skylder penge.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. december 2011

jydeinden

Anonym skriver:

'jeg og min kæreste har lånt hver 10.000 af mine forældre til indskud. tilsammen skylder vi dem 20.000! jeg har da heldigvis lige fået udbetalt min børneopsparing og har da 20.000

her kommer spørgsmålet så til råds.. Jeg skal bruge de 10 af dem til kørekort her til januar og så har jeg de sidste 10! ville fornuften være at gi mine forældre de 10? så er jeg ude af gælden og så  mangler min kæreste bare sin halvdel, ellers kunne jeg beholde de 10 helt selv, og snolle dem stille og roligt op, og købe lidt federe gaver i år op til julen, og så afdrage mine forældre om måneden ???? jeg står ikke med en helveds masse penge i forvejen så den er lidt svær, min mor siger det ik gør dem hvordan vi afdrager eller om jeg betaler de hele 10? hvad havde I GJORT ?

jeg synes på ingen måder man kan være bekendt at bruge penge på sig selv hvis man ved man skylder nogen så nært som ens forældre.. jeg havde uden tvivl betalt de 10.000 som var aftalen, og så måtte jeg sgu selv komme i anden række.

Ja det er sur røv men teknisk set har du allerede brugt de penge du lånte, du har allerede forkælt dig selv med et sted at bo.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. december 2011

Pige2009

Lullaby skriver:

Betalt dem ud. Der er intet værre end at skylde sine forældre penge. Og det er det absolut mest fornuftige..

Helt enig - i min optik ville det være komplet hul i hovedet at solde "lånte" penge op

Anmeld

18. december 2011

klmf

Betal de 10.000 tilbage og så læg 500 til side hver måned det næste år til fede julegaver eller en ting til dig selv.... Så viser du både ansvarlighed, opsparingspotentiale og du forkæler dig selv. Win - win

Min unge havde ikke sluppet afsted med først at låne 10k og så solde dem op for næsen af mig

Anmeld

18. december 2011

Nolle

Anonym skriver:

'jeg og min kæreste har lånt hver 10.000 af mine forældre til indskud. tilsammen skylder vi dem 20.000! jeg har da heldigvis lige fået udbetalt min børneopsparing og har da 20.000

her kommer spørgsmålet så til råds.. Jeg skal bruge de 10 af dem til kørekort her til januar og så har jeg de sidste 10! ville fornuften være at gi mine forældre de 10? så er jeg ude af gælden og så  mangler min kæreste bare sin halvdel, ellers kunne jeg beholde de 10 helt selv, og snolle dem stille og roligt op, og købe lidt federe gaver i år op til julen, og så afdrage mine forældre om måneden ???? jeg står ikke med en helveds masse penge i forvejen så den er lidt svær, min mor siger det ik gør dem hvordan vi afdrager eller om jeg betaler de hele 10? hvad havde I GJORT ?

Nu har jeg ikk lige lært det hele, 

Men min kæreste og jeg skyldet jeg ved hvor mange penge ud til alle mennesker, da jeg fik min børeneopspring udbetalt, betalt jeg så de "vigtigste" med dem, hade ikke en krone til os slev bagefter. Det osse menig det skulle bruges til kørekort. 

Få hvis du kan låne penge kan du osse betale når du har penge.. Er det ikke derfor man låner, og giver den tiltro til folk, at man betaler tilbage når man har penge?

Så hvis jeg var dig betalt jeg alle 20.000 til min mor og far, og så spar op til det kørekort slev. Få så skulle jeg ikke tænk på det mere..

Anmeld

18. december 2011

dpb

Jeg havde absolut betalt de 10.000,- tilbage som var udover kørekort

min situation var lidt andeledes i sin tid, men grundet en idiot af en eks, og fejl fra banken (banken havde fået sat børneopsparingen til forkert dato således at den talte det 18. år med så jeg først kunne få pengene i det jeg fyldte 19!) anyways, knap 1mdr før min 18års havde jeg en fed lejlighed på hånden... og det var da vi gik op for at høre banken om det var muligt at jeg kunne låne de penge indtil min børneopsparing stod til udbetaling at vi fandt ud af der var ged i det, men jeg fik lov til at "låne" (lavet som kassekredit) alligevel, da de kunne se de havde bøffet i den.... men da jeg så fyldte 19 og den var til udbetaling havde jeg alligevel valget betale kassekreditten helt op eller bruge pengene på sjov.... jeg valgte at betale kassekreditten helt ud!! (ligesom jeg løbende havde betalt lidt ind på den, men også hævet derfra hvis jeg manglede) derudover kom der nogle dumme regninger på ting min eks havde tegnet i mit navn, men det er så en helt anden side af sagen...endte ud med at have ikke særlig meget tilbage...men tilgengæld være gældfri

Forskellen på vores historier er i bund og grund at du skylder dine forældre, hvor jeg skyldte banken...  og det mest ansvarlige vil være at tilbagebetale dine forældre selvom de siger anderledes de penge du så ellers ville have afdraget kan du jo så lægge til side som opsparing i stedet... se det er en god start på en sund økonomi

Personligt ville jeg som forælder blive en anelse skuffet over en dyr julegave, med den i mente at du jo egentlig ikke reelt havde råd til den hvis du kan følge mig for mig er det ikke prisen det handler om, men tanken bag

Håber I finder en løsning der passer til jer

Qnuz

Anmeld

18. december 2011

twinboys

jeg ville have betalt de 10.000kr nu og så få brugt de sidste 10.000kr på kørekort og så få gemalen til at få en afdragsordning med hans 10.000kr

Anmeld

18. december 2011

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Det er vel dine forældre, der har oprettet børneopsparingen til dig - og formentlig har tanken været, at pengene skulle bruges til noget, der "holder længe" og ikke til unødig luksus. Et kørekort og indskud til lejlighed er lige netop i den kategori - og dermed kan man sige, at hvis du vælger at give dine forældre de 10.000, så var deres lån til dig blot et forskud på børneopsparingen, hvilket jeg synes er passende.

Jeg ville afgjort betale dem de 10.000 og så bruge de penge, du ellers ville have afdraget dem med, på det, der kan gøre hverdagen lidt sødere. Regnestykket bliver jo det samme - men du kan have god samvittighed over for dine forældre.

Anmeld

18. december 2011

Ma-lu

Betalt alle 20.000 kr til dine forældre. 

Og så det så dit valg om du ville kræve pengene a din kæreste, eller han så betaler noget andet når han har penge. Han kunne evt hjælpe dig med dit kørekort

Anmeld

18. december 2011

Zelinasmor

Anonym skriver:

Jeg synes du skal betale de 10.000kr til dine forældre. I min verden snoller man ikke ens børneopsparing op! Og man bruger vel heller ikke sin børneopsparing på dyrere gaver til ANDRE. Måske det bare er mig der er galt på den, men nøøj min gode gamle far ville blive skuffet hvis jeg brugte mine penge sådan.

Fornuftigt med kørekortet - det holder stort set livet ud. Men jeg synes ikke du kan være andet bekendt end at betale resten af pengene tilbage til dine forældre

Anmeld

18. december 2011

Carina1977

Jeg ville betale alle 20.000 kr. og vente med kørekortet til jeg reelt havde råd til det. Synes dine forældre fortjener at få de penge tilbage igen, og så må din kæreste afbetale hans del til dig, så du med tiden har til kørekortet.

Hvor vigtigt er kørekortet i din situation lige nu? Ville du reelt kunne tage bussen i en periode, indtil der var skabt plads økonomisk til et kørekort?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.