kunne i finde på det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. december 2011

Maja_4000

Sissel skriver:

Nej det synes jeg ikke der er nogen grund til.. Når børnene ikke er ældre er det ikke for deres skyld at de skal smage på alt muligt usundt, men for vores egen.. Jeg tror det er meget danskt det der med at vi forkæler igennem usunde madvarer.. Jeg føler derimod at jeg har forkælet mine børn ved at give dem sunde ting istedet for usunde.. Men nu hvor den store selv kan spørge om hun må smage, vil jeg ikke nægte hende det.. Hun skal hverken "snydes", eller holdes udenfor.. Jeg synes bare ofte jeg bemærker små børn der får slik og sodavand og kager, og som i den sammenhæng er total ustyrlige og grådige..

Fordomsfulde mig

Men jeg synes at man som forældre skal have lov til ( inden for lovens grænser selvfølgelig ) at gøre som man synes er bedst for sine børn..

Og så synes jeg forøvrigt at en banan er helt klart at foretrække frem for en æbleskive, og især hvis man er 9 mdr gammel..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. december 2011

henh01

Min søn er 13 mdr og har for første gang smagt noget usundt - nemlig en halv æbleskive og et lille stk småkage.

Vi har nok været lidt sukkerforskrækket herhjemme, men det er fordi han fra fødsel altid har været stor og tung (både længde og vægt - 13 mdr 85 cm og 14,3 kg) Så jeg har lidt forsøgt at holde så meget igen som muligt for at hindre fremtidig overvægt. Der er jo allerede undersøgelser der påpeger at usund levestil i den tidlige barndom har konsekvenser for overvægt og des lign. senere i livet.

Med det sagt er mit svar at jeg ikke ville give min søn usunde ting i det første år, men hvad andre gør er jeg fuldstændig ligeglad med. Vi har alle vores grunde til at gøre som vi gør

Anmeld

19. december 2011

SussieThyssen

Anonym skriver:

Kunne i finde på at give jeres børn en æbleskive her i juletiden, hvis det/de ikke er mere end 10-11 mdr. ???

Spørger pga. jeg selv godt kunne finde på det, hvis det er noget der sker en gang på f.eks. en måned. Men dog er jeg i omgangskreds med en del der har sååå forskellige meninger om det. Nogle af dem giver deres børn der (samme alder eller mindre), hver dag pga. det julemåneden osv. andre de mener det er sååå forkert, og ville ALDRIG gøre det med deres børn.

Hvad er jeres holdning til det at give børn. f.eks. en æbleskive når man sidder og hygger? eller en klejne eller lign. ?

Glade julehilsner fra en der gerne vil høre jeres mening.

Jada..det er jo trods alt inden for brødgruppen.
Jeg mener bestemt ikke man skal være så fanatisk. De skal da have deres del af julemaden, og dermed også småkager, klejner og hvad ved jeg.
Jeg siger ikke, at de skal fyldes med sodavand, marcipan og lignende, men det andet, tager de ingen som helst skade af, og da slet ikke i den alder.

Man kan også være fór hysterisk.

Kærligst
Sussie

Anmeld

19. december 2011

Sabina92

Klejner får han ikke, jeg synes de er for "fede" for hans bette mave.. Han bliver lige så glad for at guffe i en bolle istedet... - Men ellers er der også smagsprøver af æbleskiver osv.

Anmeld

19. december 2011

AndreasMor84

Ja det kunne jeg sagtens. Hvis jeg spiser det, hvorfor sku min søn så ik også have en eller 2?:-) desuden bager jeg dem selv så ved hvad der er i og laver dem ik særlig usunde mht sukker osv

Anmeld

23. december 2011

Anonym trådstarter

Sissel skriver:

Nej det synes jeg ikke der er nogen grund til.. Når børnene ikke er ældre er det ikke for deres skyld at de skal smage på alt muligt usundt, men for vores egen.. Jeg tror det er meget danskt det der med at vi forkæler igennem usunde madvarer.. Jeg føler derimod at jeg har forkælet mine børn ved at give dem sunde ting istedet for usunde.. Men nu hvor den store selv kan spørge om hun må smage, vil jeg ikke nægte hende det.. Hun skal hverken "snydes", eller holdes udenfor.. Jeg synes bare ofte jeg bemærker små børn der får slik og sodavand og kager, og som i den sammenhæng er total ustyrlige og grådige..

Fordomsfulde mig

Men jeg synes at man som forældre skal have lov til ( inden for lovens grænser selvfølgelig ) at gøre som man synes er bedst for sine børn..

Og så synes jeg forøvrigt at en banan er helt klart at foretrække frem for en æbleskive, og især hvis man er 9 mdr gammel..

Kunne ALDRIG finde på at give en på 10 eller 11 mdr. sodavand eller ren slik, men en æbleskive her i starten af julemåneden og juleaften/nytårs aften det ser jeg ikke noget problem i.  Dog sker det oftere at hun har fået lidt æble eller frugtstang imens hun ser vi andre få glög og sødesager.

Men jeg mener min datter skal have en go jul, med alt hvad julen indebærre (i begrænset mængder selvfølgelig.)

Anmeld

23. december 2011

Anonym trådstarter

Sabina92 skriver:

Klejner får han ikke, jeg synes de er for "fede" for hans bette mave.. Han bliver lige så glad for at guffe i en bolle istedet... - Men ellers er der også smagsprøver af æbleskiver osv.

Her kan vi dog heller ikke lide klejner (retter jeg kan ikke, og da det er mig der handler, så har vi dem aldrig.) så det var bare et dårligt eksempel på en juleting.

Anmeld

23. december 2011

Anonym trådstarter

Maja_4000 skriver:

Hun er ved at  når hun får banan hi hi. Men frugtstænger er et sikkert hit.

Anmeld

23. december 2011

Tulle28

Nej det kunne jeg ikke, ikke til så lille et barn. Min datter på 21 mdr. får en lille bid, hvis hun beder om det, men det er kun fordi hun efterhånden er så stor og jeg synes det er svært at spise noget foran hende, hvis hun ikke må få det.  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.