rygning: er jeg for strid ? (lidt langt)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.503 visninger
38 svar
0 synes godt om
20. december 2011

LilleLene

Jeg stoppede med at ryge den 10/10-11 da jeg fandt ud af at jeg var gravid
Min kæreste syger også, men inden jeg stoppede lavede vi en aftale om kun at ryge i køkkenet, ud af vinduet, for jeg var træt af alting stank af røg

Og nu efter jeg er blevet gravid, kan jeg slet ikke klare lugten af røg, men nu har jeg 2 gange taget kæresten i at ryge i stuen, sammen med en kammerat.
Jeg tror ikke han vil sige til kammeraten at han ikke skal ryge i stuen :/

Jeg har fortalt ham at jeg ikke vil have det, og troede faktisk vi havde en aftale....
MEN så var han alene hjemme igår aften, mens jeg besøgte min farmor, syntes jeg kunne lugt lidt røg, men det kunne jo godt være fordi han lige havde røget i køkkenet, så jeg sagde ingen ting.

Tror i så ikke at da jeg rydder hans sodavandsdåser op her til morgen (fra sofabordet) at der er akse på én af dem  Bliver faktisk ked af det, når han ikke respektere at jeg ikke vil have det i stuen

Nu har jeg skrevet til ham, at det er mega respektløst, og hvis det ikke snart stopper, må jeg jo finde en lejlighed for mig selv

Er jeg for strid ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. december 2011

StineW79

Profilbillede for StineW79

Hvis i har lavet en aftale, har i jo lavet en aftale. Her i huset er der ingen der ryger, og har vi gæster bliver de sendt helt udenfor, når de vil ryge!! Vh stine

Anmeld

20. december 2011

Mor Christa

Synes ikke du er for strid.
Jeg kan godt forstå, hvis du ikke vil have røg omkring dig - du er trods alt gravid. Og hvis I har lavet en aftale om det, så er det jo ham der ødelægger aftalen ved ikke at overholde den! Så det er jo ikke dig der gør noget forkert.
Så må du sige til kammeraten når han kommer igen, om de ikke vil være søde at gå udenfor, fordi du ikke kan ha' det der røg..
Eller bede kæresten om at sige det til ham
En aftale err vel en aftale.

Ville lige sige at det var godt gået at du stoppede med at ryge  respekt! 

Anmeld

20. december 2011

maisofie

LilleLene skriver:

Min kæreste syger også, men inden jeg stoppede lavede vi en aftale om kun at ryge i køkkenet, ud af vinduet, for jeg var træt af alting stank af røg

Og nu efter jeg er blevet gravid, kan jeg slet ikke klare lugten af røg, men nu har jeg 2 gange taget kæresten i at ryge i stuen, sammen med en kammerat.

Jeg har fortalt ham at jeg ikke vil have det, og troede faktisk vi havde en aftale....
MEN så var han alene hjemme igår aften, mens jeg besøgte min farmor, syntes jeg kunne lugt lidt røg, men det kunne jo godt være fordi han lige havde røget i køkkenet, så jeg sagde ingen ting.

Tror i så ikke at da jeg rydder hans sodavandsdåser op her til morgen (fra sofabordet) at der er akse på én af dem  Bliver faktisk ked af det, når han ikke respektere at jeg ikke vil have det i stuen

Nu har jeg skrevet til ham, at det er mega respektløst, og hvis det ikke snart stopper, må jeg jo finde en lejlighed for mig selv

Er jeg for strid ?

jeg syntes det er lidt tarveligt at han ikke respekterer det. jeg kunne forestille mig at det er svært nok i forvejen at holde med at ryge. når han så ryger inde er det nok ikke nemmere.. han kan jo osse lige så godt vende sig til det for hvad så når den bette kommer. her er der blevet rygeforbud i hele huset så gæster bliver henvist til værkstedet  

Anmeld

20. december 2011

Chr-Hei

LilleLene skriver:

Er jeg for strid ?

En aftale er en aftale.. Jeg syntes det er super flot du tænker så meget på dit kommende barn, og syntes ikke du er for strid...

Her stoppede min kæreste med at ryge da han fandt ud af at jeg var gravid og siden da går folk pænt udenfor når der skal ryges.. Og folk respekterer det...

Anmeld

20. december 2011

Kvindemin

Graviditet, baby og røg hænger bare ikke sammen.
Jeg havde bedt manden min om at ryge udenfor, det er jo efterhånden meget normalt.
Hvis hans kammerat kommer fremover, ville jeg sige 'det er ikke for at være strid, men vi har herhjemme aftalt at rygning foregår udenfor(køkkenet).
Det vil han da forhåbentligt uden tvivl respektere

Og thumps up, for at du er holdt med at ryge

I øvrigt er trusler nødvendige (mht at sige, at du jo så er nødsaget til at finde din egen lejlighed)

Knus til dig

Anmeld

20. december 2011

raca

i bor 2 i den lejlighed pt...

dvs manden din har jo lige så meget ret til og udstede ordre mht hvad man må og ikke må.

jeg syntes kvinder gennerelt er alt for hurtige til og lave regler om alt... også må mændre bare føje sig...

i er 2 voksende mennesker og både du og din mand ved at rygning er usundt. så jeg tror oplysning og samtale er vejen frem frem for forbud og trusler medf at flytte

Anmeld

20. december 2011

LilleLene

StineW79 skriver:

Hvis i har lavet en aftale, har i jo lavet en aftale. Her i huset er der ingen der ryger, og har vi gæster bliver de sendt helt udenfor, når de vil ryge!! Vh stine

Tak  

Det væreste er at jeg ikke har været hjemme når han har gjort det, så har ikke kunnet gribe ind

Anmeld

20. december 2011

LilleLene

MissChrista skriver:

Synes ikke du er for strid.
Jeg kan godt forstå, hvis du ikke vil have røg omkring dig - du er trods alt gravid. Og hvis I har lavet en aftale om det, så er det jo ham der ødelægger aftalen ved ikke at overholde den! Så det er jo ikke dig der gør noget forkert.
Så må du sige til kammeraten når han kommer igen, om de ikke vil være søde at gå udenfor, fordi du ikke kan ha' det der røg..
Eller bede kæresten om at sige det til ham
En aftale err vel en aftale.

Ville lige sige at det var godt gået at du stoppede med at ryge  respekt! 

Dejligt at vide at det ikke er mig der er for strid

Anmeld

20. december 2011

LilleLene

maisofie skriver:

jeg syntes det er lidt tarveligt at han ikke respekterer det. jeg kunne forestille mig at det er svært nok i forvejen at holde med at ryge. når han så ryger inde er det nok ikke nemmere.. han kan jo osse lige så godt vende sig til det for hvad så når den bette kommer. her er der blevet rygeforbud i hele huset så gæster bliver henvist til værkstedet  

Når babyen kommer skal der heller ikke ryges indenfor overhovedet, det siger han også selv :/ men kan man tro på det, når han så ikke holder de andre aftaler

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.