Hvor ofte får i rugbrød?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. december 2011

morethanperfect

Nicolinesmor170510 skriver:

Jeg bor som sagt selv med hende, så kender alt til det med overskuddet. Ved bare ikke hvor ofte der er ok. Har lavet varmt mad hver dag altid, men føler at rugbrød ville kunne hjælpe mig i hverdagene. Nor vi kommer hjem, står jeg jo stor set i køkkenet helt indtil vi skal spise, så hun er nærmest selv fra vi komme ind af døren :/ eller jeg skal i hvertfald være i køkkenet det meste af dagen, pg det er måske heller ikke fair overfor hende.../?

Et godt råd er , at når du laver mad , så lav ekstra meget så du bare kan tage det op fra fryseren en anden dag .. Det er super nemt .

Men nej , de behøver ikke varmt med hver dag .. Det var noget andet hvis det var en skål choko pops eller noget hvidt brød du serverede for hende .. Rugbrød er jo helt fint og sundt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. december 2011

Toshiba

Uha, nej så får jeg endnu mere dÅrlig samvittighed. Ikke at det er forkert, det er bare mig, den er galt med tror jeg. :p 

Men jeg burde nok også gøre det for at hjælpe mig selv engang imellem :/

du skal da ikke få dårlig samvittighed

Det er jo forskelligt hvad vi gør

Anmeld

18. december 2011

Bare mig..

- skriver:

En gang i ugen.

Men med spejlæg, stegt torskerogn hjemmelavet æggesalat og lign syntes jeg det helt fint

Det er det jeg laversyg pålæg hvis vi får rugBrød. Eller makrel, fiskefilet/pinde.

Anmeld

18. december 2011

Bare mig..

Caroline86 skriver:

vi får det vel 1-2 gange om ugen, men Laura får for det meste varm mad i vuggeren, så derfor føler vi lidt mere at vi kan "tillade" os det

Et eller andet sted er det jo noget pjat, for rugbrød er jo lækkert og sundt, så hvorfor søren skulle man IKKE spise det til aften!?

Hvis I trives med det derhjemme, så synes jeg da så absolut I skal spise rugbrød til aften når I ikke orker andet Ungerne siger jo selv fra hvis de ikke gider maden

knus

Ja i vuggestue får de jo varmt mad, men ikke i dagpleje (min). :/ men ja, det er nok bare pjat, for ja, rugbrød kan jo være rigtig lækkert. 

Anmeld

18. december 2011

Bare mig..

Dinna88 skriver:

Vi får sjældent rugbrød til aften. Jeg kan ikke blive mæt af at spise et par rugbrødder til frokost og så igen til aften (inkl. mellemmåltider) så kan jeg spise 10 rugbrødder på en dag, og det gider jeg ærligt talt ikke  Aftensmad er for mig mit "store" måltid på dagen.

Har det nok egentlig som dig. Men nu hvor keg bor selv, er det bare så svært at finde tiden hver dag, men føler mig forpligtet til at lave varmt mad Hmm 

Anmeld

18. december 2011

Pige2009

JEg bor selv med min datter, og vi har hver dag fået varmt mad stort set, men det ernogen gange man bare ikke magter at lave varmt mad.

Jeg får så dårlig samvittighed når Vi bare skal have rugbrød. Det har hun jo fået en gang i dagpleje. 

NÅr vI får det, sørger jeg for at der er lækkert rugbrød men alligevel får jeg d

Det er yderst sjældent. Jeg sørger i stedet for at have en del rester i fryseren, som blot skal tøs op og varmes!

Anmeld

18. december 2011

Dinna88

Har det nok egentlig som dig. Men nu hvor keg bor selv, er det bare så svært at finde tiden hver dag, men føler mig forpligtet til at lave varmt mad Hmm 

Her laver vi mad til to dage ad gangen. Kan du ikke gøre det? Det er SÅ lækkert, at vi kun skal varme maden hver anden dag!

Anmeld

18. december 2011

Bare mig..

Dinna88 skriver:

Her laver vi mad til to dage ad gangen. Kan du ikke gøre det? Det er SÅ lækkert, at vi kun skal varme maden hver anden dag!

Jo, det gør jeg egentlig også, men tit føler jeg vare at jeg så alligevel står i køkkenet hele tiden selv om det nærmest kun skal varmes. 

Men det er da helt sikkert noget jeg skal gøre endnu mere.

Anmeld

18. december 2011

Dinna88

Jo, det gør jeg egentlig også, men tit føler jeg vare at jeg så alligevel står i køkkenet hele tiden selv om det nærmest kun skal varmes. 

Men det er da helt sikkert noget jeg skal gøre endnu mere.

Hm, øv! Altså, jeg SKAL ikke have varm mad. Så her kan vi godt finde på at lave wok den ene dag, og spise kolde rester den næste dag Det samme med risotto!

Anmeld

18. december 2011

Brams

Vi får ikke rugbrød til aften særlig tit, har det nok lidt lige som dig det er nok 1 eller 2 gange om måneden, måske mindre. Kan godt forstå at det er træls at stå i køkkenet fra I kommer hjem til I skal spise. Lav en masse mad til fryseren, så det lige er til at tage op og så skal I bare koge kartofler, ris eller lign. og kan lege imens

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.