det i stuen

Nu har jeg skrevet til ham, at det er mega respektløst, og hvis det ikke snart stopper, må jeg jo finde en lejlighed for mig selv

Er jeg for strid ?

Hvis han gør det gang på gang synes jeg ikke du er for strid!!

Anmeld

20. december 2011

LilleLene

Lihan88 skriver:

Du er bestemt ikke strid!! En aftale er en aftale..

Jeg har næsten samme problem  Herhjemme er det kun min kæreste der ryger og da vi flyttede ind i vores lejlihed, lavede vi en aftale om at rygning kun foregår udendøres, men pludselig synes han at det er ok, at ryger under emhætten eller åbne brændeovnen og ryge "ind" i den.. Bliver bare så skide sur!! Og ligeledes lavede vi en aftale vedr. rygning i bilen. Købte ny bil i august og aftalte at det var en ikke ryger bil.. men det bliver sørme heller ikke overholdt!! Så når han skal ud at kører gider jeg simpelthen ikke med mere, da jeg ikke gider være vidne til det! Øv altså..!

Det er bare så træls

Jeg bliver bare MEGA dårlig af røg efter jeg blev gravid :/ så syntes også det er træls at jeg er ved at  hver gang jeg kan lugte sådan indelukket røg

Anmeld

20. december 2011

maisofie

LilleLene skriver:

Når babyen kommer skal der heller ikke ryges indenfor overhovedet, det siger han også selv :/ men kan man tro på det, når han så ikke holder de andre aftaler

det er jo så lige det. jeg kender ham jo ikke men folk de ændrer sig når der kommer sådan en bette en til. men kan ikke forstå han ikke holder op med at ryge sammen med dig.. så kan man bakke hinanden og og spare en masse penge..

syntes det er fedt du er stoppet. syntes desværre jeg har set mange der er lige glade og ryger videre.

Anmeld

20. december 2011

LilleLene

EKBJ skriver:

Hvis han gør det gang på gang synes jeg ikke du er for strid!!

han har gjort det 4 gange nu, og alle gange har jeg ikke været hjemme i nogle timer, så han tror at jeg ikke opdager det

Anmeld

20. december 2011

LilleLene

maisofie skriver:

det er jo så lige det. jeg kender ham jo ikke men folk de ændrer sig når der kommer sådan en bette en til. men kan ikke forstå han ikke holder op med at ryge sammen med dig.. så kan man bakke hinanden og og spare en masse penge..

syntes det er fedt du er stoppet. syntes desværre jeg har set mange der er lige glade og ryger videre.

Er virkelig også glad for at jeg stoppede  syntes faktisk det er synd at satte en barn til verden, og så bare give det en masse farlige stoffer

Har også prikket til ham, og siger at han kan få gratis rygestop og sådan igennem jordemoderen, men han reagere ikke på det

Anmeld

20. december 2011

EKBJ

LilleLene skriver:

han har gjort det 4 gange nu, og alle gange har jeg ikke været hjemme i nogle timer, så han tror at jeg ikke opdager det

Og du har fortalt ham det flere gange? 

Jeg synes han går over grænsen!! :s 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.