Hvor ofte får i rugbrød?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. december 2011

norenberg

vi får aldrig rugbrød til aftensmad...hvis tiden eller overskudet ikke er til at lave mad, har jeg altid små lasange bakker, hjemmelavet million bøf, kartoffelmos med gullas eller boller i karry i fryseren, som jeg har lavet og frosset ned i portioner 4,5 dl folie bakker....jeg bruger en eftermiddag om måneden på at lave dem og så er der altid en nødløsning til et godt stykke tid....de kan også godt købes men de er ofte dyre og det hjemmelavet er meget bedre...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. december 2011

Ansemusen

Nicolinesmor170510 skriver:

JEg bor selv med min datter, og vi har hver dag fået varmt mad stort set, men det ernogen gange man bare ikke magter at lave varmt mad.

Jeg får så dårlig samvittighed når Vi bare skal have rugbrød. Det har hun jo fået en gang i dagpleje. 

NÅr vI får det, sørger jeg for at der er lækkert rugbrød men alligevel får jeg d

Det skal du altså ikke have dårlig samvittighed over! Det er HELT okay, og kan være rigtig sundt med det rigtige pålæs og tilbehør  Jeg elsker et godt aftenbord med rugbrød og forskellig lækker slags pålæg  Og det gjorde jeg også som barn!

Anmeld

18. december 2011

Ansemusen

Og så kan man efterhånden få flere og flere sunde færdigretter i supermarkederne! Elsker fx nogle af de fedtfattige wokretter på frost!

Anmeld

18. december 2011

Ansemusen

Uha, nej så får jeg endnu mere dÅrlig samvittighed. Ikke at det er forkert, det er bare mig, den er galt med tror jeg. :p 

Men jeg burde nok også gøre det for at hjælpe mig selv engang imellem :/

Rugbrød er langt sundere for din datter end en frysepizza, så det skal du da slet ikke sammenligne med og slet ikke få det dårligt over

Mange mødre lyder meget overskudsagtige med ekstra mad i fryseren osv. Noget jeg også selv havde en ordentlig bunke af INDEN jeg fødte. men derefter har det været småt med overskudet til den slags. Og rugbrød er bestemt ikke dårlig mad at give sine børn. Og du kan jo sagtens servere forskelligt gnavegrønt eller en salat ved siden af! Og med fiskepålæg er det bare super sundt!

Jeg lider selv af ekstremt dårlig samvittighed over alt og ingenting, specielt når det kommer til min søn! Så når jeg læser et indlæg som dit bliver jeg nødt til at reagere - for så kan jeg jo sagtens se udefra, at du slet ikke har noget at have dårlig samvittighed over! Engang var der ikke råd til noget som helst og man måtte spise hvad der var. Det er kun et luksusproblem at vi i dag kan sidde og diskutere hvorvidt man er en værre eller bedre mor, hvis børnene får rugbrød til aften et par gange om ugen. Så er der SÅ meget man skal gå og have det dårligt over, og det bliver vi mødre bestemt ikke glade af!

Jeg synes du skal fortsætte som du gør, hvis det fungerer for jer (min søn elsker rugbrød, og det er ikke for hans skyld vi ikke får det så tit om aftenen )!

Jeg er sikker på du er en fantastisk mor

Anmeld

19. december 2011

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
Vi får aldrig rugbrød til aften. Ikke for at der er noget galt med at spise det, men jeg vil hellere have "rigtig" mad, og man kan lave mange, sunde retter på 30-45 min

Anmeld

19. december 2011

skønneunger

JEg bor selv med min datter, og vi har hver dag fået varmt mad stort set, men det ernogen gange man bare ikke magter at lave varmt mad.

Jeg får så dårlig samvittighed når Vi bare skal have rugbrød. Det har hun jo fået en gang i dagpleje. 

NÅr vI får det, sørger jeg for at der er lækkert rugbrød men alligevel får jeg d

ca 1 gang om ugen for vi rugbrød, det er faktisk tit sundere end en del varm mad er.

og behøver slet ikke være kedeligt der er jo så mange forskellige slags pålæg vi laver også en gang imellem sandwich med nogle lækre sandwich boller lidt miracle whip eller hellmans mayo, noget salat og så noget kød pålæg og ost, det er faktisk en af ungernes favorit herhjemme også fordi de selv vælger pålæg osv. og det er jo bare at tage det ind på bordet, eneste forberedelse er skære bollerne og vaske salaten

Anmeld

19. december 2011

Koen.

Vi får det altid fast en gang i ugen kogte æg, stegt torskerogn ovs gør det bare mums lækkert

Anmeld

19. december 2011

MariaJ

Ansemusen skriver:

Rugbrød er langt sundere for din datter end en frysepizza, så det skal du da slet ikke sammenligne med og slet ikke få det dårligt over

Mange mødre lyder meget overskudsagtige med ekstra mad i fryseren osv. Noget jeg også selv havde en ordentlig bunke af INDEN jeg fødte. men derefter har det været småt med overskudet til den slags. Og rugbrød er bestemt ikke dårlig mad at give sine børn. Og du kan jo sagtens servere forskelligt gnavegrønt eller en salat ved siden af! Og med fiskepålæg er det bare super sundt!

Jeg lider selv af ekstremt dårlig samvittighed over alt og ingenting, specielt når det kommer til min søn! Så når jeg læser et indlæg som dit bliver jeg nødt til at reagere - for så kan jeg jo sagtens se udefra, at du slet ikke har noget at have dårlig samvittighed over! Engang var der ikke råd til noget som helst og man måtte spise hvad der var. Det er kun et luksusproblem at vi i dag kan sidde og diskutere hvorvidt man er en værre eller bedre mor, hvis børnene får rugbrød til aften et par gange om ugen. Så er der SÅ meget man skal gå og have det dårligt over, og det bliver vi mødre bestemt ikke glade af!

Jeg synes du skal fortsætte som du gør, hvis det fungerer for jer (min søn elsker rugbrød, og det er ikke for hans skyld vi ikke får det så tit om aftenen )!

Jeg er sikker på du er en fantastisk mor

Godt sagt

Anmeld

19. december 2011

Maja_4000

Toshiba skriver:

vi får ALDRIG rugbrød til aften - så hellere en "fryse-pizza" hvis ikke jeg magter det store vilde...

SKAL have min varme mad

Det samme her

Anmeld

19. december 2011

lucas<3

i får aldrig rugbrød til aften.  det er sjælent jeg får det til middag når jeg bare er mig selv i hverdagen når kæresten er på arbejde og lucas i ph..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.