Hvor ofte får i rugbrød?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. december 2011

Thalia

Det er sjændent vi får rugbrød til aften, men jeg ville ikke have dårlig samvittighed over at servere det.

Da jeg var alene med min ældste søn, og jeg samtidig var studerende, var der helt klart perioder hvor mit overskud i forhold til madlavningen ikke var ret stort. For mig var det en rigtig stor hjælp at lave store mængder mad i weekenden og så gemme rester til ugens løb.

Ikke på sådan en overstruktureret måde med artige portionsanretninger i fryseren, men hvis jeg fx lavede lasagne en søndag, så lavede jeg rigeligt med kødsauce, så der kunne blive til pasta med kødsauce eller hjemmelavet pizza i ugens løb. Eller hvis vi lavede noget med kogte kartofler, så skrællede jeg altid lidt ekstra, så man kunne få brasekartofler dagen efter.

Det der med at tænke i rester var generelt en rigtig stor hjælp for mig.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. december 2011

Thalia

Herhjemme er den absolutte nødløsning i øvrigt de der pakker med færdiglavet pizzadej og tomatsauce som man kan købe til 15-20 kr rundt omkring.

Sådan en pakke har vi jævnligt i køleskabet, og når der så er en masse ligegyldige rester der skal bruges så ryger de på en pizza. Man kan komme rigtig langt med et par kartofler og nogle skiver frisk tomat og lidt kylling eller bacon eller pølse på sådan en pizza.

Anmeld

19. december 2011

serinasmor

vi får nok rugbrød til aften en gang hver 2. uge ... men det er nu mest fordi vi ikke selv gider det serina ville være ligeglad  

Anmeld

19. december 2011

millemai

Der er INGEN der skal have dårlig samvittighed over at servere rugbrød til aftensmad. Så længe man sørger for at ens barn spiser sundt og varieret.

Der er mange ting vi alle kan gøre bedre - hvis du mener ville gøre dig til en bedre mor aldrig at servere rugbrød til aftensmad og det er noget du ønsker at arbejde med... more power to you - men så er dit barn også et priviligeret et af slagsen 

Og du skal i hvert fald ikke have det dårligt p-u-n-k-t-u-m.

Anmeld

19. december 2011

LilleLene

Vi får et ca 2 gange om ugen, både jeg og kæresten EEEEEELSKER rugbrød med lækkert pålæg, mums

Da jeg boede sammen med min mor, spise vi nogle gange rugbrød i en hel uge i træk så hvis i syntes at det er lækkert, så gør det

Jeg skal fx have rugbrød juleaften, pga graviditeten spiser jeg ikke særlig meget varmt mad og jeg kan ikke lide flæskesteg, and, kalkun og alt det der julemad...

Anmeld

19. december 2011

Corn

Nicolinesmor170510 skriver:

JEg bor selv med min datter, og vi har hver dag fået varmt mad stort set, men det ernogen gange man bare ikke magter at lave varmt mad.

Jeg får så dårlig samvittighed når Vi bare skal have rugbrød. Det har hun jo fået en gang i dagpleje. 

NÅr vI får det, sørger jeg for at der er lækkert rugbrød men alligevel får jeg d

Da det kun er skolebarnet ud af os fem der skal have madpakke med, så står vi tit med meget "på lager", så laver vi rugbrødsaften for at få ryddet ud...

Men jeg ved ikke lige hvor tit, vi er ret gode til at fryse halvdelen af pålægget ned, fordi forbruget ikke er så stort

Anmeld

19. december 2011

Ansemusen

tanja. skriver:

Vi får det altid fast en gang i ugen kogte æg, stegt torskerogn ovs gør det bare mums lækkert

Nemlig  Og fiskefrikadeller

Anmeld

19. december 2011

Koen.

Ansemusen skriver:

UUh

Nemlig  Og fiskefrikadeller

Uhm ja ja herhjemme elsker vi rugbrød så det anses som lækker aftensmad os

Anmeld

19. december 2011

M&M's Mor

Ikke noget der sker tit her...måske 1 højst 2 gange om MDR. for både mand og børn er ved at dø hvis vi bare skal have rugbrød...

Anmeld

19. december 2011

twinboys

Nicolinesmor170510 skriver:

JEg bor selv med min datter, og vi har hver dag fået varmt mad stort set, men det ernogen gange man bare ikke magter at lave varmt mad.

Jeg får så dårlig samvittighed når Vi bare skal have rugbrød. Det har hun jo fået en gang i dagpleje. 

NÅr vI får det, sørger jeg for at der er lækkert rugbrød men alligevel får jeg d

max 1 gang om ugen 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.