Jeg havde absolut betalt de 10.000,- tilbage som var udover kørekort
min situation var lidt andeledes i sin tid, men grundet en idiot af en eks, og fejl fra banken (banken havde fået sat børneopsparingen til forkert dato således at den talte det 18. år med så jeg først kunne få pengene i det jeg fyldte 19!) anyways, knap 1mdr før min 18års havde jeg en fed lejlighed på hånden... og det var da vi gik op for at høre banken om det var muligt at jeg kunne låne de penge indtil min børneopsparing stod til udbetaling at vi fandt ud af der var ged i det, men jeg fik lov til at "låne" (lavet som kassekredit) alligevel, da de kunne se de havde bøffet i den.... men da jeg så fyldte 19 og den var til udbetaling havde jeg alligevel valget betale kassekreditten helt op eller bruge pengene på sjov.... jeg valgte at betale kassekreditten helt ud!! (ligesom jeg løbende havde betalt lidt ind på den, men også hævet derfra hvis jeg manglede) derudover kom der nogle dumme regninger på ting min eks havde tegnet i mit navn, men det er så en helt anden side af sagen...endte ud med at have ikke særlig meget tilbage...men tilgengæld være gældfri
Forskellen på vores historier er i bund og grund at du skylder dine forældre, hvor jeg skyldte banken...
og det mest ansvarlige vil være at tilbagebetale dine forældre selvom de siger anderledes
de penge du så ellers ville have afdraget kan du jo så lægge til side som opsparing i stedet... se det er en god start på en sund økonomi

Personligt ville jeg som forælder blive en anelse skuffet over en dyr julegave, med den i mente at du jo egentlig ikke reelt havde råd til den hvis du kan følge mig
for mig er det ikke prisen det handler om, men tanken bag
Håber I finder en løsning der passer til jer
Qnuz
Anmeld